w124:n 1995 tilalle W210 vai Rover 75
w124:n 1995 tilalle W210 vai Rover 75
124-koppasen E200D:n mittarissa alkaa olla kohta miljoona kilometriä ja on aika katsella tuoreempaa. Ko. auton käyttäjänä olen luonnollisesti tottunut erittäin huolettomaan ja vähävikaiseen elämään. Tosin laiskanpuoleiseen (kiihtyvyydeltäänkin). Olen ajatellut vuosituhanen vaihteen vuosimalleja. Aikaisemmin itsestäänselvä ratkaisu olisi ollut uudempi Mese, mutta olen antanut itselleni kertoa, etteivät nämä uudet 210-koppaset ole enää 124:n veroisia. Siksipä mielessäni on muutaman kerran käynyt syrjähyppy. Vetäisiko Rover 75 (vm 2000) vertoja W210 korin Meselle samalta vuodelta? Dieselroverissahan on Bemarin 2-litrainen kone. Ja tyyli briteistä.
Onko kellään kokemuksia? Mielipiteitä varmaankin enemmän.
Onko kellään kokemuksia? Mielipiteitä varmaankin enemmän.
Oletko tsekannut missä on Roverin lähin merkkihuolto? Löytyyköhän Suomesta enää? Vaikka tekisi itse niin osien saanti voipi olla ongelma. Suosittelen ratkaisuksi W211 jos haluat mersussa pysyä. Muista merkeistä BMW E39 2000-luvun puolelta on hyvä auto. Rover-kokemukset on lankomieheltä, muilta osin omia kokemuksia.
no en nyt tiedä onko se 211nenkaan hirviänä sen parempi ku 210, itse olen kyllä tyytyväinen 210 ajettavuuteen ja osatkaan nyt ei mahdottomana maksa. Hyvä auto tuo väykkyki o, ruostehan tuossa on ainoa huono puoli mut siitäkin pääsee helepommin erroon ku esimerkiksi volvosta ei tee autoa millään ku siinä on se volovon merkki no ei vaiteskaan.
Alustan osien vaihto o semmosta kulutustavaraa, en nyt osaa tarkemmin sitten vertailla ku ei oo ollu itellä muuta autoa näin pitkään niin ei voi vertailla. Jos rupiaa vertailemmaan johonki hondaan niin kannattaa miettiä tarkemmin et mihin segmenttiin kumpainenki auto kuuluu, miten on tuon rooverin laita? tilat o aivan ruhtinaaliset väykyssä tai ainaki jokkainen jonka kanssa reissuja oon teheny nii kehuneet ettei tarvi istua polvet kojelauvassa vaikka autossa olisiki 5 kyyvisä.
Tuo askarruttaa itseäkin tuon rooverin huollattaminen, saattaa olla kallista väykkyyn verrattaessa kun ei nuita ole paljoa liikenteessä niin korjaamon löytäminen voi olla työlästä. jos on vähänkään TI-miehiä nii väykkyyn kylllä ainaki prefeislifteihin pystyy aika pitkälti ite tekemään huollot ja korjaukset, miksei myös tuoho feisliftiinki
Eli en oikiastaan sano kumpaakaan ku ei ole toisesta ollenkaan kokemusta
T.Sankari
Alustan osien vaihto o semmosta kulutustavaraa, en nyt osaa tarkemmin sitten vertailla ku ei oo ollu itellä muuta autoa näin pitkään niin ei voi vertailla. Jos rupiaa vertailemmaan johonki hondaan niin kannattaa miettiä tarkemmin et mihin segmenttiin kumpainenki auto kuuluu, miten on tuon rooverin laita? tilat o aivan ruhtinaaliset väykyssä tai ainaki jokkainen jonka kanssa reissuja oon teheny nii kehuneet ettei tarvi istua polvet kojelauvassa vaikka autossa olisiki 5 kyyvisä.
Tuo askarruttaa itseäkin tuon rooverin huollattaminen, saattaa olla kallista väykkyyn verrattaessa kun ei nuita ole paljoa liikenteessä niin korjaamon löytäminen voi olla työlästä. jos on vähänkään TI-miehiä nii väykkyyn kylllä ainaki prefeislifteihin pystyy aika pitkälti ite tekemään huollot ja korjaukset, miksei myös tuoho feisliftiinki
Eli en oikiastaan sano kumpaakaan ku ei ole toisesta ollenkaan kokemusta
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ajelen n. 100 tkm vuodessa, joten kuluvien osien / toistuvien vikojen kanssa joutuu kyllä tekemisiin. 124 on ollut tässä mielessä aarre, ei juurikaan mitään ylimääräistä. 210 on kritisoitu valtavasti, tuntuu ettei huoletonta yksilöä ole ollut kenelläkään. Vai löytyykö jostain sellainenkin ihme...
