lisää valoa - miten
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
lisää valoa - miten
Tervehdys - en tiedä olenko oikealla osastolla - mutta 230 CE:ehen täytyisi saada ajovaloihin lisää valoa - eli löytyykö siihen keinoja? Uudet umpiot? - toisenlaiset polttimot? - lisää tehoa laturin puolelta? - nyt pitäis nähhä enemmän - tulloo pimiää!
Esim johdotukset uusiksi, suoraan akulta releiden kautta+ hyvät polttimot (esim GE megalight+ 60%).
Alkuperäisten sumareiden muuttaminen lisäpitkiksi (tarvittavat osat saa esim KL:stä tai Motonetista) on hyvä ratkaisu myöskin, jos ei halua ämpäreitä keulalle.
Varsinkin jos alkuperäiset umpiot on huonokuntoiset
Omassa on lisäksi 14.6v lataussäädin lisäpitkäumpioiden ja parempien johdotusten+polttimoiden lisäksi, ja näkee ihan riittävän hyvin...
Alkuperäisten sumareiden muuttaminen lisäpitkiksi (tarvittavat osat saa esim KL:stä tai Motonetista) on hyvä ratkaisu myöskin, jos ei halua ämpäreitä keulalle.
Varsinkin jos alkuperäiset umpiot on huonokuntoiset
Omassa on lisäksi 14.6v lataussäädin lisäpitkäumpioiden ja parempien johdotusten+polttimoiden lisäksi, ja näkee ihan riittävän hyvin...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Osramin Cool Blue polttimot ovat mielestäni varsin hyvät, ero tavallisiin on selvä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mitenkäs tuo sumareiden konvertointi lisäpitkiksi oikein käytännössä sujuu, mitä hilppeitä tarvitaan ja ennen muuta: tarvitaanko minkämoista autosähkömiehen vikaa vai riittääkö maalaisjärki ja normaali työkalupakki. Onko esim. kytkentä edelleen valokatkaisinta vetämällä kuten sumareissa ja valonvaihto jotenkin viikseen yhdistetty...
Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Lukases tuo;
viewtopic.php?t=6162&highlight=
ja halvempi versio;
viewtopic.php?t=5820&highlight=umpioille
viewtopic.php?t=6162&highlight=
ja halvempi versio;
viewtopic.php?t=5820&highlight=umpioille
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Hain kanssa biilteemasta tuon releistyssarjan ja asentelin kiinni. Hommahan tosiaan menee niin, että nyt virrat kulkee releen kautta, jolloin jännitehäviö lyhdyille on hieman pienempi. Valotehoissa ero on silti huomattava. Paketti maksoi parikymppiä ja asennuksessa ei tarvittu kaljankittausta, eikä muitakaan erikoistaitoja. Aikaa meni alle puoli tuntia, eniten meni aikaa nysvätessä sitä liitintä akun napaan.
Voipi kait noita umpioita koittaa pestäkin, tosin ilmeisesti mitään tinneriä ei kannata käyttää .
Ja tosiasia taitaa olla, että pimeällä alkaa nähdä vasta toden teolla kun laittaa niitä ämpäreitä sinne keulalle.
Voipi kait noita umpioita koittaa pestäkin, tosin ilmeisesti mitään tinneriä ei kannata käyttää .
Ja tosiasia taitaa olla, että pimeällä alkaa nähdä vasta toden teolla kun laittaa niitä ämpäreitä sinne keulalle.
Kein siknatuur
Lasit vaihtoon, ja heijastimista kauhat pois, tai sitten heijastimet vahdetaan lisäpitkämalleihin.Kaapo kirjoitti:Mitenkäs tuo sumareiden konvertointi lisäpitkiksi oikein käytännössä sujuu, mitä hilppeitä tarvitaan ja ennen muuta: tarvitaanko minkämoista autosähkömiehen vikaa vai riittääkö maalaisjärki ja normaali työkalupakki. Onko esim. kytkentä edelleen valokatkaisinta vetämällä kuten sumareissa ja valonvaihto jotenkin viikseen yhdistetty...
Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
Umpioista kytketään sumareitten piuhat pitkien kanssa samaan, eli saa palaa aina kun varsinaiset pitkätkin.
Releethän sinne on muutenkin jo laitettu
Sitten tehdään uusi puskuri johon laitetaan kanssa-autoilijoiden kiusaksi erilliset sumarit :lamppu:
Harmi vaan, kun ässään ei noita lisäpitkälaseja taida saada
Täh... Mitä kaapo oikein suuntailee? Ei ässään saa sumareihin pitkiävaloja.Kaapo kirjoitti:Mitenkäs tuo sumareiden konvertointi lisäpitkiksi oikein käytännössä sujuu, mitä hilppeitä tarvitaan ja ennen muuta: tarvitaanko minkämoista autosähkömiehen vikaa vai riittääkö maalaisjärki ja normaali työkalupakki. Onko esim. kytkentä edelleen valokatkaisinta vetämällä kuten sumareissa ja valonvaihto jotenkin viikseen yhdistetty...
