Jarruosien laatu nykypäivänä.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Jarruosien laatu nykypäivänä.

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noniin, alkaa taas tympimään kun näyttäisi hieman siltä että brembon levyt on kierot, kuluneet ja remsan jarrupalat melkeen kuin pakasta vedetyt. Eli mitä osaa seuraavaksi, orkkisosat olisi tietenkin hieno sijoitus, levyt kestäs ajaa kahet palat kun näillä nykyisillä paloilla kestää ajaa neljät levyt. Hinta vain on melko suolainen.

Eli normaaliin ajoon mitä jarruhilppeita suosittelette, boschin levyt on pois laskuista. Ei tee mitään, kierot ekan jarrutuksen jälkeen. Bremboista jäi hyvä maku noin keston kannalta, pisimpään pysyneet suorana.

Eli seuraavat levyt luultavasti on brembot, ebc:t tai zimmermanit. Ongelmaksi muodostuu jarrupalat, mielessä on pyörinyt lähinnä EBC Ultimax tai Green stuff palat, onkos noista kellään kokemuksia? voiko noista odottaa että kerrankin pala kuluisi levyä nopeammin? Ferodon DS2000 on myös käynyt mielessä.

Eli onkos arvon voorumilaisilla mitään käytännönkokemuksia? Halpis tarvikekamppeita on nyt kokeiltu jo riittämiin. Olisi siis kaiketi aikomus köyhtyä enemmän ja saada jotain vastinettakin rahoille.

EDIT: Sitten lisätääs sekin vielä, järestään ei kestä jarruttaa kertaa enempää nuo jarruhilppeet kun alkaa olla mennyttä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

:shock: :shock: :shock: ajelekkosä "sisään" niitä ollenkaan?

hmm.. olikohan nuo zimmermannin reikälevyt mulla edessä ja ds2000 palat... vielä ainakin on suorana pysyneet.. levyn kulumisesta nyt en osaa oikeen sanoa kun ei oo kauheesti tullu kilometrejä eikä tutkittua asiaa sen enempää :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Jonkunasteista sisäänajoa on yritetty suorittaa polttamatta kuitenkaan piloille. Vaikuttaa vaan siltä että palat jotka mulle osuu on liian kovia, koska levy kuluu ja pala ei.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Zimmermannit on hyvät, pari sarjaa ajettu ja ei ole ollu ongelmia.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jeh zimmermannit mullaki nyt coupes. paloja en muista minkä merkkiset. mutta en o huomannu levyjen epänormaalia kulumista.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mulla on jotkut mjotonetin halvat jarrupalat takana jotka kiljuuuuuuuuuuuuuuuuu...täytyy heittää pois.

Halapa=paska
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Zimmermannien kanssa on pärjätty E39:eissa.
Kuten itse totesitkin Bosch levyt eivät kestä vaan alkavat ravistaa.
Ongelma koskee pahiten E39:ä, esim. mersuissa "possilaiset" kestää.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dealer kirjoitti:Zimmermannien kanssa on pärjätty E39:eissa.
Kuten itse totesitkin Bosch levyt eivät kestä vaan alkavat ravistaa.
Ongelma koskee pahiten E39:ä, esim. mersuissa "possilaiset" kestää.
meillä taas loppu noi bosssilaisten ostot muutama vuosi sitten,ja pelkästään siiis mb:n kohalla omat kokemukset kieroutuneista levyistä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tjoo, meilläkään ei enää taida olla Boschia juuri tarjolla mutta en muista että olisi ehtinyt olla mersuissa ongelmia niiden kanssa.
E39 vaihdettiin tasan jokaiseen takuuseen uudet ...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dealer kirjoitti:Tjoo, meilläkään ei enää taida olla Boschia juuri tarjolla mutta en muista että olisi ehtinyt olla mersuissa ongelmia niiden kanssa.
E39 vaihdettiin tasan jokaiseen takuuseen uudet ...
koooällässä oli hyvin tiedossa homma ku Taisto soitti ja sano että nyt ois sitten jonkinlainen kasa takuuseen noita levyjä täällä,,, "no anna ku arvaan että jäähdytettyä bossia" kuului vastaus tampereelta :lol:
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mulla oli jotku italialaisvalmisteet väyn takana ja kieroutu liki oitis. Palat taas mureni vaikka ei kuluneetkaan reilus vuodes. Ny on kl:n osaa alla. Paloja en muista mutta levyt zimmermanit. Ainakin 2 viikkoa on menny moitteetta :-)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Millasia kokemuksia porukalla on Pagid-merkkisistä paloista? (KL)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt muistan... pagid on mulla nyt coupessa. vanteet sotkeutuu kovasti, mutta olleet vasta jokunen tuhat kilsaa ni kestosta en osaa sanoa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tuoluo
Viestit: 13
Liittynyt: 11.1.2007 10:09
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tuoluo »

Zimmermannit porschessa ekojen rata-ajojen jälkeen ihan paskana. Täristää lämmetessään paljon.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Zimmermannit porschessa ekojen rata-ajojen jälkeen ihan paskana. Täristää lämmetessään paljon.
Olekko lähettänyt valmistajalle palautetta?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
tuoluo
Viestit: 13
Liittynyt: 11.1.2007 10:09
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tuoluo »

cmeli kirjoitti:
Zimmermannit porschessa ekojen rata-ajojen jälkeen ihan paskana. Täristää lämmetessään paljon.
Olekko lähettänyt valmistajalle palautetta?
No sitä saa mitä tilaa. Halvalla ei saa hyvää.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

tuoluo kirjoitti:
cmeli kirjoitti:
Zimmermannit porschessa ekojen rata-ajojen jälkeen ihan paskana. Täristää lämmetessään paljon.
Olekko lähettänyt valmistajalle palautetta?
No sitä saa mitä tilaa. Halvalla ei saa hyvää.
Alkuperäinen kysymys oli että mitkä on hyvät ja kestaa (levyt suorana ja niihin sopivat palat).

