taka-akselin irroitus?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

taka-akselin irroitus?

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Eikö S124 taka-akselin pitäisi tippua irti kun nelejä puslaa pitäväää pulttia on irti?

Vai onko enemmän kiinnityspisteitä??

Onko poppakonstia olemassa kuinka saa ne pikkupuslat irti joilla perämurikka on kiinni takakehdon pystypalkissa?
ASD:n putket ja polttoainetankki rajaa ikävästi tilan ettei sinne pääse kunnolla paukuttamaan; se puslan keskiosa tietenkin lähti mutta ulkokuori jäi tukevasti paikoilleen...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jarrusatulat irti,vakaajan muovivarret irti vakaajasta,olikohan että pakoputkikin on poistettava,kartaanin takapää irti,asd putket irti,sitten palkin tyynyn ruuvit irti ja viimesenä iskarit yläpäästä niin pitäs koko paska puota alas :idea: en tiijä unohtuko jotain :roll:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Niihin pikkupusliin on olemassa ihan omanlaisensa työkalukin, semmonen hylsypulttiprikka tsydeemi jolla muitakin puslia irroitetaan. Toki isot poijat hakkaa puslan ihan vain palasiksi paineilma taltalla, oletetaan toki että perä on irroitettu :D

Takakelkka on tosiaan noilla neljällä isolla puslalla kiinni.
Kuva

Iskarithan tuota pitää irroittaa myös ja en nyt muista onko jotain hydrauliikkaletkua joten pöljästi tiellä, taitaa olla.

-RIsto

EDIT: jaa se touhottaja kerkesi jo ennen :D
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

tarve ei ole tiputtaa koko pakettia lattialle, vaan saada sitä irti ja laskettua 50mm alemmas. Tarkoitus olisi laitta 46mm korkeat korotusblokit takakelkan ja korin väliin.

Voisiko olla että takapuslat on jämähtäneet kiinni koriin?
Etupäätä kun sai kuitenkin laskettua sen verran että ne etummaiset puslat pystyi vaihtamaan, joten en usko että iskareista jää kinnaamaan.... voisiko vakaaja kinnata vastaan??
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pystyvalo kirjoitti:tarve ei ole tiputtaa koko pakettia lattialle, vaan saada sitä irti ja laskettua 50mm alemmas. Tarkoitus olisi laitta 46mm korkeat korotusblokit takakelkan ja korin väliin.

Voisiko olla että takapuslat on jämähtäneet kiinni koriin?
Etupäätä kun sai kuitenkin laskettua sen verran että ne etummaiset puslat pystyi vaihtamaan, joten en usko että iskareista jää kinnaamaan.... voisiko vakaaja kinnata vastaan??
miksi ihmeessä sitä kelkkaa täytyy puottaa alaspäin,eihän siinä riitä pultikkaan,nyt ei ymmärrä :roll:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

touhottaja kirjoitti: miksi ihmeessä sitä kelkkaa täytyy puottaa alaspäin,eihän siinä riitä pultikkaan,nyt ei ymmärrä :roll:
Se tekee sitä korkeampaa mersua mistä jutellaan tuolla toisessa topikissa.
Mutta tosiaan, saattaa mennä nuo jarru ja hydrauliikka letkut/putket uusiksi jos liikoja puottelee tuota kelkkaa :roll: Ja tosiaan, miten noista isojen puslien pulteista sitten saa tarpeeksi "jämäkät" kun niiden tilalle laittaa pitemmät?

Onko sulla muoviset ne korotusplokit ? Saattaa nuo pultis syyä sen reiän aika nopsaa jos on muovia/nylonia. Jonkinlainen metalliholkki kai siihen on patentoitava ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

raudasta sorvatut pulikat, en harrasta jääkiekkoa :D

ruuvikaupasta saa pidempiä pultteja, käytännön kestävyyshän vain paranee kun saadaan vähän lisää venymää, ei noille tule juurikaan leikkausta
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se on ohjaava ruuvi ja tais olla vielä hienokierre :idea: eipä taija ruuvikaupasta löytyä,mutta sama sorvarihan ne tekee kuin korotus palatkin :D missähän tämä korotus topikki on että ymmärtäs tämän korotuksen :?:
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

viewtopic.php?t=21968

Tuolta voi käydä lueskelemassa.

Keulaa on jo korotettu n.50mm, ja peräpään korottaminen on työn alla.
Eilen vaan hommat tosiaan katkesi siihen etten saanut sitä kelkkaa kokonaisuudessaan tippumaan...

Ei tässä nyt hoppua tän kanssa ole; olishan se tietysti kiva ehtiä makkaramiittiin :)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pystyvalo kirjoitti:viewtopic.php?t=21968

Tuolta voi käydä lueskelemassa.

Keulaa on jo korotettu n.50mm, ja peräpään korottaminen on työn alla.
Eilen vaan hommat tosiaan katkesi siihen etten saanut sitä kelkkaa kokonaisuudessaan tippumaan...

Ei tässä nyt hoppua tän kanssa ole; olishan se tietysti kiva ehtiä makkaramiittiin :)
mistä jäi ahistamaan :?: kun ei puonnu alas :roll:
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

etupää tippui, mutta takaa panttaa...yritin takapuslien välistä kammeta alaspäin, mutta tuntuisi olevan kiinni kuin tauti!!

Vähän hankala paikka kammeta sieltä takareunasta, kun on ne tasonsäädön putket just pahimmoilleen hollilla.

Tämän takia ajattelinkin kysäistä että jäikö minulta jotain irrottamatta...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ne takakumit irtoo helpoiten kun väännät sieltä sisäholkista sopivalla raudalla,elikkä samasta reijästä mistä pultti menee läpi. hapettunu se alumiini holkki kiinni sinne koriin.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Olisko se iskari, joka panttaa.
Jos sitä siis ei ollu irroitettu.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kelkka kyllä putoo alas vaikka iskarit on kiinni ja parempi ne on ollakki kun kelkkaa puottaa alas,iskarit estää sen putoomisen päälle :idea: ite otan aina viimesenä iskarit irti kelkan irrotus homassa :shock:
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Laineracingille suuri kiitos oikeasta vastauksesta!!

Puolen tuuman pitkä jatko kumipuslaan pultin paikalle ja sivulle lyönti => parilla moukulla tippui.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tuleehan noita joitakin kymmeniä kelkan puslia vaihdettua vuodessa,ni jonkinlainen aavistus oli mistä kiikastaa :wink:
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Sainpa ne perän takapuslatkin vaihdettua helpommin kun sai tuon takasillan tippumaan. Hyvin oli nekin kiinni tarttuneet, sai aika pieniksi murusiksi paineilmataltan kanssa ne päristellä ennenkuin pihalle tulivat.

Onko muuten niitten pikkupuslien paikalleen laittoonkin joku työkalu olemassa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”