Rupesima tuo tuore pirssi viheltämään.
Kävin jo paikallisessa merkkikorjaamossa kojeajattamassa sen,
ja toteamus oli sama kuin oma tulkintakin että vuotaa jostain painepuolelta.
Onko potentiaalisia vikakohteita mistä kannattaisi vikaa ruveta etsimään
ennenkuin vien sen rahastusautomaattiin?
Tietysti katselen putket ja letkut läpi, mutta onko jotain tyypillistä kohtaa?
Tosin näistä tuskin vielä kovin paljon kokemuksia...
S211 280 CDI V6 OM642 Ahtovuoto?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tästä kommentista ei ole mitään apua mutta GL:ssä tuolla samalla koneella (320) oli tyyppivikaa jossain painepuolen putkessa joka uusittiin. Ymmärsin ainakin että E-korissa osa olisi alunperinkin erilainen eikä saman ongelman pitäisi sitä koskea (tai muitakaan jotka käyttävät samaa konetta).
Kai se ongelma on ilmavuoto? Tuossa koneessa on ollut viheltämispiirteitä laturin "siivapyörän hatun" kanssa, viheltää jossain tilanteissa.
Kai se ongelma on ilmavuoto? Tuossa koneessa on ollut viheltämispiirteitä laturin "siivapyörän hatun" kanssa, viheltää jossain tilanteissa.
Syyksi osoittautui ainakin pääosin turbon etupuolen (imupuolen) liitos,
jossa ilmakanavat jakautuvat suodattimille.
Oli joku käyttänyt liitoksen auki ja välissä ollut silikonitiiviste oli ryttääntynyt...
OIkaisin tuon ja pistin paikalleen, turbon ääni kuuluu enää vaimeana,
liekkö se kuuluukin asiaan...
jossa ilmakanavat jakautuvat suodattimille.
Oli joku käyttänyt liitoksen auki ja välissä ollut silikonitiiviste oli ryttääntynyt...
OIkaisin tuon ja pistin paikalleen, turbon ääni kuuluu enää vaimeana,
liekkö se kuuluukin asiaan...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Hyvä tietää että noinkin voi käydä, jos vaikka autoa tulee huollatettua paikallisessa mese-huollossa.Major kirjoitti:Syyksi osoittautui ainakin pääosin turbon etupuolen (imupuolen) liitos,
jossa ilmakanavat jakautuvat suodattimille.
Oli joku käyttänyt liitoksen auki ja välissä ollut silikonitiiviste oli ryttääntynyt...
OIkaisin tuon ja pistin paikalleen, turbon ääni kuuluu enää vaimeana,
liekkö se kuuluukin asiaan...
Minusta V6 CDI:ssä turbo kuuluu enemmän kuin I6 CDI:ssä, sehän on lähempänä rintapeltiä V6:ssa. Ei tuo mitenkään häiritsevä ääni silti ole, kiihdytyksissä lähinnä huomaa että siellä se moottori käy että tietää mistä vauhdin muutos oikein johtuu.