miten tämä poistetaaaan?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

miten tämä poistetaaaan?

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

elikkä mikä mahtais olla 190E 2.6 vikana kun lämpimän koneen käynnistää niin se sammuu, esim kun käy parkissa ja sitten siitä ajaa vaikka liikennevaloihin auto sammuu ilman kaasua. ja kaasu pohjassa saa startata useamman sekunnin ennen kun suostuu uudestaan käynnistymään.
sitten kun yrittää kiihdyttää voima on aluksi hukassa mutta sitten rupeaa vetämään. kylmällä koneella voima tuntuu heti olevan käytössä.
Viimeksi muokannut Kasperii, 12.7.2011 23:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Alhvameerin opus 124:lle ehdottaa seuraavaa (käynee myös 201:n?):

Käynnistyy huonosti kuumana:
- Ilmansuodatin tukossa
- Rikastin viallinen (kaasutinmoottorit)
- Kaasutin tulvii (neulaventtiili vuotaa
- Moottori hyvin kulunut (puristuspaineet alhaiset)

Sammuu heti käynnistyksen jälkeen:
- Polttoaineputkisto tai suodatin tukossa
- Polttoainepumppu viallinen
- Imuilmavuoto
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Suihkutussuutin tukossa
- Sytytyslaitteiston joku johto löysällä

Moottori kangertelee kiihdytyksessä:
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Kaasuttimen kiihdytyspumppu viallinen
- Suihkutussuutin tukossa
- Imuilmavuoto
- Huonot tulpat tai väärä kärkiväli

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

voiskohan syy olla liian laiha seos kun teho tuntuu häviävän ennen kuin lämpö on 80-astetta ja yleensähän ruiskut lopettaa kylmärikastamisen siinä 70-asteen asteen hujakoilla. Ja voisiko siitä johtua lämpimän auton sammuilu kun on liian laiha seos.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

kraatteri kirjoitti:voiskohan syy olla liian laiha seos kun teho tuntuu häviävän ennen kuin lämpö on 80-astetta ja yleensähän ruiskut lopettaa kylmärikastamisen siinä 70-asteen asteen hujakoilla. Ja voisiko siitä johtua lämpimän auton sammuilu kun on liian laiha seos.
Onkos tuo katalysaattorimalli?
Lambdasäätö tulee mukaan vasta lämpimänä.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

on katalysaattorimalli mutta katalysaattori ei puutu ollenkaan peliin täyskiihdytyksessä. laajakaistaanturin kanssa katalysaattori sitten onkin vissiin aina pelissä...
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

kraatteri kirjoitti:on katalysaattorimalli mutta katalysaattori ei puutu ollenkaan peliin täyskiihdytyksessä. laajakaistaanturin kanssa katalysaattori sitten onkin vissiin aina pelissä...
tarkotat vissiin katalysaattorilla lambda-anturia :lol:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Vähän viittaisi sen lambda-anturin suuntaan tuo vika... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

joo, siis lambdaanturi ei säätele polttoaine/ilma suhdetta täyskiihdytyksen aikana. ja lambda anturi taitaa olla aivan uusi. voisko imuilmavuodosta tulla tälläiset oireet? :roll:
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

koittakaa nyt joku auttaa. 05-vuonna tässä autossa HC-arvo oli yli sata jolloin auto vietiin alan liikkeeseen että saadaan päästöistä läpi, no autohan meni ja menee päästöistä läpi mutta ei ole kuulemma sen säätämisen jälkeen kuulemma ikinä oikein toiminut. ennen säätöä siis ei mitään ongelmia. Tuolla autolla kun tekee muutamankiihdytyksen tallapohjassa niin sen jälkeen kierrokset jää seilaamaan 1500-2000rpm välille, mutta jos sammuttaa auton ja käynnistää saman tien tyhjäkäynti palaa normaaliksi...
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

kraatteri kirjoitti:koittakaa nyt joku auttaa. 05-vuonna tässä autossa HC-arvo oli yli sata jolloin auto vietiin alan liikkeeseen että saadaan päästöistä läpi, no autohan meni ja menee päästöistä läpi mutta ei ole kuulemma sen säätämisen jälkeen kuulemma ikinä oikein toiminut. ennen säätöä siis ei mitään ongelmia. Tuolla autolla kun tekee muutamankiihdytyksen tallapohjassa niin sen jälkeen kierrokset jää seilaamaan 1500-2000rpm välille, mutta jos sammuttaa auton ja käynnistää saman tien tyhjäkäynti palaa normaaliksi...
Jaa-a. Ettei joku sielä liikkeessä olisi menny säätämään sitä tyhjäkäyntiruuvia... :shock:

No sittenhän voisi olla kuluneet suuttimet.?
KK-anturi/suutin?
Ylijännitesuojarele?

Ookkonää nuo käpistelly läpi? :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

se tyhjäkäynti jää heittelemään sinne 1500-2000rpm välille ainoastaan jos tekee muutaman voimakkaamman kiihdytyksen. itsestään kierrokset ei sinne jää. en tiedä mitä ovat säätäneet mutta mitä se tyhjäkäyntiruuvin säätäminen voisi tuollaisia oireita aiheuttaa?
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

en oikein usko että tossa kk-anturissa/suuttimessa on mitään vikaa koska mitään vikoja autossa ei tunnu esiintyvän ennen kun auto alkaa olla 80-astetta. mistäs helpoiten tietäis että käykö liian laihalla vai rikkaalla, kun kangertelee kiihdyttäessä. voiko tuo ylijännitesuojarele tosiaan tehdä tollasia vikoja? sellanen kumma juttu on tuossa JVC-mankassa että kun kuuntelee USB-tikkua ja esim käynnistää auton niin soitin unohtaa että mikä biisi oli soimassa ja alottaa sitten kesken jonkun väärän biisi. mutta kaikki mankan säädöt pysyvät ennallaa. onko kovin todennäköistä että juuri ylijännitesuojarele aiheuttaisi ton? mutta toisaalta ei kai sen YJ-releen pitäisi mitään välittää siitä että onko auto lämmin vaiko vasta käynnistetty.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Sen mitä olen lueskellut näiltä foorumeilta niin YJ-rele ja virtalukon pohja aiheuttavat mitä omituisimpia juttuja...

:nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

nyt kaikki gurut koneen ääreen ja miettimään mikä on vikana...
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

saapi poistaa, vai miten lie voiko tämän itekki poistaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”