Roverin huoltopisteet ovat todellakin käyneet mielessäni, jonkin verran niiden perään tässä keväällä kyselinkin. Oulussa on lähin täältä maakunnasta katsottuna. Mutta eikös se ole sen verran kestävä ettei huoltoa juurikaan tarvita...
Onko 210-koppasten vuosimalleissa eroa? Onko tapahtunut muutoksia?
Roverin huoltopisteet ovat todellakin käyneet mielessäni, jonkin verran niiden perään tässä keväällä kyselinkin. Oulussa on lähin täältä maakunnasta katsottuna. Mutta eikös se ole sen verran kestävä ettei huoltoa juurikaan tarvita...
Onko 210-koppasten vuosimalleissa eroa? Onko tapahtunut muutoksia?
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt on tullut tällä ajettua semmosta n. 59 000 km vuosivauhtia, kun auto on ollut 3,75 vuotta.wese kirjoitti:210 on kritisoitu valtavasti, tuntuu ettei huoletonta yksilöä ole ollut kenelläkään. Vai löytyykö jostain sellainenkin ihme...
(Ajomäärät näemmä vähenee polttoaineen kallistuessa)
Kun ensin tavoille tottui, niin eipä tuo kummemmin oireile.
Ensimmäinen hässäkkä oli ilmamassamittarin kanssa, mutta se nyt ei ollut auton vika.
Etukallistuksenvakaajan koiranluita menee tuolla ajolla n. yhdet vuodessa-kahdessa.
Aika vähän, kun ottaa huomioon että sillä röykytetään kaupungissa mukulakivikatuja, kaivonkansien monttuja jne... täällä on alusta kovilla.
Taakse vaihdettu kaksi tukitankoa, perän stefat kerran, jarrulevyjä, raidetangon ulommat päät.
Iskarit käsittääkseni edelleen alkuperäiset.
Lämppärin moottori vaihdettu, mutta onpa se kymmenessä vuodessa muutaman kerran jo pyörähtänytkin.
Muutenhan tuo on pelannut.
Facelift 7/99.wese kirjoitti: Onko 210-koppasten vuosimalleissa eroa? Onko tapahtunut muutoksia?
Mittaristo-, avain- ja vaihdelaatikkomuutoksia jo aiemmin, olikohan 96?
No ilmeisesti kaksataakympeissäkin on murheita...itse tulee luettua näitä aiheeseen liittyviä foorumeita aika paljon, joten luonnollisesti silmiin myöskin osuu usein keskustelua väykyn vioista...toisaalta tieto lisää tuskaa -> tarkoitan tällä sitä että ainakin itsestä meinaa tulla vainoharhainen kun jatkuvasti lukee ja lukee aiheseen liittyviä ongelma topicceja niin rupeaa tuntumaan että kaikissahan noissa on vain vikoja
Yhdellä tuttavalla on ollut Rover seiskavitonen nyt noin vuoden päivät.. Huolto puoli noihin on hieman ongelmallinen, joten kannattaa kyllä ottaa selvää kuinka kaukana huollot sijaitsevat ja miten on osien saatavuus..
Mieleen tulee oikeastaan vain yksi ongelma ko. roverista.
Viime syksynä sateiden aikaa auto vain hyytyi tien poskeen...
Syynä oli huolellisesti kastunu sähköboxi joka sijaitsi siinä konepellin ja tuulilasin välissä olevan ritilikön takana... Vedenpoisto reiät olivat täynnä lehtiä joten vesi ei päässyt valumaan pois.. Onneksi boxi ihme kyllä lähti vielä pelaamaan kuivatuksen jälkeen... ilmeisesti ei hapettunut niin pahasti.
Yhdellä tuttavalla on ollut Rover seiskavitonen nyt noin vuoden päivät.. Huolto puoli noihin on hieman ongelmallinen, joten kannattaa kyllä ottaa selvää kuinka kaukana huollot sijaitsevat ja miten on osien saatavuus..
Mieleen tulee oikeastaan vain yksi ongelma ko. roverista.
Viime syksynä sateiden aikaa auto vain hyytyi tien poskeen...
Syynä oli huolellisesti kastunu sähköboxi joka sijaitsi siinä konepellin ja tuulilasin välissä olevan ritilikön takana... Vedenpoisto reiät olivat täynnä lehtiä joten vesi ei päässyt valumaan pois.. Onneksi boxi ihme kyllä lähti vielä pelaamaan kuivatuksen jälkeen... ilmeisesti ei hapettunut niin pahasti.
