Kylmästartti ja outo röpötys lämpimänä!
Kylmästartti ja outo röpötys lämpimänä!
Tere!
Eli ongelmaa kylmästartin kanssa. Aina kun starttaa kylmänä niin joutuu jojko toiseen kertaan starttaamaan tai antaamaan apua kaasulla vähän aikaa niin rupeaa pysymään käynnissä omillaan.
Sitten kun ajaa lämpimänä (>80b astetta) ja kun lähtee ykkösellä liikkeelle niin röpöttää ja ei tahdo lähtiä liikkeelle. Röpöttäessä myös se ekonoomimittari heiluu niiden röpötyksien mukaan.
Oma diagnoosini ois että saa liikaa polttoainetta jostahhii syystä. Aina kun se sen röpötyksen tekee niin öljy haiskahtaa aavistuksen verran messershmitsin kokpittiin!
TYällä on vissiiin sitten entinen omistaja telonu kytkimen kun on lähtiessä pitäny luistattaaa kytkintä korkeilla kierroksisa niin ei lähtiessä röpötä.
Se muuten tekee sen röpötyksen sillonkin kun auto on paikallaan ja sillain nopeasti painelee kaasua ja sillonkin ekonomi mittari heilahtelee!
Hjelp pliis!
Eli ongelmaa kylmästartin kanssa. Aina kun starttaa kylmänä niin joutuu jojko toiseen kertaan starttaamaan tai antaamaan apua kaasulla vähän aikaa niin rupeaa pysymään käynnissä omillaan.
Sitten kun ajaa lämpimänä (>80b astetta) ja kun lähtee ykkösellä liikkeelle niin röpöttää ja ei tahdo lähtiä liikkeelle. Röpöttäessä myös se ekonoomimittari heiluu niiden röpötyksien mukaan.
Oma diagnoosini ois että saa liikaa polttoainetta jostahhii syystä. Aina kun se sen röpötyksen tekee niin öljy haiskahtaa aavistuksen verran messershmitsin kokpittiin!
TYällä on vissiiin sitten entinen omistaja telonu kytkimen kun on lähtiessä pitäny luistattaaa kytkintä korkeilla kierroksisa niin ei lähtiessä röpötä.
Se muuten tekee sen röpötyksen sillonkin kun auto on paikallaan ja sillain nopeasti painelee kaasua ja sillonkin ekonomi mittari heilahtelee!
Hjelp pliis!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No nii ylijännitesuojarele vaihdettu, jolla moottorin käytös parani hieman mutta se liikkeelle lähtiessä tapahtuva röpötys eli tukehtuminen vaivaa vieläkin.
Olisiko mahdollistta että moottorin lämpötunnistuin ois paskana?
Meinaan aamulla saattaa se kylmän varoitusvalo vilkahdella ja päivällä vilkahtelee liian kuuman valo. Vaikka mittarin mukaan lämmöt on samassa vajaassa 80 asteessa
Jos tunnistin kertoo koneelle että se on kylmä ja tarvii pikkukiekalla lisää löpöä? Perin vittumainen vika kun mitään muuta ei ole ja tuo yksi vaan kummittelee, auttaskohan vika koodoen lukeminen asiaa jossain alan huoltamolla? Paljonkohan tuo maksasi?
Vai oiskos imupuolella jokin vuoto sitten tai ilmamittarissa?
HJelp!
nYT GURUT, PROFIILIN KOROTUS RATKAISUSTA!
Olisiko mahdollistta että moottorin lämpötunnistuin ois paskana?
Meinaan aamulla saattaa se kylmän varoitusvalo vilkahdella ja päivällä vilkahtelee liian kuuman valo. Vaikka mittarin mukaan lämmöt on samassa vajaassa 80 asteessa
Jos tunnistin kertoo koneelle että se on kylmä ja tarvii pikkukiekalla lisää löpöä? Perin vittumainen vika kun mitään muuta ei ole ja tuo yksi vaan kummittelee, auttaskohan vika koodoen lukeminen asiaa jossain alan huoltamolla? Paljonkohan tuo maksasi?
