miten tämä poistetaaaan?
miten tämä poistetaaaan?
elikkä mikä mahtais olla 190E 2.6 vikana kun lämpimän koneen käynnistää niin se sammuu, esim kun käy parkissa ja sitten siitä ajaa vaikka liikennevaloihin auto sammuu ilman kaasua. ja kaasu pohjassa saa startata useamman sekunnin ennen kun suostuu uudestaan käynnistymään.
sitten kun yrittää kiihdyttää voima on aluksi hukassa mutta sitten rupeaa vetämään. kylmällä koneella voima tuntuu heti olevan käytössä.
sitten kun yrittää kiihdyttää voima on aluksi hukassa mutta sitten rupeaa vetämään. kylmällä koneella voima tuntuu heti olevan käytössä.
Viimeksi muokannut Kasperii, 12.7.2011 23:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alhvameerin opus 124:lle ehdottaa seuraavaa (käynee myös 201:n?):
Käynnistyy huonosti kuumana:
- Ilmansuodatin tukossa
- Rikastin viallinen (kaasutinmoottorit)
- Kaasutin tulvii (neulaventtiili vuotaa
- Moottori hyvin kulunut (puristuspaineet alhaiset)
Sammuu heti käynnistyksen jälkeen:
- Polttoaineputkisto tai suodatin tukossa
- Polttoainepumppu viallinen
- Imuilmavuoto
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Suihkutussuutin tukossa
- Sytytyslaitteiston joku johto löysällä
Moottori kangertelee kiihdytyksessä:
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Kaasuttimen kiihdytyspumppu viallinen
- Suihkutussuutin tukossa
- Imuilmavuoto
- Huonot tulpat tai väärä kärkiväli
Käynnistyy huonosti kuumana:
- Ilmansuodatin tukossa
- Rikastin viallinen (kaasutinmoottorit)
- Kaasutin tulvii (neulaventtiili vuotaa
- Moottori hyvin kulunut (puristuspaineet alhaiset)
Sammuu heti käynnistyksen jälkeen:
- Polttoaineputkisto tai suodatin tukossa
- Polttoainepumppu viallinen
- Imuilmavuoto
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Suihkutussuutin tukossa
- Sytytyslaitteiston joku johto löysällä
Moottori kangertelee kiihdytyksessä:
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Kaasuttimen kiihdytyspumppu viallinen
- Suihkutussuutin tukossa
- Imuilmavuoto
- Huonot tulpat tai väärä kärkiväli
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Onkos tuo katalysaattorimalli?kraatteri kirjoitti:voiskohan syy olla liian laiha seos kun teho tuntuu häviävän ennen kuin lämpö on 80-astetta ja yleensähän ruiskut lopettaa kylmärikastamisen siinä 70-asteen asteen hujakoilla. Ja voisiko siitä johtua lämpimän auton sammuilu kun on liian laiha seos.
Lambdasäätö tulee mukaan vasta lämpimänä.
tarkotat vissiin katalysaattorilla lambda-anturiakraatteri kirjoitti:on katalysaattorimalli mutta katalysaattori ei puutu ollenkaan peliin täyskiihdytyksessä. laajakaistaanturin kanssa katalysaattori sitten onkin vissiin aina pelissä...
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
koittakaa nyt joku auttaa. 05-vuonna tässä autossa HC-arvo oli yli sata jolloin auto vietiin alan liikkeeseen että saadaan päästöistä läpi, no autohan meni ja menee päästöistä läpi mutta ei ole kuulemma sen säätämisen jälkeen kuulemma ikinä oikein toiminut. ennen säätöä siis ei mitään ongelmia. Tuolla autolla kun tekee muutamankiihdytyksen tallapohjassa niin sen jälkeen kierrokset jää seilaamaan 1500-2000rpm välille, mutta jos sammuttaa auton ja käynnistää saman tien tyhjäkäynti palaa normaaliksi...
Jaa-a. Ettei joku sielä liikkeessä olisi menny säätämään sitä tyhjäkäyntiruuvia...kraatteri kirjoitti:koittakaa nyt joku auttaa. 05-vuonna tässä autossa HC-arvo oli yli sata jolloin auto vietiin alan liikkeeseen että saadaan päästöistä läpi, no autohan meni ja menee päästöistä läpi mutta ei ole kuulemma sen säätämisen jälkeen kuulemma ikinä oikein toiminut. ennen säätöä siis ei mitään ongelmia. Tuolla autolla kun tekee muutamankiihdytyksen tallapohjassa niin sen jälkeen kierrokset jää seilaamaan 1500-2000rpm välille, mutta jos sammuttaa auton ja käynnistää saman tien tyhjäkäynti palaa normaaliksi...
No sittenhän voisi olla kuluneet suuttimet.?
KK-anturi/suutin?
Ylijännitesuojarele?
Ookkonää nuo käpistelly läpi?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
en oikein usko että tossa kk-anturissa/suuttimessa on mitään vikaa koska mitään vikoja autossa ei tunnu esiintyvän ennen kun auto alkaa olla 80-astetta. mistäs helpoiten tietäis että käykö liian laihalla vai rikkaalla, kun kangertelee kiihdyttäessä. voiko tuo ylijännitesuojarele tosiaan tehdä tollasia vikoja? sellanen kumma juttu on tuossa JVC-mankassa että kun kuuntelee USB-tikkua ja esim käynnistää auton niin soitin unohtaa että mikä biisi oli soimassa ja alottaa sitten kesken jonkun väärän biisi. mutta kaikki mankan säädöt pysyvät ennallaa. onko kovin todennäköistä että juuri ylijännitesuojarele aiheuttaisi ton? mutta toisaalta ei kai sen YJ-releen pitäisi mitään välittää siitä että onko auto lämmin vaiko vasta käynnistetty.