Linttaklubin huipputekninen neuvontapalsta teille kaikille!
Linttaklubin huipputekninen neuvontapalsta teille kaikille!
Koskapa arvoisassa linttaklubissamme vaikuttaa ryhmä erittäin teknisesti oriontuneita henkilöitä, niin ajattelin että voisimme kollektiivisesti kantaa kortemme kekoon meseläisten tekniikkamurheiden ratkaisemiseksi.
Linttaideologiaanhan kuuluu hyvin maanläheinen ja ratkaisukeskitteinen ongelmanratkaisu, innovatiivisesti ja yllättäviäkin arkipäivän materiaaleja hyödyntäen, nykyään niin suureen merkitykseen noussutta kierrätystä unohtamatta
Joten topikki on avoin, kysyä saa kaikkea tekniikka-asiaa, eiköhän arvoisalta raadiltamme vastaukset löytyne
Linttaideologiaanhan kuuluu hyvin maanläheinen ja ratkaisukeskitteinen ongelmanratkaisu, innovatiivisesti ja yllättäviäkin arkipäivän materiaaleja hyödyntäen, nykyään niin suureen merkitykseen noussutta kierrätystä unohtamatta
Joten topikki on avoin, kysyä saa kaikkea tekniikka-asiaa, eiköhän arvoisalta raadiltamme vastaukset löytyne
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Oi tervehdys tekninen lautakaunta, minulla on kymysys.
Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.
-Risto
Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Linttaklubi suosittaa: Pro-work ja täytelangalla, siinä yhistyy hyvä ja halapa Jos et nyt sitten kuitenkin ihan sillä Telwinillä riipasisi.Malm kirjoitti:Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.
Muistathan sitten että paikka pitää laittaa sillä tavalla että sen huomaa paikatun, vain epärehelliset ihimiset siistivät saumat piiloon Yksi parhaita kiinnitystapoja on nk palloreikärivisauma, joka syntyy kuin itsestään kun et mene liian hyvin puhdistamaan hitsattavaa kohtaa
Oikeasta työskentely-ympäristöstähän sinua Risto ei tarvitse muistuttakaan, olethan yksi linttaklubin uskollisimpia sorapiharemontoijia
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kyllä minä kokkeilisin paklata ensin!
Pakkeloimalla saat huomattavasti huokeamman korjauksen ja kaikenlisäksi se on helpompi tehä! Sillai vaan ja julumasti sitte massaa päälle!
Hitsauksen ongelmana tulipaloherkkyys sekä vaaralliset kaasut. Naama voi kaasuille altistuessaan muuttua tämän näköseksi jopa.
Pakkeloimalla saat huomattavasti huokeamman korjauksen ja kaikenlisäksi se on helpompi tehä! Sillai vaan ja julumasti sitte massaa päälle!
Hitsauksen ongelmana tulipaloherkkyys sekä vaaralliset kaasut. Naama voi kaasuille altistuessaan muuttua tämän näköseksi jopa.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Suurempien reikien paklaamisessa kannattaa laittaa jotain muuta täytettä tueksi, ennen kuin tekee lopullisen pinnan LASIKUITUPAKKELILLA. Esimerkiksi lasten vaipat saa sullottua palkkiin hyvinkin napakaksi tueksi. Seuraava omistaja kyllä varmaan saa sitten opetella vaipanvaihtoon...
Viimeksi muokannut Kempakko, 13.4.2008 0:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
suositellaan katsatus paikkaukseen pakkaskeliä ja märkää sanomalehteä (hesari, keski-suomalainen tms.. isompi julkaisu)
jos muutoon oikee ruppee paikkailee nii puikkohitsi on hyvä
jos muutoon oikee ruppee paikkailee nii puikkohitsi on hyvä
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tennissukka toimii vallan mainiosti apuna pyöränkaaria pakkeloidessa katsastusmiehen mieliksi.Kempakko kirjoitti:Suurempien reikien paklaamisessa kannattaa laittaa jotain muuta täytettä tueksi, ennen kuin tekee lopullisen pinnan LASIKUITUPAKKELILLA. Esimerkiksi lasten vaipat saa sullottua palkkiin hyvinkin napakaksi tueksi. Seuraava omistaja kyllä varmaan saa sitten opetella vaipan vaihtoon...
