Terve!
Eli nyt kävi niin ikävästi, että syystä taikka toisesta laatikko on sanomassa kovaa huutoa sopimustaan irti, josta en kyllä ole vielä päästämässä irti.
Vikaseloste:
Ei tunnu vaihtavan ylöspäin, välillä saattaa vaihtaa todella pikkukierroksilla, välillä yläkierroksilla rutattaessa kaasua 6000rpm asti.
Välillä pätkii ja lonksuu, eikä vaihde mene silmään ja muutenkin... ota ny selkoo. Maantiellä ei haittaa, mutta kaupungissa kyllä, ellei halua ajaa tasan 40km/h.
Sinänsä pystyisi kierrättelemällä myös kaupungissa selviämään kakkoselle asti, mutta vuotava putki + räminä ja kolina on aikas pirun negatiivisen näköistä aamuruuhkassa - varsinkaan, kun auto ei tahdo liikkua.
Eli käsittääkseni tuo automaatin kytkin? (en ole perehtynyt tomaatteihin) on melko täysin paskana ja kaikista äänistä ja tökkäsyistä päätellen myös vaihteiden rattaat ovat täysin loppu. Jotenkuten pystyy siis ajamaan.
Tänään jotenkuten ajelleena (ylämäet ovat ongelma) taisi lootan öljyt vähän keitellä, litra meni ulos pitkin teitä ja kytkin kirjaimellisesti savutti kun sitä vilkaisi.
Annoin auton seistä muutaman tunnin ja sen jälkeen pelasi "riittävästi", eli pystyi jotenkuten ajamaan (toki maantiellä normaalisti, kunhan saa tuurilla ne vaihteet silmään).
Tälläistä siis ja kaipaisin hieman tietoa...
Onko siis vika kytkimessä vai koko laatikko paskana? Saattaako laatikon tälläinen käyttäytyminen rikkoa lisää osia, esim. perän?
Kauanko tälläisellä lootalla on toivoa ajaa rauhallisesti?
Onko mahdollista korjata vai suoraan uusi loota?
Sopiiko ihan 200D lootat tähän suoraan, kun 250D ei ainakaan mene, niissä kun tuo kardaanin alku isompi. Oma auto siis 200B.
Meneekö muiden mallien lootat, esim. W123, W201?
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon automaattia vaihdettaessa?
W124 200B laatikko melko pirstaileina
Täytyy sanoa että vaikka en kovin pikkutarkka autonpitäjä mielestäni olekaan, niin en tuollalailla oireilevalla tomaatilla lähtisi ennää kotipihasta minnekään Se sinun laatikko mennee korjauskelevottomaksi, ja muutenkin, ei tuo ennää välttämättä tuo reisusta kotio
Automaatissa ei ole varsinaista kytkintä sillai niinkun kovassa lootassa on, vaan sellainen momentinmuunnin, ja rattaiston asemesta siellä on planeettapyörästö.
Mutta kuulostellaas kunhan voorumin automaattigurut alakaavat herräillä, kas kun minähän en mersuista tiijä mittään
Automaatissa ei ole varsinaista kytkintä sillai niinkun kovassa lootassa on, vaan sellainen momentinmuunnin, ja rattaiston asemesta siellä on planeettapyörästö.
Mutta kuulostellaas kunhan voorumin automaattigurut alakaavat herräillä, kas kun minähän en mersuista tiijä mittään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: W124 200B laatikko melko pirstaileina
en ole mikään automaatti guru,mutta sen verta voisin neuvvoo,että rojautat sen koneen käyntiin selaa vaihteet läpi ja jätät p-päälle ja annat koneen käydä sitten katot laatikon öljyt tikusta pitäs olla pikkasen alle ylärajan sitten tarkastat öljyn laadun onko kirkasta ja haisee öljylle,ei palaneelle jos öljy haisee palaneelle ja on tummaa niin voisithan koittaa elvyttää lootaa vaihtamalla öljyt ja suodattimen sekä pohjan tiivisteen mikäs sen lootan tyyppi on joo ei siihen käy 201 laatikko ,startti väärällä puolella eikä muidenkaan 124 laatikotTheEki kirjoitti:Terve!
Eli nyt kävi niin ikävästi, että syystä taikka toisesta laatikko on sanomassa kovaa huutoa sopimustaan irti, josta en kyllä ole vielä päästämässä irti.
Vikaseloste:
Ei tunnu vaihtavan ylöspäin, välillä saattaa vaihtaa todella pikkukierroksilla, välillä yläkierroksilla rutattaessa kaasua 6000rpm asti.
Välillä pätkii ja lonksuu, eikä vaihde mene silmään ja muutenkin... ota ny selkoo. Maantiellä ei haittaa, mutta kaupungissa kyllä, ellei halua ajaa tasan 40km/h.