Meinaten kiinnostaisi noiden 99% hyödyttömien sumarien sijaan laittaa lisäpitkät, kun taas alkavat nämä pimeät ja edelleen pitkät taipaleet.
Kun siihen ei saa sellaisia ajovalojen laseja.
noi sumarin vaihto lisäpitkiksi on mielestäni aika kallis operatio varsinkin jos on hyvät umpiot/ lasit . huonoimmat vaihtoehdot ne eivät toki ole . jossain TM testissä päihitti monet varsinaiset "lisäpitkät" ( jotain comet 450 tms . pikkuvaloja )
mutta paas miettien bosch navigator halogen n.75€ kappale ja siihen kl-varaosat teline maskiin + ylätuet ?€ + polttimet ja rele johtoineen
tai jos rahaa on niin sama valo xenon n.1000 € / 2kpl
niin jopas syyspimeä alkaa muuttumaan päiväksi
mutta paas miettien bosch navigator halogen n.75€ kappale ja siihen kl-varaosat teline maskiin + ylätuet ?€ + polttimet ja rele johtoineen
tai jos rahaa on niin sama valo xenon n.1000 € / 2kpl
niin jopas syyspimeä alkaa muuttumaan päiväksi
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
infoa valoista tuli niin että tyhmempää huimaa -
niin että tattis vaan ohjeista - joudun kyllä käymään asentajalla ja näyttämään nämä ohjeet - hän valitkoon siitä parhaimman ratkaisun - on se vaan kumma, kun jengi pärjäsi noilla valoilla ennen - vaan nyt on tottunut parempaan - ei ne vaan riitä. (Meiän BMW 525 ssa on talon puolesta tosi hyvät valot ja tossa Sprinterissä on tosi hyvät valot!) - eli nyt pitäisi saada coupé vanhukseen vähintään kirkkaat valot!
Sopiiko KL valot vm -95
Kun tuli mällättyä tuo etukulma paskaksi, joten menee jokatapauksessa toinen etulyhty vaihtoon niin ajattelin vaihtaa samalla molemmille puolille sellaiset etulyhdyt joissa on kaukovalo sumarin tilalla.
Mutku siellä KL:n sivulla lukee että
3816 etulyhty vasen -7/93 KAUKOVALOLLA, 215 eur/kpl
Käykös tämä sitten 124 jonka vuosimalli on -95?
Mutku siellä KL:n sivulla lukee että
3816 etulyhty vasen -7/93 KAUKOVALOLLA, 215 eur/kpl
Käykös tämä sitten 124 jonka vuosimalli on -95?
Hain kanssa biilteemasta tuon releistyssarjan ja asentelin kiinni. Hommahan tosiaan menee niin, että nyt virrat kulkee releen kautta, jolloin jännitehäviö lyhdyille on hieman pienempi. Valotehoissa ero on silti huomattava. Paketti maksoi parikymppiä ja asennuksessa ei tarvittu kaljankittausta, eikä muitakaan erikoistaitoja. Aikaa meni alle puoli tuntia, eniten meni aikaa nysvätessä sitä liitintä akun napaan.
Lainataan vanhaa keskustelua. Kun auto ei nyt ole täällä että voisin kokeilla käytännössä.
Herjaako mittariston palaneen polttimon merkkivalo jos laittaa tuollaisen releen ja ottaa sillekin vaan ohjauksen toiselta puolelta autoa? Entä jos tekee vastaavan releytyksen sumuvaloille?
Auto on 300ce -88
Lainataan vanhaa keskustelua. Kun auto ei nyt ole täällä että voisin kokeilla käytännössä.
Herjaako mittariston palaneen polttimon merkkivalo jos laittaa tuollaisen releen ja ottaa sillekin vaan ohjauksen toiselta puolelta autoa? Entä jos tekee vastaavan releytyksen sumuvaloille?
Auto on 300ce -88
Mulla 87ssa parani valotehot varmaan puolella seuraavalla konstilla. humattuani että kun sumuvalot veti päälle ajovalot himmenivät, rupesin spekuloimaan juttua, hokasin maadoituksen puutteellisuuden (maa samanvahvuisella piuhalla kuin plusa) eli kun parkki, ajovalo ja sumari palaa yhtä aikaisesti maa jää kolmea plussaa heikommaksi! joten tinasin reilusti vahvemman piuhan lisämaadoitukseksi. No lisäks pesin fairi- vedellä heijastin pinnat ja lasit sisältä ja kuivasin paineilmalla. sit plus 80% bluet polttimoiks ni johan valkeni
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"