Tyttöjen kesken yritimme esikoisen kummitätin Totken pyöränkaarta pakkeloida vaan eihän se pakkeli märässä autossa pysy, varsinkaan tyhjään päällä. Terdeltä löytyi apu onkelmaan eli siis käytetty valkoinen miesten tennissukka ja jo alkoi pakkeli pysyä. Ja katsastussetä oli onnellinen ettei auton ohi kulkevat naisimmeiset revi nailoneitaan repsottaviin pyöränkaariin
Lämpömittariongelmaan ehdottaisin seuraavanlaista ratkaisua: ota iso meisseli ja työnnä se lämpömittarin näytöstä läpi joko käsin tai vasaralla auttamalla. Sen jälkeen haet lähimmästä halpakaupasta vanhan kunnon ulkolämpömittarin (kiinteistömalli, perustuu lasiputkeen, jonka sisällä on värjättyä alkoholia) ja ruuvaat sen kahdella kyprokkiruuvilla A-pilariin siten että saat luettua sen kuljettajan paikalta. Toimii ikuisesti, ja voit näppärästi siirtää sen myös seuraavaan linttaasi.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Eiku vielä jäi se Karalahden kohtalo mietityttämään. Nyt on siis kysymys että saako Kärälahtikin sen mitallin kun on kuitenkin ollut auttammassa Kärpäsiä suomen mestaruuteen?Meissenkeri kirjoitti:Hyvä. Näillä ohjeistuksilla lähetään menemäänKempakko kirjoitti:Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
Meissenkeri kirjoitti:Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
en tiiä et kannattaako mut ite olin ainaki juhulimassa, eli onneksi olkkoon kärpille ansaitusta mestaruuvesta
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ainahan kannattaa juhlia Olikos se joku hyönteistutkimusseura, vai mikä tuo Kärpäset? Onnittelut heille, mikä lie oli laji? Banaanikärpästen tunnistusMeissenkeri kirjoitti:Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Skodan takakaarissa on ruostetta, jopa sellaista että peltiä on pieneltä alueelta poistunut keskuudestamme ruskeana jauheena.
Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa.
4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.
3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.
2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.
1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa.
4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.
3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.
2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.
1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
wiimax.fi
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Oikea vastaus on 5)dealer kirjoitti:Skodan takakaarissa on ruostetta, jopa sellaista että peltiä on pieneltä alueelta poistunut keskuudestamme ruskeana jauheena.
Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa.
4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.
3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.
2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.
1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Osta Vito ja laseta menemään. Vito ei ryostu Samalla saat polttoöljyntuoksuisen vunterpaumin jos sattuu suuttimen aluset vuotamaan
Itse suosisin vaihtoehtoa numero 1 koska skooda on suhteellisen kevyt ja pieniruokainen auto niin kaarien katoaminen keventää autoa entisestään joten aikaa päällehän polttoaineen kulutus pienenee, samoin dieselveron määrä pienenee parhaassa tapauksessa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Et sillä mitään voita, jos alat hieroon sokotaa Ajelet se tyyristi nokka pystyssä loppuun saakka. Hävinneet pellit helpottavat hävittämistäkin siinä vaiheessa kun sokota-vainaa on tiensä päässä.dealer kirjoitti:1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Hävitettäväksi jää moottori, jonka saa myytyä volokkarimiehille ja lasit, joista saa tehtyä grillikatokseen persoonallisen ikkunat
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
dealer kirjoitti:Ajattelin kiinnitykseen kaksnaamasta teippiä
Kaksinaamanen teippi on hyvää mallaustarkotuksiin, mutta kestävämpi ja tyylikkäämpi asennus tulee kuitenkin sikaflexillä, joka ei ole niin ranttu epäpuhtauksille
Bonuspisteitä erinomaisesta illustrts... niinkun siis grafistisesta tuota no siis hienoista kuvista
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje