Öljyn hankinta ja vaihtoväli

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Krapula

Re: Öljyistä...

Viesti Kirjoittaja Krapula »

Kimmo Koo kirjoitti: Ja Bilteman öljyt on Mobilin. Hyvä vastine rahalle.
Itse olen kuullut, että Statoil toimittaisi Bilteman öljyt.
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja

Re: Öljyistä...

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Krapula kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti: Ja Bilteman öljyt on Mobilin. Hyvä vastine rahalle.
Itse olen kuullut, että Statoil toimittaisi Bilteman öljyt.
Ja minä luulen että tet oletta molemmat oikiassa, minun ymmärtääkseni Biltema ostaa sieltä mistä speksit täyttävää evästä saapi, vähän niinkun Pirkka :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
AK47
aktiivimeseläinen

Re: Öljyn hankinta ja vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jaa, kun tämän topikin otsakkeessa sanotaan että "hankinta" niin kysytäänpä sitten seuraavaa:

Mistä sais halvimmillaan Mobil 1 0W40 öljyä? Onko 2x 4l purkki eli n 96e/8l => 12e/l käytännössä se hintaluokka johon on nyt uskottava? Voishan sitä ostaa enemmän (30l litraa antais jo 4 vaihtoa) ja vaihtaa vaikka pikkuisen useammin (vaikka aiemmin uhosin ajavani 15tkm per vaihto) jos sais edukkaammin. Kerralla kun menee 7.5 litraa niin tulee mieleen että saattais ostaa pikkutynnyrinkin eli 50l. Vaan jos alennusta haluaa niin pitääkö pyöritellä kotiin 200l tynnyri?

Itse kun on aina vaihtanut öljyt (ja samalla reissulla ottanyt öljypöntöt ja ruisleivän kaupasta), niin ei ole oikein käsitystä mihin hintaan korjaamot myy litratavarana öljyjä. Korjaamoille öljyt tulevat tietenkin 200l tynnyreissä?
Krapula

Re: Öljyn hankinta ja vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja Krapula »

AK47 kirjoitti:Jaa, kun tämän topikin otsakkeessa sanotaan että "hankinta" niin kysytäänpä sitten seuraavaa:

Mistä sais halvimmillaan Mobil 1 0W40 öljyä? Onko 2x 4l purkki eli n 96e/8l => 12e/l käytännössä se hintaluokka johon on nyt uskottava? Voishan sitä ostaa enemmän (30l litraa antais jo 4 vaihtoa) ja vaihtaa vaikka pikkuisen useammin (vaikka aiemmin uhosin ajavani 15tkm per vaihto) jos sais edukkaammin. Kerralla kun menee 7.5 litraa niin tulee mieleen että saattais ostaa pikkutynnyrinkin eli 50l. Vaan jos alennusta haluaa niin pitääkö pyöritellä kotiin 200l tynnyri?

Itse kun on aina vaihtanut öljyt (ja samalla reissulla ottanyt öljypöntöt ja ruisleivän kaupasta), niin ei ole oikein käsitystä mihin hintaan korjaamot myy litratavarana öljyjä. Korjaamoille öljyt tulevat tietenkin 200l tynnyreissä?
Eiköhän se ole jokin autotarvikeliike, josta ne halvimmalla saa. Tosin Prisman ja Hong Kongin hinnat ovat käytännössä samoja. Huoltoasemilla (Essolla) kaikkein kalleinta ja öljynvaihdossa vielä kalliimpaa. M-1 0w-40 maksoi vuosi sitten öljynvaihdossa jotain 17-19€ riippuen vähän paikasta ja ESP Formula maksoi suolaiset 21€ litralta. Tosin Motonetissä tällä hetkellä ESP Formulan 4l kannusta saa pulittaa jotain 54€ ja 0w-40 43€, niin eihän sekään ilmaista ole.

-Numero sen kertoo-
dry
Tolokun mies

Viesti Kirjoittaja dry »

dry kirjoitti:Mää laitoin Matikkiin 266 000 kohilla kesäöljyt (5W50) ja nyt kun tulee se 270 000 täyteen heitän sinne uudet 5W40:t kesäölpät. Tutustutan autoa hissukseen tuohon lirumpaan (aikaisemmin on Matikissa ollu 10W40:t).

Hifistelyä? Ehkäpä. Mutta mie tykkään 8)
Vaihoimpa tuossa öljyt :whistle:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”