Sinänsä pystyisi kierrättelemällä myös kaupungissa selviämään kakkoselle asti, mutta vuotava putki + räminä ja kolina on aikas pirun negatiivisen näköistä aamuruuhkassa - varsinkaan, kun auto ei tahdo liikkua.
Eli käsittääkseni tuo automaatin kytkin? (en ole perehtynyt tomaatteihin) on melko täysin paskana ja kaikista äänistä ja tökkäsyistä päätellen myös vaihteiden rattaat ovat täysin loppu. Jotenkuten pystyy siis ajamaan.
Tänään jotenkuten ajelleena (ylämäet ovat ongelma) taisi lootan öljyt vähän keitellä, litra meni ulos pitkin teitä ja kytkin kirjaimellisesti savutti kun sitä vilkaisi.
Annoin auton seistä muutaman tunnin ja sen jälkeen pelasi "riittävästi", eli pystyi jotenkuten ajamaan (toki maantiellä normaalisti, kunhan saa tuurilla ne vaihteet silmään).
Tälläistä siis ja kaipaisin hieman tietoa...
Onko siis vika kytkimessä vai koko laatikko paskana? Saattaako laatikon tälläinen käyttäytyminen rikkoa lisää osia, esim. perän?
Kauanko tälläisellä lootalla on toivoa ajaa rauhallisesti?
Onko mahdollista korjata vai suoraan uusi loota?
Sopiiko ihan 200D lootat tähän suoraan, kun 250D ei ainakaan mene, niissä kun tuo kardaanin alku isompi. Oma auto siis 200B.
Meneekö muiden mallien lootat, esim. W123, W201?
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon automaattia vaihdettaessa?
eikös sulla ole öljyn lauhdutinta siinä ollenkaan,onko laatikon lauhuttimen putket laitettu koneen etupuolella yhteen kun kerroit että öljyt kiehu siellä ainiin se lootan tyyppi löytyy laatikon oikealta puolelta sivusta öljypohjan yläreunasta tässä esimerkki ,näkyy numero 722.315
no tässä nyt aluksi
Suosittelisin uuden (käytetyn) laatikon hankkimista. Hinnat noilla alkaa parista sadasta. Kaikki w201 ja w124 laatikot käy tuohon. Mielellään tietysti bensakoneen laatikko niin pysyy vaihtokohdat hyvinä.
Toinen vaihtoehto on tietysti korjauttaa vanha laatikko, jolloin voi varmasti sanoa että loota kestää seuraavan 300000km. Tuon hinnasta en osaa sanoa.
Toinen vaihtoehto on tietysti korjauttaa vanha laatikko, jolloin voi varmasti sanoa että loota kestää seuraavan 300000km. Tuon hinnasta en osaa sanoa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Pelkään pahoin että palanut on jo tuo loota. Mutta vaikka puhutaan että halvalla ei saa hyvää niin tässä asiassa ollaan sentäs lähellä sitä... Siekkisen Jarkko leipoo sulle laatikon paremmaksi kuin se on tehtaalta lähtiessään ollut ja varsin kohtuulliseen hintaankin Eli kilauta ja kysäise: http://www.konehuolto.vze.com/Samuli H kirjoitti:Toinen vaihtoehto on tietysti korjauttaa vanha laatikko, jolloin voi varmasti sanoa että loota kestää seuraavan 300000km. Tuon hinnasta en osaa sanoa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Öljyä oli mielestäni jotenkuten tarpeeksi, vähän ylärajan alle. Ei tuo nyt ihan palanutta taikka tummaa ollut, mutta varmasti vaihtokunnossa, jos hyvän haluaa.
Unohtui sanoa, mutta tosiaan W124 1987 200B auto kyseessä. Noita 200D W124 raatoja tuntuu olevan joka kulmalla ja jos niiden laatikko menee tähän niin kaikki on taas suhteellisen hyvin.
Tänään en viitsinyt autolla ajella, mutta täytyy siirtää se taas viikonloppuna noin 30km päähän, saas nähdä miten käy.
Ykköselle ja pakille tuo ainakin vaihtaa ihan normaalisti, mutta tosiaan vauhdissa on melkoista hakemista tuo vaihtaminen. Toivottavasti tämän viikon loppuun ainakin kestää käytössä.
Unohtui sanoa, mutta tosiaan W124 1987 200B auto kyseessä. Noita 200D W124 raatoja tuntuu olevan joka kulmalla ja jos niiden laatikko menee tähän niin kaikki on taas suhteellisen hyvin.
Tänään en viitsinyt autolla ajella, mutta täytyy siirtää se taas viikonloppuna noin 30km päähän, saas nähdä miten käy.
Ykköselle ja pakille tuo ainakin vaihtaa ihan normaalisti, mutta tosiaan vauhdissa on melkoista hakemista tuo vaihtaminen. Toivottavasti tämän viikon loppuun ainakin kestää käytössä.