W 124 300 DT Öljyynpaineet

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

W 124 300 DT Öljyynpaineet

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Tartteeko huolestua kun oikeestaa yks kaks tippu öljynpaineet lämpösenä n. puoleenkiloon ja vasta 3000rpm 3 kiloon? :lol: ? samalla ilmaantu venttiilikoneistoon raksutus.. :evil: öljyt on uudet, Neste 15w40 Turbo LXE 8)

turbo on vähänaikaa ilmeisesti päästäny läpitte ku imusarjan liitoksista on valskannu öljyä melko reilusti... :?

kone ei savuta kun kylmänä ja vetää ihan normisti,, :roll:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ei kuulosta hyvältä.
Puoli kiloa riittää voiteluun tyhjäkäynnillä, mutta tuo että vaatii 3000 kierrosta että nousee öljynpaineet tappiin, niin kuulostaa siltä ettei kovinkaan pitkälle enään ajeta avaamatta konetta..
220.128 Black devil
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Sekö alkoi öljynvaihdon jälkeen ?
Ettei ois vetässy öljysuodatinta tukkoont ?

Toki tiisselissa on niin iso se suodatin että eikai se ihan heti tukkoon mene, mutta pensoissa se joskus silloin tällöin menee kun ollaan vaihdettu hyvin puhdistavat öljyt vanhojen tuntemattomien tilalle.

Toki tuo venttiilikoneiston raksutus viittaa siihen ettei kannen yläpuolelle pääse tarpeeksi painetta, oiskohan tiiviste pullahtanut etumaisten öljykanavien kohdalta jakopään koppaan ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mitäs ölppää siulla aikaisemmin on ollu?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla oli sama ongelma mutta toivottavasti sulla ei oo syy sama eli katkenneet nostajankupit :shock:

Kansipahvi ja kk-laakerit oli ehjät. Suodatin ja äljyt uudet.

Ei oikeestaan mitään muuta vikaa löytynyt koko koneesta kuin nuo kupit. Mahtuu kait se paine väärään paikkaan tuommoisistakin kait :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Jospa käyttäisit öljypohjan pois ja tarkistaisit kk-laakerit ja öljypumpun. Ylipaineventtiilin jumiutuminen aukiasentoon passaisi oireiden puolesta.

Tiedä sitten kuinka yleistä lienee 124:sen koneissa, vanhemmassa ainakin joskus tuli ilmiö vastaan.
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Juu ELikk'äs öljy on Neste 15W40 Turbo LXE synteettinen. :lol:

putsari on uus... :shock:

öljynpaine mittari tykyttää tyhjäkäynnillä hassusti ja venttiilit raksuttaa tosi ilkeesti.. :cry:

jos tampereen ympäristös olis joku joka haluis kahvee palkalla tulla kuuntelee nii sais tulla.. :wink: :roll:

muuten konees on veto tallella.. :!: :wink:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

En tiedä onko mahdollista, mutta voihan tuo öljypumppu vetää vimisiään, tai öljypumpun ketju on venynyt jo liian löysäksi. Paha sanoa..
220.128 Black devil
jusky
Viestit: 11
Liittynyt: 16.6.2007 7:40
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Kansipahvi vika! Ykkös- sylinterin ja kannen pääöljy kanavan välistä pahvi rikki.
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Oliskos karkeeta arvioo paljonkos kansirem. suurin piirtei tulis maksaa?? 8)

ku opiskelija saa vähä säästää enneko alkaa remontin.. :lol: :twisted: :idea:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

^Larke^ kirjoitti:Oliskos karkeeta arvioo paljonkos kansirem. suurin piirtei tulis maksaa?? 8)

ku opiskelija saa vähä säästää enneko alkaa remontin.. :lol: :twisted: :idea:
Nissaniin oli maksanu 350 euroa kansiremontti, tuskin mersuun ainakaan kalliimpi on. Kansi oli hiottu ja venttiilit uusittu ja jotaki muutaki tehty...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nissaniin oli maksanu 350 euroa kansiremontti, tuskin mersuun ainakaan kalliimpi on. Kansi oli hiottu ja venttiilit uusittu ja jotaki muutaki tehty...
Niin, sitten vielä kannen irrotus ja kiinnitys ym. työt.
Tuossahan on vain koneistamon osuus.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dealer kirjoitti:
Nissaniin oli maksanu 350 euroa kansiremontti, tuskin mersuun ainakaan kalliimpi on. Kansi oli hiottu ja venttiilit uusittu ja jotaki muutaki tehty...
Niin, sitten vielä kannen irrotus ja kiinnitys ym. työt.
Tuossahan on vain koneistamon osuus.
Niin, pitääkö kansi sitten koneistaa jne, jos pahvin joutuu vaihtamaan? Kuinka herkkä OM603 on kanttaan vääntelemään?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kaiken työn joutuu teettämään korjaamolla ei kannata säästää muutamaa kymppiä ja jättää kantta oikomatta.
^Larke^
Viestit: 101
Liittynyt: 18.4.2006 11:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Juu kannentiivistehän siel oli korkannu..

Mutta...

2 ja 3 sylinterin venttiilien välissä oli porein, ja myös 2 sylinterin imuventtiilistä meni porein esikammion suuntaan... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

kansi ponnnistetaan ja jos pitää ni sit hiotaan sieltä sun täältä... :lol: 8)

mistä noi 603sen kannet yleensä halkee??
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

^Larke^ kirjoitti:Juu kannentiivistehän siel oli korkannu..

Mutta...

2 ja 3 sylinterin venttiilien välissä oli porein, ja myös 2 sylinterin imuventtiilistä meni porein esikammion suuntaan... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

kansi ponnnistetaan ja jos pitää ni sit hiotaan sieltä sun täältä... :lol: 8)

mistä noi 603sen kannet yleensä halkee??
Tarkottaako porein että halkeama ?

Joo noista venttiilien väleistä ja esikammio-venttiilin väleistähän nuo yleensä halkiaa.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”