Vai oiskos imupuolella jokin vuoto sitten tai ilmamittarissa?
HJelp!
nYT GURUT, PROFIILIN KOROTUS RATKAISUSTA!
Tämä on yksi mahdollinen vikapaikka.Mikko31 kirjoitti:Olisiko mahdollistta että moottorin lämpötunnistuin ois paskana?
Mikäs tuota on tuo kylmän ja kuuman varoitusvalo?Mikko31 kirjoitti:Meinaan aamulla saattaa se kylmän varoitusvalo vilkahdella ja päivällä vilkahtelee liian kuuman valo. Vaikka mittarin mukaan lämmöt on samassa vajaassa 80 asteessa
En usko että kovin kummosia vikakoodeja pystyy lukemaan W201:stä. Saattaa olla tietenkin että olen väärässa. Onko siellä konehuoneen puolella sellanen moninapainen pistoke josta voisi koodeja tutkia?Mikko31 kirjoitti:...auttaskohan vika koodoen lukeminen asiaa jossain alan huoltamolla? Paljonkohan tuo maksasi?
Kannattaa varovasti putsata ja herkistellä se ilmamääräluisti ja tarkastaa (vaikka kaverin kaasutellessa) kuuluuko vihellystä tai pihinöitä sieltä konehuoneesta.Mikko31 kirjoitti:Vai oiskos imupuolella jokin vuoto sitten tai ilmamittarissa? HJelp!!
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Siis öljyn lämpötilan valo=kai kuuma ja Jähytys nesteen keltainenvalo on kai liiian kylmä????
Eikös ssinä oikealla kädellä ole sellanen "diagnostiikka" pistoke, jiosta voi jännitetasoja lukea esim ylleismittarilla. <eihjän nuisssa mitään CAN väylää ole eikä kompuutteria joista sais heksa-koodeja ulos mutta jotakin jos sais ulos.
Se kyllä pitäs putsata se mittari mutta tämä herkistys? Tarkottaa mitä?
Eikös ssinä oikealla kädellä ole sellanen "diagnostiikka" pistoke, jiosta voi jännitetasoja lukea esim ylleismittarilla. <eihjän nuisssa mitään CAN väylää ole eikä kompuutteria joista sais heksa-koodeja ulos mutta jotakin jos sais ulos.
Se kyllä pitäs putsata se mittari mutta tämä herkistys? Tarkottaa mitä?
Mikko31 kirjoitti:Siis öljyn lämpötilan valo=kai kuuma ja Jähytys nesteen keltainenvalo on kai liiian kylmä????
Eikös ssinä oikealla kädellä ole sellanen "diagnostiikka" pistoke, jiosta voi jännitetasoja lukea esim ylleismittarilla. <eihjän nuisssa mitään CAN väylää ole eikä kompuutteria joista sais heksa-koodeja ulos mutta jotakin jos sais ulos.
Se kyllä pitäs putsata se mittari mutta tämä herkistys? Tarkottaa mitä?
ööö, millanenkohan mittaristo sulla mahtaa olla oikeen
Ei pitäs olla mitään kuuman ja kylmän valoja mittaristossa! Siinähän on öljynpaine näytetty viisarilla, ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy myöskin viisarilla! Ei ole mitään lämpötilavaloja.
Jos meinaat niitä varoitusvaloja mitkä palaa mittariston alla:
öljykannunkuva meinaa että moottorissasi on liian vähän öljyä.
sitten se säiliön kuva vasemman palkin oikeassa reunassa meinaa että jäähdytysnestettä on liian vähän.
Ainakin 190E malleista pystyy lukemaan ruiskun vikakoodit akkutilassa sijaitsevasta pistokkeesta.. sellainen neliskulmainen liitin kannen alla.
Myöskin moottorin käydessä pystyy siitä konetilan pistokeesta seuraamaan koneen toimintaa! Nämä on sitten korjaamon juttuja yleensä...
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!