Syy jos lämmöt nousee tyhjä käynnillä

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
kuseva
Viestit: 16
Liittynyt: 06.3.2008 15:08
Paikkakunta: laihia

Syy jos lämmöt nousee tyhjä käynnillä

Viesti Kirjoittaja kuseva »

Kuva

eli tuo anturi valvoo vedenlämpötilaa ja kun se nousee liian korkeaksi niin tua antaa käskyn fletin mangeetti kytkimelle joka vetää mangneetin avulla sen fletin pyörimään kun veden lämpötila on liian korkea ja jos veden lämpötila nousee liian korkeaksi niin tuo on silloin rikki ja jos haluuaa fletin pyörimään jatkuvast niin laittaa johdon tuohon liittemen väliin eli liittää nua kaksi johtoa jollain johdolla ja silloin se lyö mangeetti kytkimen päälle ja fletti pyörii jatkuvasti eli sillä ohitat tuon anturin mutta suosittelen vaihtamaan tuon anturin kun ei tartte ku nypätä johto irti ja 22millisellä avaamella anturi pois ja kannattaa muistaa avata paisunta säiliön korkki nii ei saa vesiä naamalle niin ja se fletti pyörii kyllä hitaasti vaikka se mangneetti kytkin ei ole päällä jotain sellasta vauhtia että sormen tohtii laittaa väliin ja fletti pysähtyy (tai ainakin minulla pyöri)

Kuva

tuossa on lähempi kuva itte anturista ja anturi ei maksa kuin jotain 20€ paikkeilla ja sain itte ainakin oman paikkakunna autotarvikkeesta
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Terve tuloo foorumille
Tuossa emännän tomaatissa on tuo anturi rikki muttei täysin mykkä
Kytkee puhaltimen päälle jo vajaassa 80*C
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
highwayman
Viestit: 17
Liittynyt: 11.9.2006 10:14
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja highwayman »

Minun oli samassa anturissa kaksi kytkimiä, toinen kytkee 100 asteessa, ja toinen 107 asteessa, ja jälkimmäinen kytkin on varakytkentä, joka kytkee ilmastoinnin tuuletin päälle, jos tavallinen magneettituuletin ei riitä. Mutta omassani ei tapahtuu mitään 80 asteessa.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

100 sen pitäs vasta kytkee oikeesti
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

kiisseli tenava meinaa lämmetä...

Viesti Kirjoittaja laapottij »

Normaalisti on pidelly lämmöt siinä reilussa 80 asteessa mutta nyt sitten lossia odotellessa eräs päivä rupesivat nousemaan... Minkäläinen noissa kiisseleissä vuosimallia 85 on tuo flekti? kun kokeilin pihassa käynnissä ollessa niin ropelihan pyörii vapaana sinne minne lystää??? lueskelin aikasempia kommentteja siellä oli maininta magneettikytkimestä. Mikä se sellainen värkki on ja miten se toimii??? Paljo noissa lienee raja että ne kytkeytyy päälle?? Nyt infoa tietämättömälle ennenkun keittää...
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Tiisseleissä on yleensä visko kytkin nuissa siivissä
Lämmön nousu saattaa johtua esim. termarista
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Viesti Kirjoittaja laapottij »

piku kirjoitti:Tiisseleissä on yleensä visko kytkin nuissa siivissä
Lämmön nousu saattaa johtua esim. termarista

Mikäs on tämän viskon toimintaperiaate? Ja mikähän noissa termareissa normaali toimintalämpötila?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Visko kytkimessä on joku hyytelö siellä sisässä joka ilma virrasta lämmetessään lukihtee siivikon.
Että siivikko vastais kierroksiin paremmin

termarit toimii jossain 80-90 välissä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
G_clown
Viestit: 1
Liittynyt: 25.5.2008 14:46

Viesti Kirjoittaja G_clown »

mikähän mahtaa olla vikana kun olen vaihtanut tuon anturin mutta se ei auttanut?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

G_clown kirjoitti:mikähän mahtaa olla vikana kun olen vaihtanut tuon anturin mutta se ei auttanut?
Kokeile virrat päällä laittaa vaikka lukkopihdit sen anteron liittimen nastoihin. Jos ei nappaa kiinni, niin varmaan vika on johdotuksissa, sulakkeessa?? tai itse makneetissa. Sieltä hihnarattaan takaa pilkottaa vissiin sen johto, koeta seurata piuhaa ja syötä virta siihe suoraan, selviää onko kytkin sökö.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”