BMW E31 V12
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Sanottakoon kaikkien Paavojen(kin) puolesta, että vähemmissä määrin foorumeilla on yleensä juttua siitä, kuinka erilaiset laitteet ovat autoissa toimineet moitteetta.
Jotenkin tuntuisi, että 100tkm vuositahtiin Rover75 keksisi myös itsestään jotain sanottavaa? Eihän se ihan pöllömpi auto ole ajella, mutta mikäli mukavuudella on yhtään merkitystä, on M-B varmaankin hyvä valinta matkakumppaniksi.
Ja porsii ne Toyotatkin, ainakin jos foorumeita on uskominen.
Jotenkin tuntuisi, että 100tkm vuositahtiin Rover75 keksisi myös itsestään jotain sanottavaa? Eihän se ihan pöllömpi auto ole ajella, mutta mikäli mukavuudella on yhtään merkitystä, on M-B varmaankin hyvä valinta matkakumppaniksi.
Ja porsii ne Toyotatkin, ainakin jos foorumeita on uskominen.
Rover huolto piste on tietääkseni siinä missä on BMW huoltokin,näin meillä kokkolassa ainakin.Eihän meillä kyllä mitään osia rooveriin ole eikä testereitäkään mutta tarvittaessa saadaan tilattua osat ja lainattua testerit.Rooveria en kyllä voi kuitenkaan suositella koska osat on kalliita ja niiden saaminen kestää,autokanta on pieni ja siitä syystä kokemus itse autoista on vähäinen,rover on hankala korjattava ja siitä syystä korjaamiseen menee enemmän aikaa kuin esim bemariin vastaavat työt ja taas maksaa hiukan lisää.Jos kuitenkin omaat korjaamon perustyökalut ja taitoa löytyy esim todella hankalaan kytkinremonttiin niin osta vaan rooveri,ajettavuus niissä on hyvä ja melko alhainen melutasokin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Oulussa missäwese kirjoitti: Roverin huoltopisteet ovat todellakin käyneet mielessäni, jonkin verran niiden perään tässä keväällä kyselinkin. Oulussa on lähin täältä maakunnasta katsottuna. ?
Minultakin tuota välillä kysytään enkä tiedä vastausta, bemari liikkeessä se ei ainakaan ole, sen tiedän minä jopa
Jos ei kulje niin kromaa se.
Näillä vuosiajoilla alkaa tuo Roverin hankinta hieman arveluttaa, varsinkin kun paljolti Jäämeren tuntumassa ja Lapissa ajelee. Helsingin kämpillä tulee pistäydyttyä vauhtia ottamassa yhä harvemmin. Muutama vuosi sitten tilanne olisi ollut hieman toinen, huolto olisi löytynyt kotikulmilta Larusta.
Joku juorusi vuodenvaihteessa, että Roverin huolto Oulussa olisi Autosähkökorjaamo Kylmänen. Ainakin diagnostiikkalaitteisto olisi siellä kuuleman mukaan olemassa. En tiedä ko. firmasta ja sen huoltovalmiuksista sen enempää, selvitelkääpä te jotka siellä päin vaikutatte.
Vaikuttaa siltä, että hyvän W210:n etsintä aktivoituu tällä tuntumalla jo tämän kuun aikana.
Joku juorusi vuodenvaihteessa, että Roverin huolto Oulussa olisi Autosähkökorjaamo Kylmänen. Ainakin diagnostiikkalaitteisto olisi siellä kuuleman mukaan olemassa. En tiedä ko. firmasta ja sen huoltovalmiuksista sen enempää, selvitelkääpä te jotka siellä päin vaikutatte.
Vaikuttaa siltä, että hyvän W210:n etsintä aktivoituu tällä tuntumalla jo tämän kuun aikana.
Jos löytyisi hyväkuntoinen vähän ajettu 1995 vuoden 124, niin voisin harkita sellasitakin (vai tehtinkö niitä vielä -96?).
Tähän nykyiseen joutuu tekemään kohta täyden konerempan, eikä se ole halpaa hommaa. Tehot alkavat olla sitä luokkaa, että rekat imeytyvät kiinni puskuriin ja vilkuttelevat valoja vähänkin pidemmissä ylämäissä. Vaihtomottikaan ei ole ilmainen. Tosin olen kysellyt vain "virallisemmista" korjaamoista kuten Raskonelta. Millähän kustannuksilla sen koneenvaihdon/rempan voisi edullisimmillaan saada tehtyä jollain mesepajalla?
Ja porokolaritilanteessa (joita sattuu näillä ajoilla ainakin parin vuoden välein) vakuutusyhtiö hinnoittelee auton vuosimallin ja ajokilometrien mukaan eli sillo kaik män...
