C180 aut -98 ei kierrä kiihdyttäessä

Vastaa Viestiin
jokkeri
Viestit: 57
Liittynyt: 24.11.2006 1:50

C180 aut -98 ei kierrä kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja jokkeri »

Tere, mistähän voisi johtua että kiihdytettäessä kierrokset jäävät isommilla vaihteilla 4000-4500 väliin ja paikoiltaan D:llä lähdettäessä lappu lattiassa ei kierokset nouse kuin hätäisesti 5000 ja vaihde jää vaihtumatta isompaan?

Kickdown pelaa eli 60:stä kiihdytettäessä vaihde vaihtuu pienempään kun kaasu polkaistaan puoleen väliin. Isäukko meinas että vaiva on alkanut huollon jälkeen talvella. Mitään vikavaloja ei pala ja kierrosten jankatessa tuntuu pehmeää nykimistä.

Huollossa oli vaihdettu ainakin b-suodatin, tulpat, ja lootan öölit tietääkseni.
wannabe mersuilija
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Eikö ne vaihtee vaihdu ollenkaan D:llä 5000rpm:ssä vai mikä? Onko laatikon öljymäärä ja oikea öljymerkki katottu?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
jokkeri
Viestit: 57
Liittynyt: 24.11.2006 1:50

Viesti Kirjoittaja jokkeri »

Kun kiihdytin kaasu pohjassa paikoiltaan ei vaihde vaihtunut 1:ltä isommalle vaan kierrokset jäivät 5000:een ja pehmeä nykiminen alkoi. Kone oli tässä vaiheessa lämmin moottoritieajon jäljiltä. Lappu lattiassa ei vaihde vaihdu koska kierrokset jäävät liian alas?

Kevyemmin kiihdytettäessä vaihteet toimivat oikein. Kun keräsin moottoritielle vauhtia kepin ollessa 4:lla kierrokset jäivät 4000-4500 väliin.

Huolto on tehty Vierimaalla haukiputaalla (mersuguru?), tikkua ei laatikossa ole joten se tarkistus on sitten merkkihuollon hommia.
wannabe mersuilija
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ilmeisesti moottorin ohjausboksi ei saa tietoa joko auton nopeudesta taikka mahdollisesti kepin asennosta. Ainakin 320:ssä kulkee moottorin ja ABS:n boksin välillä johto, josta moottorin boksi tietää, että nyt ollaan liikkeellä ja sallii moottorin kiertää yli 4000 rpm. Jos tuo rajoitin on päällä ei KD:kään toimi odotetusti. Silloinhan laatikko vaihtaa isommalle vasta punarajan tuntumassa ja jos sitä ei saavuteta ei vaihde vaihtu.

C:n kytkiksiä en ole tutkinut tarkemmin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Kuulostaa vähän siltä, että ilmamassamittarin toiminnan tarkistaminen olisi hyvä tehdä myös. Ota vaikka piuha irti siitä ja kato miltä tuntuu ilman.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
jokkeri
Viestit: 57
Liittynyt: 24.11.2006 1:50

Viesti Kirjoittaja jokkeri »

Nyt pirssi oli kuulemma pakkokakkosella kiertänyt punarajalle mutta vika oli kuitenkin tullut takaisin. Löytyykös mekasta kuvaa mistä löytää sen ilmamassamittarin? Entäs mittarin puhdistus tai lähinnä mikä tökötti on hyvää?
wannabe mersuilija
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Ilmamassamittari on muoviputken kyljessä, joka johtaa imusarjaan. Ainoa kohta johon menee piuha on kyseinen laite.

En tiedä auttaako puhdistus jos se on kuoleutunut, mutta uusi ei ole kallis. Voi sitä toki kokeilla puhdistaakin vaikka CRC ykkösellä tai jollain (tuskin rasvaiset puhdistusaineetkaan ovat hyviä).
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota vaikka piuha irti siitä ja kato miltä tuntuu ilman.
Eei pellaa pensavehkeet piuha irrallaan ollenkaan oikein...
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Ai niinhän se olikin... no, auto huoltoon ja piuha kiinni koneeseen. Koneeseen kierroksia ja nähdään antaako ilmamassamittari oikeat viitearvot.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
jokkeri
Viestit: 57
Liittynyt: 24.11.2006 1:50

Viesti Kirjoittaja jokkeri »

Juu ei ollu toiminu millään lailla mittarin piuha irti, Vehollehan tuo oli kuskaamassa... jäämme odottamaan tuomiota.

Sytyttääkö muuten MAF vikavaloja tuon ikäisessä? Nythän ei joulukuusi syty.
wannabe mersuilija
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Ei tule välttämättä vikailmoitusta lainkaan tai sitten se tulee siten, ettei ilmoita suoraan ilmamassamittarissa olevan vikaa vaan että esim. tulee laihaa seosta tai vastaavaa.

Näin tapahtui omassa C 280 T:ssä vm. 1998.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”