eli ongelma on seuraavan lainen.. mese teki pari viikkoa sitten totaalisen tenän
ei käytin kirvelläkään vaikka edelis illalla toimi kun unelma.. noh ongelmaksi ilmeni että bensa pumppu oli pimeänä. noh tulin päätöksin että se on paskana...kuitenkin en tilannut uutta vaan kokeilin että tuleeko sinne virtaa ensinkään.. noh auton alla aikani pyöriessä totesin että pumpulle ei tule virtaa ja pumpulle antaessa ulkopuolisesta lähteestä virtaa niin se toimi..
aikani huoltamoita kiertäessäni kuulin että vika voisi olla b-p releessä... noh otin releen irti ja tutkiskelin että pinnat ok puhtaat.. noh löin se takasi paikallen ja kokeilin startata niin ei mitään.. siinä appi ukon kans aikani pohtiessa mitä jos releessä on kosketus häiriö.. noh kokeilimme että jos kopauttaa samalla relettää kun starttaa.. ja johan pätkähti käyntiin! auto kävi
ihan normaalisti jota kuinkin kymmenisen minuuttia.. noh lähdin sitten ajamaan mb.. ja noin parin kilo metrin ajon jälkeen auto sammui ja taas sama homma ei käynisty millään.. aikani tuumiskelin ja soitin yhdelle huolto miehelle että mikä releessä on vikana kun se noin tekee.. vein releen korjaamolle seuraavan päivänä ja avattiin releen kuoret ja terveeltä näytti.. kuitenkin sitten puhdistettiin releen kosketus pinnat..
päästyä hallille laitoin releen paikalleen ja kappas vaan auto käynnistyi eka yrittämällä... ja kävikö kello ja samalla korjaantui tyhjäkäynin korkella oleminen lämpimänä.. auto toimi pari päivää ihan moitteettomasti
ja sain hommattua purkaamoilta 2 vastaan laisia 8napaisia releitä..
toinen oli pääsyt ottamaan kosteutta itsensä ja todettiin resuksi.. toinen tuli jostain kauempaa korjaamon välittämänä joka oli aukaistu ja todettu ehjäksi ja liimattu todella tiukasti kasaan. jolla auto toimi täysin moitteettomasti aika välillä vapun aatosta seuraavan maanantaihin. jolloin se jäi sit emännältä kaupan pihaan.. kilometrejä oli kerennyt tuolla välillä jonkin verran vajaa 1000km.. auton hinattuani takasi hallille ja tutkiskelun jälkeen totesin että vika oli täsmälleen sama kun aikaisemmin. vaihdoin takaisin vanhan releen ja starttasin auto käynnistyi.. en nyt sitten oli pariin päivään autolla ajellut koska alkuperäisellä releellä tenava ei välttämättä joka kerta käynnisty tai sitten se sammuu ajosta.. missä siis vika?? joki anturi hajalla??
Tenavaan tähän mennessä vaihdettu...
-Osto vaiheessa laturin hiilet ja jännitteen säädin
-takajouset
-kesällä 2006 tehty X2 kansi remppa.. (toinen kerta sen seurauksena kun nokassa oli valu virhe ja katkesi parin päivän ajon jälkeen n.2500r/min kierros lukemista

kyseisen remontin jälkeen n.pari kuukautta, oli lämpö ongelmia ja lämpimänä ei lähtenyt käytiin.. vaihdoin termostatin ja flektin lämpö releen ja sen lämpö anturin vai mikä se nyt siinä vieressä onkaan(tietääkseni joku ohjausboksin lämpöanturi) ok auto pelitti joulukuuhun 2007 isompia murheita..
- pakoputken perimmäinen pätkä
-polttoaine suodatin
-kesä renkaat
-etu pään puslia satunainen määrä..
-jarrun osia.
-ja jotain pieniä juttuja mitä nyt ei muista ilman huolto kirjaan katsomatta..
Apua kaivataan kiireesti!! kiitokset jo etu käteen

(PS Shellin huoltamolta sanottiin että ton ikäistä autoa kannata edes korjata) x(