No tottapuhuen pitäisi vain saada auto, joka kestää jokusen vuoden suht huoletonta ajoa nykyisillä ajomäärilläni. Uusimmatkin 124 alkavat vain kohta olla iäkkäänpuoleisia.
Tähän nykyiseen joutuu tekemään kohta täyden konerempan, eikä se ole halpaa hommaa. Tehot alkavat olla sitä luokkaa, että rekat imeytyvät kiinni puskuriin ja vilkuttelevat valoja vähänkin pidemmissä ylämäissä. Vaihtomottikaan ei ole ilmainen. Tosin olen kysellyt vain "virallisemmista" korjaamoista kuten Raskonelta. Millähän kustannuksilla sen koneenvaihdon/rempan voisi edullisimmillaan saada tehtyä jollain mesepajalla?
Ja porokolaritilanteessa (joita sattuu näillä ajoilla ainakin parin vuoden välein) vakuutusyhtiö hinnoittelee auton vuosimallin ja ajokilometrien mukaan eli sillo kaik män...
No tottapuhuen pitäisi vain saada auto, joka kestää jokusen vuoden suht huoletonta ajoa nykyisillä ajomäärilläni. Uusimmatkin 124 alkavat vain kohta olla iäkkäänpuoleisia.
kyllä se väykky hjuva auto o ei siinä mittään, hommaat vaan semmosen ruosteettoman ( varmaan heleppo löytää ) niin kyllä siitä o 124sen korvaajaksi (hommaat jonku muun ku 220deen) eli 290 jos haluat taloudellisen ja suhtkoht helepolla tekniikalla olevan tai sitte sen kuningasmoottorilla olevan josa o vakionaki voimaa näin 290s miehen testailujen pohjalta
eihän se koneremppa tietenkään mahoton oo ainaki itsellä o se periaate et maksakoot kuha sitte kestää sen toisen 600 tkm
T.Sankari
eihän se koneremppa tietenkään mahoton oo ainaki itsellä o se periaate et maksakoot kuha sitte kestää sen toisen 600 tkm
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ei cdiissä kai mittään vikaa ole, tuollahan puhuttiinkin 220 D:stä.
Jossa ei siinäkään ole paljon vikaa. Kallista vain. Muutenhan se on hyvä ja varma pata, mutta voimaton. Ja syöttöpumput on niitä luukaksen hyvässä uskossa valmistamia. Ja kuten tunnettua,sen miehen ansiot muuten kuin saarnamiehenä ovat varsin kyseenalaisia.
Jossa ei siinäkään ole paljon vikaa. Kallista vain. Muutenhan se on hyvä ja varma pata, mutta voimaton. Ja syöttöpumput on niitä luukaksen hyvässä uskossa valmistamia. Ja kuten tunnettua,sen miehen ansiot muuten kuin saarnamiehenä ovat varsin kyseenalaisia.
Osta 124 cabrio niin saat tosi uusia
http://tinyurl.com/5h2txf
Esim. tuollainen. Vitsi on siinä, että rahaa täytyy latoa tiskiin mutta arvo pysyy tosi hyvin.
Olisihan se nyt aika komeaa ajella 1997 vuosimallin satakakslankulla, eikö?
http://tinyurl.com/5h2txf
Esim. tuollainen. Vitsi on siinä, että rahaa täytyy latoa tiskiin mutta arvo pysyy tosi hyvin.
Olisihan se nyt aika komeaa ajella 1997 vuosimallin satakakslankulla, eikö?
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Vähän uskaltasin arvailla että normaalit fysiikan lait eivät välttämättä päde MikaT:n projektoinnin läpikäyneessä vehkeessäwese kirjoitti:Eikös net ole vuoden 1996 kiesien pellit puhkihapettuneet ja lukakset kiinnileikkaantuneet jo aikaa sitten? Joku asioista perillä oleva lähde on väittänyt, ettei vm. 96-99 kannata koskea pitkällä kepilläkään, vai miten on?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ohna tuota jonnii verta kynsitty. Vähän suuntaa saa kun lukasee läpi tuon 290 Rassailu topiksin.
Sen verta voin sanoa että halvalla ei lähde.
Ihan kivat varusteet. Ainoa joka ei pelaa on lampun pesurit.
Itellä himottas farkku. En tiiä miksi. Nekin perhana on niin kalliita kun kattelee vastaavilla varusteilla olevia,
Sen verta voin sanoa että halvalla ei lähde.
Ihan kivat varusteet. Ainoa joka ei pelaa on lampun pesurit.
Itellä himottas farkku. En tiiä miksi. Nekin perhana on niin kalliita kun kattelee vastaavilla varusteilla olevia,