W124 FAQ
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mersu puhaltaa vain kuumaa eikä lämmönsäätörullat vaikuta asiaan vaikka miten vääntelisi?
Tästä on hyvä aloittaa vian tutkiminen ja korjaaminen.
Katsoinko muuten oikein, että tuolla mekassa ei ollut tosiaan ohjetta keskikonsolin lämmönohjailu/säätelyrullien lamppujen vaihtoon? Tätä kuitenkin kysytään melko usein. Itelläkään ei enää ole sitä kakkoslankkua, joten en voi mennä tarkistamaan miten se meni.
Tästä on hyvä aloittaa vian tutkiminen ja korjaaminen.
Katsoinko muuten oikein, että tuolla mekassa ei ollut tosiaan ohjetta keskikonsolin lämmönohjailu/säätelyrullien lamppujen vaihtoon? Tätä kuitenkin kysytään melko usein. Itelläkään ei enää ole sitä kakkoslankkua, joten en voi mennä tarkistamaan miten se meni.
Kein siknatuur
Joo,polttimoiden vaihto lämmönsäätöpaneliin menee siten että kun otaa puhaltimen ja puhallusvalinnan-nupit irti vetämällä(joskus lujassa),jolloin joutuu käyttää papukaijoja ja jotain pehmustetta niiden leukoihin. niiden alla on niille polttimot ja mutterit jolla kiinni jalopuupaneeli. paeelin alta löytyy spektrat jotka valaisee rullat ja nuppien symboolit, noiden spektrojen alta löytyy polttimot. Yhteensä 4 1,5watin lasikanta polttimoa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, helppoa!Sampo N. kirjoitti:Mersu puhaltaa vain kuumaa eikä lämmönsäätörullat vaikuta asiaan vaikka miten vääntelisi?
Tästä on hyvä aloittaa vian tutkiminen ja korjaaminen.
Katsoinko muuten oikein, että tuolla mekassa ei ollut tosiaan ohjetta keskikonsolin lämmönohjailu/säätelyrullien lamppujen vaihtoon? Tätä kuitenkin kysytään melko usein. Itelläkään ei enää ole sitä kakkoslankkua, joten en voi mennä tarkistamaan miten se meni.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Virtalukon jumitus on tyypillinen ongelman W124-sarjan autoissa. Ongelmaan on reagoitava heti ja siihen on olemassa monia hyviä ketjuja tällä foorumille.
ÖLJYÄ EI SAA LAITTAA VIRTALUKKOON!
Alkuun pääsee tästä:
Lue tämä ensin!
Näin virtalukko yleensä hajoaa
Avain ei enää käänny ollenkaan
ÖLJYÄ EI SAA LAITTAA VIRTALUKKOON!
Alkuun pääsee tästä:
Lue tämä ensin!
Näin virtalukko yleensä hajoaa
Avain ei enää käänny ollenkaan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuossa läsäytin leseiksi tuommosen olikohan 126:sen numeroisen virtalukkopesän, joka emännän 201:sessä rupesi takkuamaan. Ensimmäinen huomio joka saattaisi olla syypää täydelliseen tenään, on hammastetut haitat, eli kun avain ja haitta kuluvat, se haitta jossain välissä puraisee tosiaan kiinni. Ja kuten aiemminkin on mainittu, kannattanee lukon jumiuduttua käydä avaimen kanssa lukkoliikkeessä, lukkoseppä saattaa saada tehtyä hieman "ylikokoisen" avaimen jolla lukon saa vielä auki.Sampo N. kirjoitti:Virtalukon jumitus on tyypillinen ongelman W124-sarjan autoissa. Ongelmaan on reagoitava heti ja siihen on olemassa monia hyviä ketjuja tällä foorumille.
ÖLJYÄ EI SAA LAITTAA VIRTALUKKOON!
Alkuun pääsee tästä:
Lue tämä ensin!
Näin virtalukko yleensä hajoaaAvain ei enää käänny ollenkaan
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Viimeviikolla kävin sarjottamassa uuden pesän vanhalle avaimelle ja seppä sano et parikertaa on käyny niin et asiakas on halunnu mersuun uuden avaimen vanhaan lukkoon ja lähtiessä uudella avaimella virtalukko on menny jumiin, eikä kääntyny uudella tai vanhallaEasy Rider kirjoitti:avaimen kanssa lukkoliikkeessä, lukkoseppä saattaa saada tehtyä hieman "ylikokoisen" avaimen jolla lukon saa vielä auki.
Lämmönsäätörullilla tarkoitetaan niitä keskikonsolissa olevia säätimiä Vika on yleensä jumittuneissa "pässin kiveksissä" jotka löytyy akun etupuolelta, puhdistus ohjeet löytynee mekasta? Toinen vika tuohon voi olla rikkinäinen piirikorttiTobbana kirjoitti:Vielä jos tuolla kerrottaisi mistä moinen säädin löytyy, niin helpottaisi uutta mursuistia huomattavasti.
-Sami
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps