M110 (280E) jenkki- ja eurokoneiden sisuskalujen erot?
M110 (280E) jenkki- ja eurokoneiden sisuskalujen erot?
Tehoa on jenkkikoneessa vähemmän, se johtunee puristussuhteesta (9:1 vs. 8:1). Miten puristussuhdetta on laskettu?
Onko siinä erilainen kansi, männät, vai kiertokanget?
Löytyykö vielä joku aataminaikuinen öljyruisku lamamalli, jossa olisi vielä pienemmät puristukset?
Jos ero on männissä, onko poraus silti sama?
Euroversio kaasarilla, onko samat sisäkalut koneessa kuin ruiskussa on?
Takomännäthän näissä on, eikös vain? Onko kaikissa versioissa?
Löytyykö jostain muusta autosta sopivat tasapäiset männät omien pattipäiden tilalle?
Jossain päin inter veppiä löytyy muistaakseni mäntien vertailutaulukko jossa on miljardin eri automallin mäntien (ja kankien?) mitat. Onko vinkkiä missäpäin nettiä?
nimim. "Dentsel Wassington - Suunnittelua, Suunnittelua"
Onko siinä erilainen kansi, männät, vai kiertokanget?
Löytyykö vielä joku aataminaikuinen öljyruisku lamamalli, jossa olisi vielä pienemmät puristukset?
Jos ero on männissä, onko poraus silti sama?
Euroversio kaasarilla, onko samat sisäkalut koneessa kuin ruiskussa on?
Takomännäthän näissä on, eikös vain? Onko kaikissa versioissa?
Löytyykö jostain muusta autosta sopivat tasapäiset männät omien pattipäiden tilalle?
Jossain päin inter veppiä löytyy muistaakseni mäntien vertailutaulukko jossa on miljardin eri automallin mäntien (ja kankien?) mitat. Onko vinkkiä missäpäin nettiä?
nimim. "Dentsel Wassington - Suunnittelua, Suunnittelua"
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Männillä varmaankin puristussuhteen ero tehty. Lisäksi todennäköisesti ainakin nenäkepit on erilaiset. Mahdollisesti myös kansissa on eroa.
Mahlen sivuilla oli intter-aktiivinen ladattava katalookiohjelma. Sieltä löytyi männistä halkaisija, paino, puristuskorkeus, muodosta kuvaa ja tietysti männäntapin halkaisija.
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/ ... pp/welcome tuossakin on jotain hakua mutta jossain oli kyllä ihan oikea ladattava kataloogiohjelma.
Taitaapa olla tämä:
http://www.mahle-aftermarket.com/am_eu_ ... t&,4127756
Mahlen sivuilla oli intter-aktiivinen ladattava katalookiohjelma. Sieltä löytyi männistä halkaisija, paino, puristuskorkeus, muodosta kuvaa ja tietysti männäntapin halkaisija.
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/ ... pp/welcome tuossakin on jotain hakua mutta jossain oli kyllä ihan oikea ladattava kataloogiohjelma.
Taitaapa olla tämä:
http://www.mahle-aftermarket.com/am_eu_ ... t&,4127756
I drive an Opel. What's your excuse?
No ei kai nyt sentään mitään patonkia aleta oikeasti koneeseen tunkemaan. Nuo peeäxän männät vaan sattuu olemaan halkaisijaltaan samat sekä männäntappikin passaa.
Mutta ei niitten mäntien nyt ihan just samanlaiset tarvi olla... Kunhan tapinreiässä on varaa suurentaa ja halkaisija on oikea, niin saahan sinne mitä vain. Miltäs kuulostaisi mukit BMW M3 tai Opel LET -koneesta... Vaikka kone muuten menisi tuhannen römpsän säleiksi niin ainakin nuo ooppelin männät jäisi ainoiksi ehjiksi osiksi. Puristuksia lettikoneen männillä tulisi noin 6.7:1...
No mutta en mää sitä nyt turbottamassa ole, mutta kaikkea on kiva suunnitella ja tarkastella suunnitelmien mahdottomuutta.
Sitten vielä Opel CIH:n kansi, Ford 205 lohko, Muncien loota ja Scanian kytkin, niin olisi pomminvarma paketti.
Mutta ei niitten mäntien nyt ihan just samanlaiset tarvi olla... Kunhan tapinreiässä on varaa suurentaa ja halkaisija on oikea, niin saahan sinne mitä vain. Miltäs kuulostaisi mukit BMW M3 tai Opel LET -koneesta... Vaikka kone muuten menisi tuhannen römpsän säleiksi niin ainakin nuo ooppelin männät jäisi ainoiksi ehjiksi osiksi. Puristuksia lettikoneen männillä tulisi noin 6.7:1...
No mutta en mää sitä nyt turbottamassa ole, mutta kaikkea on kiva suunnitella ja tarkastella suunnitelmien mahdottomuutta.
Sitten vielä Opel CIH:n kansi, Ford 205 lohko, Muncien loota ja Scanian kytkin, niin olisi pomminvarma paketti.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Vähän aihetta sivuten, niin oisko noissa männissä minkä verran mahdollista sorvata? Siis jos tästä pattipäästä muutaman millin poistais.. Mistähän saisi tarkempia tietoja noista sisukaluista, että voisi laskeskella montako milliä sitä pitäis ottaa.. Ois tuo Eatoni odottamassa kokeiluja ja yksi ylimääräinen m110 joka vois olla koekaniini.
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
Ainakin Mahlen takomännässä on alapuolella patin kohdalla kolo, eli jos patin sorvaa pois, tulee reikä mäntään. Luulis ettei vakiossakaan ihan umpimetallia se patti ole.
Poraus 86.00mm
Isku 73.50mm
Esim. Pösön 306:n / 405:n ACAV, tai XU 10 J 4 DZ -koneesta (2.0 ruiskuja molemmat) löytys soppelit männät, 3.4mm Mersun mäntiä matalammat ja tasalakiset. Männäntappikin on samanpaksunen, ei tarvi kikkailla mitään. En nyt jaksa alkaa laskemaan, mutta suunnilleen 7.5:1 puristukset sais niillä.
Ford Probe / Mazda 626 / Mazda 929 taas sisältää männät joissa tappi on millin pienempi ja kaks milliä lyhempi (pitää porata reikä isommaks jne). Mäntä on 6mm Mersun mäntää matalampi.
Poraus 86.00mm
Isku 73.50mm
Esim. Pösön 306:n / 405:n ACAV, tai XU 10 J 4 DZ -koneesta (2.0 ruiskuja molemmat) löytys soppelit männät, 3.4mm Mersun mäntiä matalammat ja tasalakiset. Männäntappikin on samanpaksunen, ei tarvi kikkailla mitään. En nyt jaksa alkaa laskemaan, mutta suunnilleen 7.5:1 puristukset sais niillä.
Ford Probe / Mazda 626 / Mazda 929 taas sisältää männät joissa tappi on millin pienempi ja kaks milliä lyhempi (pitää porata reikä isommaks jne). Mäntä on 6mm Mersun mäntää matalampi.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07.6.2015 20:15
- Paikkakunta: kyrö