Kytkin korkkasi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
_WiLLe_
Viestit: 28
Liittynyt: 28.1.2008 20:56
Paikkakunta: Kpä

Kytkin korkkasi

Viesti Kirjoittaja _WiLLe_ »

Terve taas!
Tästä asiasta on kyllä jauhettu aika paljon mitä kattelin tuolla haku tällillä mutta oireet poikkeavat sen verran omastani et päätin kumminkin kysästä.

Eli tuo kytkin korkkasi kesken ajon (onneksi 30m ennen päämäärää) siten että poljin valahti kerrasta pohjaan eikä nouse sieltä enää millää, siis kyllä sen kädellä saa sieltä nostettua mut kun uudestaan painaa nii sinne jää...
Teki alkujansa sitä että hukkaili nesteitä mut nyt ei ollut edes nestepinta laskenut, eikä antanut mitää ennakko oireita vaan se oli kerta ja laaki..
Vika todennäköisesti sylintereissä mut kumpi on todennäkösempi?
Autohan on 124 200d juuri sisään ajettu (796tkm :lol: )
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Purappa kytkimen työ sylinteri oisko kumit päässyt menee nurin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Aika tyypillinen vika 124:ssä. Ei todennäköisesti ole kytkimessä itsessään vikaa, vaan sylintereissä. Se vaihdelaatikon kyljessä oleva märkii auton alle jos sieltä vuotaa. Samalla jarrunesteet vähenee. Siellä polkimen vieressä oleva vuotaa sisäänpäin eikä näytä ulkoisia merkkejä vuodosta.
_WiLLe_
Viestit: 28
Liittynyt: 28.1.2008 20:56
Paikkakunta: Kpä

Viesti Kirjoittaja _WiLLe_ »

jaahas-- kyllä mitä tuossa pikaisesti kattelin niin se vois olla se laatikon kyljes oleva, eli onko se sitte työsylinteri...jotakin sieltä ainaki vuotaa ja kyllä se iha jarrunesteeltä näyttää :).. kai sitä vois suosista käydä hakemassa uuden työsylinterin ja katsoa mitä se vaikuttaa.. kiitos vinkeistä!
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jos se on pitoauto niin vaihdat toki molemmat sylkät samalla kertaa. Ei tarvi sitten puolen vuoden päästä jäädä samalla lailla taipaleelle.

Ite ajelin pahasti oireilevalla kytkimellä muutaman tuhat kilometriä ja sitten se viimeinen matka oli aika rasittava kun Jyväskylässä ei meinannut liikennevaloista päästä liikkeelle ja matkan pää oli Ylivieskassa. Muistelen että kerran vaihdoin pienempää ja takaisin suuremmalle jossain liikenneympyrässä tuolla välillä :lol:

Vaimokin muistutti viime mummolan reissulla Salpakankaan kohdalla että "tohon liikennevaloihin mä jäin ja autosta piti nousta että sai polkimen nostettua ylös ja pysymään ylhäällä" :lol:

Kohtuu halpoja mutta todella raivostuttavia vikoja :roll:
® Mesen linttaklubi
_WiLLe_
Viestit: 28
Liittynyt: 28.1.2008 20:56
Paikkakunta: Kpä

Viesti Kirjoittaja _WiLLe_ »

Juu kyllä ajattelin molemmat vaihtaa kun kattoin ettei ne maksa juur mittää.. Sanoit ihan oikein kyllä et halpoja mut ärsyttäviä vikoja :)
_WiLLe_
Viestit: 28
Liittynyt: 28.1.2008 20:56
Paikkakunta: Kpä

Viesti Kirjoittaja _WiLLe_ »

Onko Ideoita että millä Hel''''lä tuosta työsylinteristä saa sen "letkun" irti? siis joo sehän on sillä mutteri tällillä siinä kiinni mutta voin kertoo että ei vain aukee! millane homma vaihtaa koko letku hässäkkä? Meneekö se letku työsylinteriltä pääsylinterille vai kuinka? onko siinä välillä mitää jatkosta, kun ei kyllä silmään osunut?
Iteoita otetaan vastaan....otetaan vastaan...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vaikea sanoa miksi ei aukeaisi..onhan se tietty vähän hankalassa paikassa. Se putki menee muistaakseni yhtenä osana suoraan pääsylinterille, vaihtuu välillä letkuksi. Kiertää siitä vaihdelaatikon ympäri. Ei ole erityisen paha vaihtaa koko juttua, maksaa muistaakseni kl-varaosilla jotain 50e paikkeille. Uusi tulee suorana putkena, joten siitä pitää itse taivutella sopiva.Onnistuu ihan käsin, varovasti taivutellen, eikä liian jyrkkiä mutkia. No jos sen vanhan saa pois niin ehkäpä sitten irtoaisi se putken/sylinterin liito eikä tarvitse ostaa uutta.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Minä irroitin sen letkunpätkän sieltä toiseltapuolelta, jotta saa sylinterin putkineen tarpeeksi alas ja lukkopihdeillä tiukka ote ja sitten aukes. Aikamoista värkkäämistähän tuo on, samalla sen toisenpuolen liitinki (siis se missä letku menee kiinni pääsylinteriin menevälle putkelle) meni lukkopihtihommiksi, tahtoo vaan kiintoavaimet vaan pyöriä noissa ympyrää.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
_WiLLe_
Viestit: 28
Liittynyt: 28.1.2008 20:56
Paikkakunta: Kpä

Viesti Kirjoittaja _WiLLe_ »

Jeps! Lähtihän se viimein, eikä tarvittu kuin kaksi miestä kahdet isot siirtoleuka pihdit+ jatkovarret ja vähän kosaania :D , voin kertoa että oli piukassa! :) .. Noh, nyt se ainakin toimii, toistaiseksi..
Kiitoksia kaikista vinkeistä! Palaan taas foorumille uusien ongelmien kanssa :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”