Omaani käytin Herttoniemen autokatsastuksessa, voin suositella, ei ollut turhaa nipottamista... ja Vuke ei sitten kommentoi, nythän ei ole Mazda kyseessäSamuliS kirjoitti:Kävin hakemassa Jussin Korjaus ja Huolto Ky, KL:n edustaja, kässärin kilkkeet ja raidetangonpään nohevaan hintaan. Sinne ei vahingossa eksy ja ei eksy vaikka yrittäis, on niin keskellä metsää.
Kaverin tallille harjottelemaan, alotin helpommasta, raidetangosta. Takaraivossa kimmelsi vielä vuosien takainen golf:in takajarruremontti . Alapallohan lähti ihan nätisti, kunhan kaveri huomatti et lukitusmutterin avaaminen helpottaa hommaa kummasti, ei tarvinnu vääntää naama punasena (liikkeestä sanovat älä koske siihen mutteriin ni on kulmat suunnilleen oikees), lähti sormin.
Käsijarruremppa oli tasan niin v*ttumainen kun muistinkin. Mut sujuhan se, jahka keksi miten löystää kengät ja mistä sai löysättyä kässärin. Jousien kanssa on aina ilo tapella, kaveri onneks teki jousien asettelutyökalun.
Viel katti paikalleen ni kehtaa käydä näyttämässä Insijöörille.
SamuliS ja Paavo [toimi!]not
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Siellä oon minäkin käyny, kohteliaasti kysyi lupaa ryntäyttää Seattia, katto ensin huoltokirjast paljon hihnalla on ajettu.
Taas vähän pähkäiltävää, Tiittanen ei suostunu hitsaa kattia paikalle, kuulema "liian suuritöinen", taitaa vaan häiritä kevennetty mallin kissa.
Mistähän hitsuri josta ois laittamaan putkeen paketti.
Taas vähän pähkäiltävää, Tiittanen ei suostunu hitsaa kattia paikalle, kuulema "liian suuritöinen", taitaa vaan häiritä kevennetty mallin kissa.
Mistähän hitsuri josta ois laittamaan putkeen paketti.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Taas ongelmia.
Eilen aamulla starttasin, käynnisty normaalisti ja lähin duuniin, 500m ja aloin kuuntelee ja tunnustelee et kaikki ei oo kohallaan. Toiset 500m ja Paavo hyyty. Starttailin aikani ja noin 20min jälkeen lähti auto käyntiin kaasu pohjassa, jonkin aikaa käytyä, vaihde päälle ja 5m, sammu taas. 5min myöhemmin sain samalla tekniikalla pysymään käynnissä ja ajettua töihin. Töistä lähties pientä nikottelua käynnistäessä, loppupäivän ajot meni ok.
Tänään aamulla sama toistu, samassa paikassa ja satuin kattomaan peiliin (eilen oli ikkunat huurtees, ei tullu kurkittua) niin auto pukkas sinist dieselsavuu (Scania 111 tyyliin) koko rahan edestä ja kävi päin *ittua. Sama tanssi ja liikkeellä. Kotimatkalla hyyty 3 kertaa, alkuun luulin että lämmin kone kävis paremmin, mut stumppas lämpinäkin samaan malliin.
Soittelin asentajalle joka moottorin asens ja möi, sano että joku tiiviste vuotaa oiskohan ollu pumppu jne suunnalla, eikä ole heidän heiniään ..
Noh, tiistaiks on aika diesel pajalle...
Eilen aamulla starttasin, käynnisty normaalisti ja lähin duuniin, 500m ja aloin kuuntelee ja tunnustelee et kaikki ei oo kohallaan. Toiset 500m ja Paavo hyyty. Starttailin aikani ja noin 20min jälkeen lähti auto käyntiin kaasu pohjassa, jonkin aikaa käytyä, vaihde päälle ja 5m, sammu taas. 5min myöhemmin sain samalla tekniikalla pysymään käynnissä ja ajettua töihin. Töistä lähties pientä nikottelua käynnistäessä, loppupäivän ajot meni ok.
Tänään aamulla sama toistu, samassa paikassa ja satuin kattomaan peiliin (eilen oli ikkunat huurtees, ei tullu kurkittua) niin auto pukkas sinist dieselsavuu (Scania 111 tyyliin) koko rahan edestä ja kävi päin *ittua. Sama tanssi ja liikkeellä. Kotimatkalla hyyty 3 kertaa, alkuun luulin että lämmin kone kävis paremmin, mut stumppas lämpinäkin samaan malliin.
Soittelin asentajalle joka moottorin asens ja möi, sano että joku tiiviste vuotaa oiskohan ollu pumppu jne suunnalla, eikä ole heidän heiniään ..
Noh, tiistaiks on aika diesel pajalle...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Pumppuko tuli vanhasta moottorista
"Ei ole heidän heinään"..eivät korjaa syöttöpumppuja vai takuu ei koske juuri tuota kohtaa siinä vaihtomoottorissa
Apulaitteet yleensä taitavat olla ulukona takuusta; startti, laturi, ohjaustehostin...
"Ei ole heidän heinään"..eivät korjaa syöttöpumppuja vai takuu ei koske juuri tuota kohtaa siinä vaihtomoottorissa
Apulaitteet yleensä taitavat olla ulukona takuusta; startti, laturi, ohjaustehostin...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
No, kyllä Ari on ryöstetty, mikäli yhtään muistan oikein kysymiäni hintoja sille Bosch'in osalle, jossa tulee aina pala sitä imuputkea mukana. Olikohan 210€, jos tosiaan oikein muistan, dealer? L-D?
