C180 aut -98 ei kierrä kiihdyttäessä
C180 aut -98 ei kierrä kiihdyttäessä
Tere, mistähän voisi johtua että kiihdytettäessä kierrokset jäävät isommilla vaihteilla 4000-4500 väliin ja paikoiltaan D:llä lähdettäessä lappu lattiassa ei kierokset nouse kuin hätäisesti 5000 ja vaihde jää vaihtumatta isompaan?
Kickdown pelaa eli 60:stä kiihdytettäessä vaihde vaihtuu pienempään kun kaasu polkaistaan puoleen väliin. Isäukko meinas että vaiva on alkanut huollon jälkeen talvella. Mitään vikavaloja ei pala ja kierrosten jankatessa tuntuu pehmeää nykimistä.
Huollossa oli vaihdettu ainakin b-suodatin, tulpat, ja lootan öölit tietääkseni.
Kickdown pelaa eli 60:stä kiihdytettäessä vaihde vaihtuu pienempään kun kaasu polkaistaan puoleen väliin. Isäukko meinas että vaiva on alkanut huollon jälkeen talvella. Mitään vikavaloja ei pala ja kierrosten jankatessa tuntuu pehmeää nykimistä.
Huollossa oli vaihdettu ainakin b-suodatin, tulpat, ja lootan öölit tietääkseni.
wannabe mersuilija
Eikö ne vaihtee vaihdu ollenkaan D:llä 5000rpm:ssä vai mikä? Onko laatikon öljymäärä ja oikea öljymerkki katottu?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Kun kiihdytin kaasu pohjassa paikoiltaan ei vaihde vaihtunut 1:ltä isommalle vaan kierrokset jäivät 5000:een ja pehmeä nykiminen alkoi. Kone oli tässä vaiheessa lämmin moottoritieajon jäljiltä. Lappu lattiassa ei vaihde vaihdu koska kierrokset jäävät liian alas?
Kevyemmin kiihdytettäessä vaihteet toimivat oikein. Kun keräsin moottoritielle vauhtia kepin ollessa 4:lla kierrokset jäivät 4000-4500 väliin.
Huolto on tehty Vierimaalla haukiputaalla (mersuguru?), tikkua ei laatikossa ole joten se tarkistus on sitten merkkihuollon hommia.
Kevyemmin kiihdytettäessä vaihteet toimivat oikein. Kun keräsin moottoritielle vauhtia kepin ollessa 4:lla kierrokset jäivät 4000-4500 väliin.
Huolto on tehty Vierimaalla haukiputaalla (mersuguru?), tikkua ei laatikossa ole joten se tarkistus on sitten merkkihuollon hommia.
wannabe mersuilija
Terve,
Ilmeisesti moottorin ohjausboksi ei saa tietoa joko auton nopeudesta taikka mahdollisesti kepin asennosta. Ainakin 320:ssä kulkee moottorin ja ABS:n boksin välillä johto, josta moottorin boksi tietää, että nyt ollaan liikkeellä ja sallii moottorin kiertää yli 4000 rpm. Jos tuo rajoitin on päällä ei KD:kään toimi odotetusti. Silloinhan laatikko vaihtaa isommalle vasta punarajan tuntumassa ja jos sitä ei saavuteta ei vaihde vaihtu.
C:n kytkiksiä en ole tutkinut tarkemmin.
t.
Risto
Ilmeisesti moottorin ohjausboksi ei saa tietoa joko auton nopeudesta taikka mahdollisesti kepin asennosta. Ainakin 320:ssä kulkee moottorin ja ABS:n boksin välillä johto, josta moottorin boksi tietää, että nyt ollaan liikkeellä ja sallii moottorin kiertää yli 4000 rpm. Jos tuo rajoitin on päällä ei KD:kään toimi odotetusti. Silloinhan laatikko vaihtaa isommalle vasta punarajan tuntumassa ja jos sitä ei saavuteta ei vaihde vaihtu.
C:n kytkiksiä en ole tutkinut tarkemmin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ilmamassamittari on muoviputken kyljessä, joka johtaa imusarjaan. Ainoa kohta johon menee piuha on kyseinen laite.
En tiedä auttaako puhdistus jos se on kuoleutunut, mutta uusi ei ole kallis. Voi sitä toki kokeilla puhdistaakin vaikka CRC ykkösellä tai jollain (tuskin rasvaiset puhdistusaineetkaan ovat hyviä).
En tiedä auttaako puhdistus jos se on kuoleutunut, mutta uusi ei ole kallis. Voi sitä toki kokeilla puhdistaakin vaikka CRC ykkösellä tai jollain (tuskin rasvaiset puhdistusaineetkaan ovat hyviä).
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance