Elikkä tuossa viime kesän ajon jälkeen huomasin että väykyn vanteet on aika heikolla hapella.. Kuten kuvista huomaa niin pinta kuplii ja lohkeilee. Joka vanteessa sama juttu. Mikä avuksi, nakkaanko vanteilla kuikkaa vai pystyskö nuo vielä pelastaan? jos menee kalliiksi niin joku voi myös tehdä ostotarjouksen.. kiitos ja anteeksi.
vanneihottumaako?
Arvasin että joku takertuu tuohon kuikkahommaan..
Mutta asiaan.. Vaikutti kyllä siltä mitä haenkin, mutta Tuusula on liian kaukana ja kaikki hommat pitäisi tehdä siellä mikä nostaa hintaa, tämä siksi koska ammattitaitoa ei itseltä löydy:D tästä on hyvä lähteä liikkelle..
Olen päättänyt että vanteita en kesäksi laita alle tuon näköisenä. Sehän olisi häväistys.
p.s Kiitos Iso-Jukalle synninpäästöstä:D
Mutta asiaan.. Vaikutti kyllä siltä mitä haenkin, mutta Tuusula on liian kaukana ja kaikki hommat pitäisi tehdä siellä mikä nostaa hintaa, tämä siksi koska ammattitaitoa ei itseltä löydy:D tästä on hyvä lähteä liikkelle..
Olen päättänyt että vanteita en kesäksi laita alle tuon näköisenä. Sehän olisi häväistys.
p.s Kiitos Iso-Jukalle synninpäästöstä:D
Noo. matkahuolto ei kallis, tai sitten meillä on tuo rahtaustopikki jossain, tässä määrässä ihmisiä, aina joku on menossa jonnekkin.
Muun muassa hitsauskone lähti "nyrkkipostina", perille asti.
Muun muassa hitsauskone lähti "nyrkkipostina", perille asti.
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Etsi netistä ohjeet vanteiden kiillottamisesta. Mersuforumilla yms. mestoissa on kyllä ohjeita. Nitromorssia kehiin, maalit veke ja sitten vaan hiomaan -> sen jälkeen kiillotus ja vahaus ja hienot tulee. Tosin en voi tuota kiillotustoimenpidettä kellekään suositella, nimim. muutaman kuukauden joka päivä vanteita hinkannut...
Talvikeli ja vioittunut lakkakerros ovat kelju yhdistelmä. Kun lika pääsee lakan alle ja lakka alkaa lohkeilla, sen pysäyttäminen on kenkkumainen juttu. Itse katselin samaa asiaa vuosi sitten.
Tämän kisakauden olen pyrkinyt hoitamaan asian sillä tavalla, että jos vanteeseen tulee kiveniskeymä tai joku muu lakkakerroskolhu, pyöräytän kohdasta hiomatahnalla mahdollisesti siihen jo tarttuneen sotkun pois ja laitan päälle tipan autolakkaa. Näin siis jos varsinainen pilaantuminen ei vielä ole päässyt alkamaan.
Jos vanteesi ovat ns. "talvivanteet" ja niitä ei ole tarkoitus laittaa Pellervon kanteen näytille, pidemmälle edenneen pilaantumisen siistimiskorjaus onnistuu aika monelta maalausliikkeeltäkin. Lakka pois, uusi maali ja lakka pintaan, ja hän on hänessä.
Yhden vanteen jos tuolla tavalla yrittää fiksata - erityisesti jos vanne sattuu olemaan kiillotettu - lopputulos on harvoin alkuperäisen näköinen. Mutta jos kaikki vanteet ehostaa samalla kerralla, niin prosessi on helpompi (=halvempi) ja niistä tulee keskenään saman näköiset.
Tämän kisakauden olen pyrkinyt hoitamaan asian sillä tavalla, että jos vanteeseen tulee kiveniskeymä tai joku muu lakkakerroskolhu, pyöräytän kohdasta hiomatahnalla mahdollisesti siihen jo tarttuneen sotkun pois ja laitan päälle tipan autolakkaa. Näin siis jos varsinainen pilaantuminen ei vielä ole päässyt alkamaan.
Jos vanteesi ovat ns. "talvivanteet" ja niitä ei ole tarkoitus laittaa Pellervon kanteen näytille, pidemmälle edenneen pilaantumisen siistimiskorjaus onnistuu aika monelta maalausliikkeeltäkin. Lakka pois, uusi maali ja lakka pintaan, ja hän on hänessä.
Yhden vanteen jos tuolla tavalla yrittää fiksata - erityisesti jos vanne sattuu olemaan kiillotettu - lopputulos on harvoin alkuperäisen näköinen. Mutta jos kaikki vanteet ehostaa samalla kerralla, niin prosessi on helpompi (=halvempi) ja niistä tulee keskenään saman näköiset.
-T