Ei savua ilman tulta!
Ei savua ilman tulta!
Moro, onko tutttu oire kun laittaa puhaltimen neloselle niin puskee "palaneen sähkön" tuoksua kapiniin ja sinisen savun Mistähän päin voisi syyllinen löytyä?
On sama ilmiö 190:ssäni.. johtuu tod. näk. kuluneesta lämmityslaitteen puhaltimesta.
Uutta puhallinta sisään, oon kokeillu öljytä mutta 2tkm välein alkaa taas ongelmat. Toinen vaihtoehto on että sulla on hiilet loppu tai moottorin kommutaattori liian kulunut
Uutta puhallinta sisään, oon kokeillu öljytä mutta 2tkm välein alkaa taas ongelmat. Toinen vaihtoehto on että sulla on hiilet loppu tai moottorin kommutaattori liian kulunut
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Asiasta toiseen, lämmitys laite puhaltaa heikosti lämmintä joten aukaisin lämmönsäätö panelin ja kaikki näytti olevan kunnossa, tosin kuskin puolen säätönupikka on joskus tinattu. Molemmilta puolilta kuski/repsikka puhaltaa yhtä hailakkaa. Sitten nyppäsin närhenmunille tulevan piuhan irti ja sen jälkeen puhalsi ihan oikeasti kuumaa eli eikö tämä nyt anna ymmrtää että vika sittenkin on lämmönsäätö paneelissa? Kiitoksia vastauksista
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ne närhenmunat jumittavat melko usein koska ovat likaisia. Niiden puhdistus auttaa siihen, että tulee sellaista ilmaa kuin haluaa eikä jumita kiinni. Se tosin ei ratkaise sitä, että minkä takia nelosella puskee voimasavuja pihalle .
Jos puhdistat närhenmunat, niin varo sitä ohutta lankaa minkä siellä sisällä menee. Nimimerkki lankaa tinaillut.
Jos puhdistat närhenmunat, niin varo sitä ohutta lankaa minkä siellä sisällä menee. Nimimerkki lankaa tinaillut.
Munat putsattu, ja kylläpä oli törkyiset Ny puskee jo kuumaakin sisälle! Langatkin pysyi ehjänä, kiitos vaan vinkistä. Hain kaupasta hiekkapaperia tonnista(1000) karkeudeltaan ja puhdasta tuli kustannukset 50centtiä minkä arkki maksoi. Sillä tuli kuntoon. Toki se lämmpärin moottori tulee toden näköisesti vielä vaihdettavaksi...
Tiedähäntä miksi mutta tämä tekninen kysymys sinisine savuineen vetää kaikessa kyynisyydessään suuni hymyyn.Moro, onko tutttu oire kun laittaa puhaltimen neloselle niin puskee "palaneen sähkön" tuoksua kapiniin ja sinisen savun
Yritä saada vika korjattua ennenkuin Mersu palaa, jospa savun lähde olisi puhaltimen moottori kuten edellä arveltiin.
Kyllä mulla vahva käsitys on siitä että se tosiaan on se puhaltimen moottori, ei se aina jaksa toimia kunnolla niillä muillakaan nopeuksilla. Sitä nelosta ei edes oo tullu koitettua muuten kun sillai et puhallus on 2 nopeudella alkanut heikkenemään= kääntö 4 ja puhkuu taasen ja hetken päästä puskee savua. Sen jälkeen kun kääntää takaisin 2 niin toimii normaalisti. Missä muualla voisi olla vika kuin siinä moottorissa?