Sitä konkreettista osaa siihen putkeen löytyy sitten eri valmistajalta irrallaankin, ja se oli muistaakseni tuon n. 70€. Se siis on teknisesti täysin toimiva, mutta jos sen pitää olla Bosch, niin sitten sen vaan pitää olla... Pierburg se taisi olla tuo korvaava, joka Samulin Paavossakin kiinni oli... siksiköhän nokkapyörä irtosi...
Sitä konkreettista osaa siihen putkeen löytyy sitten eri valmistajalta irrallaankin, ja se oli muistaakseni tuon n. 70€. Se siis on teknisesti täysin toimiva, mutta jos sen pitää olla Bosch, niin sitten sen vaan pitää olla... Pierburg se taisi olla tuo korvaava, joka Samulin Paavossakin kiinni oli... siksiköhän nokkapyörä irtosi...
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 17.4.2008 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kaksi kpl oon ostanut ja koskaan ei ole korvaavaa löytynyt, ainoa oikea ollut aina Bosch.
Pierburgilla ei ainakaan sen yhteensopivuuslistan mukaan ole korvaavaa joka mulla on ollut käytettävissä.
Näistähän on ollut juttua jo useampaan kertaan eri foorumeillakin.
Ei kukaan ole Boschia vastaavaa löytänyt niissä keskusteluissa....
Miksi tämä muka nyt vasta tässä vaiheessa olisi esille tullut?
Muihin (cdi:t ja 290) löytyykin halvempia, mutta E 300 TDT:hen minun tietojeni mukaan ei.
(Siksikös se Samulin auto savuttaakin)
Pierburgilla ei ainakaan sen yhteensopivuuslistan mukaan ole korvaavaa joka mulla on ollut käytettävissä.
Näistähän on ollut juttua jo useampaan kertaan eri foorumeillakin.
Ei kukaan ole Boschia vastaavaa löytänyt niissä keskusteluissa....
Miksi tämä muka nyt vasta tässä vaiheessa olisi esille tullut?
Muihin (cdi:t ja 290) löytyykin halvempia, mutta E 300 TDT:hen minun tietojeni mukaan ei.
(Siksikös se Samulin auto savuttaakin)
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Ihan hienosti se Paavo Pierburgilla toimi. Jonkin tuhannen toki ehdin vain ajamaan. Onkos Samulin autossa nyt se ilmamäärämittari vielä sama kuin aiemmin?
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 17.4.2008 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuossa on oma ensimmäinen ihmetyksen aiheeni ilmamassamittariviasta.
Yhden rikoin puhdistaessa, toisen sain elpymään ja sellainen "tee-se-itse -korjattu" on varalla hätätilanteen sattuessa.
Yhden rikoin puhdistaessa, toisen sain elpymään ja sellainen "tee-se-itse -korjattu" on varalla hätätilanteen sattuessa.
?? Mitäs silläTomaatti II kirjoitti: siellä on muuten ehjä Boschin ilmamäärämittarikin...
Kuulostaa laatikko oireet samalta, eli ei vaihda isommalle, mut kuuluuko toi Saa*anallinen savuttaminen samaan oireyhtymään?Ari66 kirjoitti:Tuossa on oma ensimmäinen ihmetyksen aiheeni ilmamassamittariviasta.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Just niinSamuliS kirjoitti:Kuulostaa laatikko oireet samalta...
Mulla teki sitä käynnistettäessä, enkä sitten muistaakseni ajanutkaan ennen ilmamassamittarin vaihtoa.SamuliS kirjoitti:...mut kuuluuko toi Saa*anallinen savuttaminen samaan oireyhtymään?
Savutti käynnistettäessä reippaasti ja sammahteli, ei tahtonut jäädä käyntiin millään.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Niin, tuo Bosch on käytetty mutta ehjänä pois otettu. Laitan sen tulemaan Samuli sulle jos haluat?
Onko siellä nyt se ilmamäärämittari, mikä oli minulta lähtiessäkin?
No hitto täs ahistaa vielä käymään varastos!
En väitä toki sieltä löytyvän mitään sellaista Pierburgin koodia, jolla olisi vastaavuutta, mutta käyn katsomassa sen numeron. Numerot voi tyrmätä, mutta toimintaa on hankalempi kiistää, sillä niitä on tietääkseni käytetty enemmissä määrin.
Onko siellä nyt se ilmamäärämittari, mikä oli minulta lähtiessäkin?
No hitto täs ahistaa vielä käymään varastos!
En väitä toki sieltä löytyvän mitään sellaista Pierburgin koodia, jolla olisi vastaavuutta, mutta käyn katsomassa sen numeron. Numerot voi tyrmätä, mutta toimintaa on hankalempi kiistää, sillä niitä on tietääkseni käytetty enemmissä määrin.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Pierburgin edustajan puheiden mukaan vuodelta 2006 ei ainakaanTomaatti II kirjoitti:Numerot voi tyrmätä, mutta toimintaa on hankalempi kiistää, sillä niitä on tietääkseni käytetty enemmissä määrin.
Omia kokeiluja sitten, mutta niistäkään ei edustaja maininnut.
Muistan tuon kuin eilisen päivän, kun olin tilanteesta kauhuissani silloin ja ensireaktio tottumattomana oli se, että laatikko sökö
Saattaahan se silti ok toimia ns. "ei virallisesti yhteensopiva".
Lipsuttiin vähän kauas Samulin aiheesta
Mutta otin vaan asian alunperin esille sen vuoksi, että tämän hetkiset oireet viittasivat kovin läheisesti siihen, mitä koin itse pari vuotta sitten.