Vakionopeussäädin ei toimi
Vakionopeussäädin ei toimi
Otin mittariston irti kun jahtasin vikaa miksei vakionopeussäädin toimi ja huomasin että sieltä oli katkaistu pari johtoa, musta ja ruskea mitkä kulkee saman muovisukan sisällä, sekä yksi irtonainen keltavihreä johto.Oliskohan noilla yhteyttä siihen säätimeen. En ole vielä löytänyt mistään oikeata piirikaaviota mistä sen voisi tarkistaa
Onko hall-anturin paikka siinä mittarin vaijerin liitoksen vieressä? .neuvokaa viisaammat mersukeltanokkaa.. Auto on ollu mulla vasta pari viikkoa eikä säädin ole toiminut ollenkaan koko aikana. Jotain jännitteitä tulee konehuoneessa olevaan kaasunsäätömoottorin liittimeen, eli ei se vakkari ihan mykkä ole.
Auto on siis w124 250D -89 Autom.
Sitäpaitsi viikko sitten halvaantui matka ja trippi mittari, että sitäki pitäis varmaan yrittää rassata. Eikä vaihdeaskikaan toimi niinkuin haluaisin, mutta se onkin sitten jo eri juttu...
tässä parit kuvat liittyen aiheeseen
Katkotut johdot
Onko tossa hall-anturin paikka?
Entä onko toi nyt se ohjainboxi vakkarille?
Onko hall-anturin paikka siinä mittarin vaijerin liitoksen vieressä? .neuvokaa viisaammat mersukeltanokkaa.. Auto on ollu mulla vasta pari viikkoa eikä säädin ole toiminut ollenkaan koko aikana. Jotain jännitteitä tulee konehuoneessa olevaan kaasunsäätömoottorin liittimeen, eli ei se vakkari ihan mykkä ole.
Auto on siis w124 250D -89 Autom.
Sitäpaitsi viikko sitten halvaantui matka ja trippi mittari, että sitäki pitäis varmaan yrittää rassata. Eikä vaihdeaskikaan toimi niinkuin haluaisin, mutta se onkin sitten jo eri juttu...
tässä parit kuvat liittyen aiheeseen
Katkotut johdot
Onko tossa hall-anturin paikka?
Entä onko toi nyt se ohjainboxi vakkarille?
Hall-anturihan sieltä on nyppästy pois. Keltavihreään johtoon anturi syöttää nopeussignaalia, nuo kaksi muuta johtoa ovat kaiketi sitten virtajohdot anturille. Kytkis kertonee enemmän.
® Mesen Porkkana-klubi
Eli se on alettava metsästämään nyt sitä anturia jostakin, ja sitte sen jälkeen pitää selvittää että mikä vika siinä on ollu, kun se on tollee irti pitäny repiä.. Liekkö jollain joskus palanu käämit ku ei ole toiminut...
Kiitos kytkiksestä, alkaa lähentelee jo totuutta..(mulla on kolme erilaista kaavioo mut ne ei ole sinne päinkään mitä olisin tarvinnu..)
Kiitos kytkiksestä, alkaa lähentelee jo totuutta..(mulla on kolme erilaista kaavioo mut ne ei ole sinne päinkään mitä olisin tarvinnu..)
Ilmankos se ei toimikkaan, vaikka hommasin sen hall-anturin ja virittelin kiinni..
Löytyisköhän jostain ton boxin skemoja??. Jos vaikka tekis itse sen vastuspaketin..Näkis minkälaisia vastuksia sielä pitää olla.
Ja vähän valottas miten koko vakkari yleensä toimii.
Suurin pulma kuitenki on että en meinaa tajuta, miten purkaa koelaudasta sen verran että löytäis sen vakkarin viiksen liittimen.
Ja sais säätöboksin käsiinsä. Vois tarkistaa että onko kunnossa..
Löytyiskö vinkkejä?
Löytyisköhän jostain ton boxin skemoja??. Jos vaikka tekis itse sen vastuspaketin..Näkis minkälaisia vastuksia sielä pitää olla.
Ja vähän valottas miten koko vakkari yleensä toimii.
Suurin pulma kuitenki on että en meinaa tajuta, miten purkaa koelaudasta sen verran että löytäis sen vakkarin viiksen liittimen.
Ja sais säätöboksin käsiinsä. Vois tarkistaa että onko kunnossa..
Löytyiskö vinkkejä?
Vanha treadi mutta kysytään tässä ettei uutta tarvi tehdä...
Pitäisikö vakkarin viiksen palautua itse keskiasentoon vai minkä tuntuinen kuuluu olla?
Vakkari ei toimi ja boksin kertaalleen avannut mutta tuo viiksi asia askarruttaa kun on "veltto/ei palaudu" keskiasentoon
Ja jos ylimääräinen joltakulta löytyy niin voisin sellaisen ostaa. Siis sen viiksikytkimen.
Ja ilmeisesti orkkis mallinen. Ainakin siinä moottoripaketissa lukee vdo ja kytkimessä on saksaksi nämä päälle/pois yms.
Pitäisikö vakkarin viiksen palautua itse keskiasentoon vai minkä tuntuinen kuuluu olla?
Vakkari ei toimi ja boksin kertaalleen avannut mutta tuo viiksi asia askarruttaa kun on "veltto/ei palaudu" keskiasentoon
Ja jos ylimääräinen joltakulta löytyy niin voisin sellaisen ostaa. Siis sen viiksikytkimen.
Ja ilmeisesti orkkis mallinen. Ainakin siinä moottoripaketissa lukee vdo ja kytkimessä on saksaksi nämä päälle/pois yms.
Jatketaan vanhaan topikkiin.. Kaivataan kokemusperäistä tietoa tai kohdalleen osuvaa arviota seuraavanlaiseen ongelmaan, vakionopeudensäädin toimii välillä ilman vikoja ja seuraavan starttauksen jälkeen tai jopa muutaman kilometrin jälkeen kun vakionopeudensäätimen on ottanut pois päältä, vakkari ei toimi ollenkaan. Kosketushäiriö vai jokin muu vikana?