Minä kysyn samaa ja mistä saa rahalla ostettua?

On alkanut oikeasti vit...tai harmittamaan kun jokaisen vähänkään tehokkaamman jarrutuksen jälkeen on jossakin nurkassa väpättävä levy :ttu:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Hä? nyt ei hiffaa, kyllähän melkein joka levyn saa vinoksi paniikkijarruttelemalla ennen kuin levy on sisäänajettu :shock: Onko siellä keulassa kaikki palikat ok?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

cmeli kirjoitti:Hä? nyt ei hiffaa, kyllähän melkein joka levyn saa vinoksi paniikkijarruttelemalla ennen kuin levy on sisäänajettu :shock: Onko siellä keulassa kaikki palikat ok?
Onko tämä Mercedes nyt niin erikoinen ajoneuvo että vaatti jarrulevyjen vaihdon jälkeen jonkin erityisen sisäänajo-ohjelman?

En ole tuommoista sisäänajo-ohjelmaa käyttöohjekirjasta, huolto-ohjeista tai mistään muualtakaan löytänyt. Normaalisti jarrulevyt putsataan jarrucleanerillä (wurth) tai muulla vastaavalla ja varmistetaan että jarrusylinterit liikkuvat esteettömästi.

Parikymmentävuotta on tullut erimerkkisillä ajoneuvoilla autoiltua juuri ajajan ominaisella ajotyylillä ja juuri tässä Mercedes-merkkisessä autossa on jarrut olleet jatkuva ongelma kestävyyden suhteen. Ei muissa.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Hoh! no on elämä kovaa :roll: Jos mikään ei pelaa niin kannattaako niitä levyjä ja paloja edes vaihtaa? Joku vikahan niissä/autossa täytyyy olla jotta eivät toimi :roll:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Normaalisti jarrulevyt putsataan jarrucleanerillä (wurth) tai muulla vastaavalla
Tämä kielletään erikseen mm. Zimmermannien paketissa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mersun omat levyt laitoin eteen viimeksi (tarvikkeena ei saa samanmittaisia 320x30mm) ja palat bosch (sotkevat kovasti) levyt kyllä kuluu vähintäänkin normaalisti.

"Sisäänajona" oli asteittain nopeasti lisääntyvää jarruttelua muutama kymmenen kilsaa. Ja siten "tavallista" ajoa eli jarruthan on vauhdin surma.

Ei oo vääntyilleet mihinkään. Olen tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi hintaan (205e/kpl) ja kulumiseen.

Levyt puhtaaksi cleanerilla ennen asennusta. Ruosteet pois navasta ja menoksi.

Zimmermania tyrkytettiin jokapaikasta, mutta se on jo uutena alarajalla (316x28mm)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sakemanni näyttäis tarjoavan Zimmermann+ATE pakettia kohtuulliseen hintaan, tosin edelleen kummittelee mielessä Zimmermann+EBC Greenstuff/Ultimax. Saas nyt nähdä mitä tulee tilailtua.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

jos vaan saa jotkut ferodon palat niin vois kannattaa kokeilla niitä vaikka ds2000 tai 2500

ebc Greenstuff voi olla hyvä kun kuulemma ei pölyä mut kuinkas ne syö levyä onko kellään kokemusta...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mites ois alconit ?
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

petska kirjoitti:j
ebc Greenstuff voi olla hyvä kun kuulemma ei pölyä mut kuinkas ne syö levyä onko kellään kokemusta...
Mulla on nuo palat edessä ja ne kyllä pölyää saman verran kun normi jarrupalatkin :(
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Zimmermann ja Ferodon DS2000 on jees, tai DS2500 mutta se ei toimi kylmänä niin hyvin. Sitten on se musta mitä saa vaikka tarvikemotista. Se pitäis olla laadukas levy. Omakohtaista kokemusta ei oo mut varmaan Jeemu kertoo tarkemmin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

190dee kirjoitti:
petska kirjoitti:j
ebc Greenstuff voi olla hyvä kun kuulemma ei pölyä mut kuinkas ne syö levyä onko kellään kokemusta...
Mulla on nuo palat edessä ja ne kyllä pölyää saman verran kun normi jarrupalatkin :(
Elä jarruttele :lol: mulla pysyy ihmeen siisteinä vanteet, ebc + omni competition.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mulla olisi EBC Greenstuff menossa alle seuraavaksi, mutta mikä
jäähdytetty levy siihen olisi sopiva? Viimeksi on ollut Boschia.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Jarkko N kirjoitti:Mulla olisi EBC Greenstuff menossa alle seuraavaksi, mutta mikä
jäähdytetty levy siihen olisi sopiva? Viimeksi on ollut Boschia.
Aika paljo on valinnanvaraa...esim zimmermann, ebc, omni competition ja sika monta muuta merkkiä :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”