320 cdi kastelee moniurahihnan & ympäristön!

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

320 cdi kastelee moniurahihnan & ympäristön!

Viesti Kirjoittaja tasty »

Moi!
Illan hämärtyessä en löydä vuotopaikkaa... onkohan 320 cdi:ssä jokin "tavallinen" vuotokohta, vai mistähän löpöä pukkaa?

Eli tällä kerralla EI oo kyse suuttimista tai niitten ympäristöstä, vaan nyt Väykky kastelee moniurahihnan (ja tietenkin sen pyöriessä koko ympäristön). En näe mistä riisseliä ilmaantuu... sitä vaan ilmaantuu! Onko kellään ideoita? aapuuva!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

paikallinen mese-paja (Käyttöauto, Vaasa) totesi rail-pumpun vuotavan. Kaikki pumpun tiivisteet (noin 30€), moniurahihna (46€) ja työ teki yhteensä 366€... tuollainen vuoto on kuulemma verrattain tavallista näissä?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1025
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Joops. Ilmeisesti se rail pumppukin on uusittava osa ennen puolta miljoonaa. Tiivistekorjaus tehty myös tänne.
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

nii... ei nää cdi:t oo läheskään yhtä pomminvarmoja/kestäviä kuin esim joku 200D W124... nyyh... :cry:

Millainen 210 Mariinilla on ja paljonko ajettu kun tiivisteremontti tehtiin? Omani on nyt melkein 200000 ajettu.
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Helskutarallaa, meikäläiselläkin naftaa ympäriinsä ja myöskin näin iltahämärissä näyttäisi olevan että hihna roiskinut ympäriinsä. Kysymys: uskaltaako ajaa vaikka ruikkiikin?

nim. huomennakin pitäisi päästä tienpäälle...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No ei se siitä parane ainakaan.
Kannattaa nyt aluksi paikantaa mistä vuotaa.
Moottorin suojamuovi kun on pois,näkee hyvin tuleeko polttoainetta:
siirtopumpulta,sammuttimelle menevästä putkesta (menee lähellä hihnaa,ja jos se kiinnike pettää..),korkeapainepumpulta.
Näissähän on näitä o-renkaita,jos eivät tykänneet talventulosta ja alkoi jostakin vuotaa.Se olis halpa vika,ja helppo korjata.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Muovi otettu pois ja käytetty konetta, en havainnut mitään tiputusta mistään.

Sammutin ja hihnan päälle, flektistä paisuntasäiliön puolella rupeaa hihnanpäälinen kastumaan. En näe vieläkään vuotoa. En edes pisaraa.

Saattaa johtua että olen amatoori ja valolähteet aika minimissään, ettei vuotoa näy...

Jos jotain positiivista hakee niin ehkäisee tuo sotku varmasti ruostetta jota ei ainakaan noille kohdin heti ilmesty.
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Ilmat lämpeni ja vuoto tyrehtyi miltei kokonaan. Nummelassa vaihdatin tiivistesarjan pumppuun (24 €), hihnan uusiksi (48 €) ja muutakin huoltoa. Laskua yht. 4 h. Pumpun tiivisteet + hihnan vaihto ehkä 1,5 h.

Ei onneksi ollut taaskaan kovin iso vika.

Saisipa ensi kesänä aikaiseksi niin paljon että tallin muutokset olisinat valmiina niin voisi harjoitella itse näitä pikku huoltoja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”