PERÄ!!!

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

PERÄ!!!

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

alkaa ilmeisesti olemaan mesen perä loppusuoralla :!: oon jo pitemmän aikaa kuunnellu kun aamulla lähtee töihin (jäykät öljyt?) ni jos koneella yhtään jarruttaa niin perästä kuuluu aika moista "ruksutusta" ja samoten jos peruuttaa yhtään rivakammin! aattelin että josko se tulisi murrosnivelestä kun sama ääni kuuluu kun ajaa monttuun ja perä niiaa ni et kun kulma muuttuu? taitaa se kuiteskii olla perä väljä kun nostin pyörän ylös ja pyöritin rengasta ni vetoakseli pyörähtää noin puoli kierrosta ennen kun kardaani liikkuu yhtään :roll: mahtaakohan käyä mistään muusta mallista perä tohon 300 selliin -89 abs jarruilla ja ilman lukkoa. PS:jos jollain sattuu olemaan perä jouten niin kiinostusta olisi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikähän välitys siinä sun perässä on :?:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

nytpäs heitit aika pahan, lukeekohan se siin perässä jossain jos ryömis auton alle tutkimaan?
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

tuskin lukee,mut pyöritä kartaanista kierros ja kato kui palijo rattaat pyörähtää
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Perämurikan takaseinässä pitäisi lukea välitys. Onko automaatti vai manuaali? Multa saattaisi joutaa tuo 300se automaatin lukollinen perä vetoakseleineen myytäväksi. Tarvisin kuitenkin vaihdossa lukottoman perän vetarit.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuosta kohtaa se perän välitys löytyy :idea:

Kuva

kuvan perässä 3.07 välitys :D
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

kiitokset kuvasta ja vinkeistä sieltähän se paskan alta paljastu elikkäs välitys on 3.46 auto on alkujaan ollut manuaali mutta vaihettu automaatti loota jälkeen päin, siitä ei oo tietoo et onko silloin vaihettu muuta kun se loota :roll: teettääköhän paljon lisä hommaa jos vaihtaa lukottoman perän lukolliseen :?: eikös se lukkoperä oo jotenkin sähkön kanssa tekemisissä :?:
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Olisi yksi 300 d manuaalin isoperä joka on rakennettu abs:n takia c:n kuoriin.
Uudelleen laakeroitu kokonaan. Pyöräparista kuuluu moottorijarrutuksessa hento ääni. Perä jäi ylimääriseksi kun vaihdoin harvempaan (turbon perään).
Yksi pieni virhe siinä on ja siksi se on nyt halpa. Abs:n tunniste rengas on väärästä välityksestä , sen vuoksi absin merkkivalo syttyi yli 110 km/h nopeudella jos alla on 195/65 15 kummit. 185/65 15 renkailla ongelmaa ei ollut.
Ai niin se hinta olis 200€
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mettim-3 kirjoitti: teettääköhän paljon lisä hommaa jos vaihtaa lukottoman perän lukolliseen :?: eikös se lukkoperä oo jotenkin sähkön kanssa tekemisissä :?:
LSD-lukollinen ei teetä mutta ASD-lukollinen teettää jos haluat että se toimii niinkuin tehtaan ukko on halunnut. Toisaalta siihen voi ottaa myös hydrauliikan tasonsäädöltä ja ohjata mankuilla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla on sellainen kutina, että tuossa omassakin on 3.46 välitys. Pitää vielä tarkistaa tuo.

ASD-perässä on joku pieni n.30% lukko aina käytössä ja sitten sutaistessa hydrauliikka tekee lukosta 100%:sen. Murikka toimii ilman tuota hydrauliikkaakin ja omassakin se on ollut jo yli 20000km toimimattomana.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

kiitoksia vaan, mutta jos siihen tulee nyt sitten se uusi perä hommattua ni kyl sen tarvii olla täysin kunnossa
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

ASD-perässä on joku pieni n.30% lukko aina käytössä ja sitten sutaistessa hydrauliikka tekee lukosta 100%:sen. Murikka toimii ilman tuota hydrauliikkaakin ja omassakin se on ollut jo yli 20000km toimimattomana.


just, just ja onkos niissä vetareissa jotaan eroavaisuuksii et pitääkös ne vaihtaa kans :?:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kyllä tuo perä on kunnossa. Autossa oleva hydrauliikka järjestelmä antaa vikakoodia. Vetarit on tietääkseni erilaiset molemmissa.

Parempi vaihtoehto olisi tietysti hommata ihan samanlainen murikka niin ei tarvitse alkaa voimistelemaan vetareiden kanssa. Hurreista noita näyttää löytyvän valittavaksi asti.
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... r=1&page=1
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

juu ei kun viittasin sillä lähinnä tohon peehoo7 tarjoamaan vaihtoehtoon vaikka varmaa ihan toimiva peli sekin, mutta oma perä piti myös sellasen hennon äänen moottori jarrutuksessa noin 50000km sitten ja nyt se ääni on sellanen että uutta tarvii kattella :wink: ja eihän ne kyl oo mitkää pahat sit vaihtaa ne vetaritkaa jos niiksee tulee :roll:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mitä olisit valmis tuosta murikasta maksamaan jos välitys sattuu sopimaan? Vetarit voidaan sitten huikkia päikseen.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

tää on sit aina niin paha :roll: no heitetää nyt sit vaik et 150e :lol:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

150e ei kyllä vielä päästä kauppoihin.

450e voin harkita luopumista.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

no niin vähä arvelin :lol: kuulostella asiaa tos yks kaveri tarjos w124:n perää missä on kyl sama välitys mut en sit tiiä et käykö se muuten onko siin samanlaiset kiinnikkeet ym ym, mut kyl se taitaa joka tapaukses vaihtoo mennä, et jos se ei käy ni se on palattava asiaan
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eipä käy 124 perä ilman sovittelua ja rakentelua mutta 123 perä käy :idea:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mika T oli sitä mieltä, että faceliftiin ei käy enää 123:sen perä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu ei käy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”