2L polttoaineenkulutus
2L polttoaineenkulutus
Olen ajatellut vaihtaa vara-autoni myös MB merkkiin (vakio käytössä 124 250D), joten tiedustelen minkälaisella polttoaineen kulutuksella tuo MB 190 2L bensa liikkuu / 100km?
Katoppa tuolta osviittaa: http://www.mercefreaken.com/modellene/201/201.htm
kaverin -88 W124 2.0 vei sekalaisessa ajossa 8 litraa satkulla.
kaverin -88 W124 2.0 vei sekalaisessa ajossa 8 litraa satkulla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
~8l kulutusta se minulla piteli tenava, pitkällä matkalla saatto justiisa päästä kuuteen. Ei se halavalla kule sekkään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
pitänee paikkaansa matkassa meni alle seiskalla(pienin mitattu 6.7l/100km) 190E 2.0 vm83dealer kirjoitti:Ympärivuotinen keskikulutus asettunee 8,5-9,5 litran paikkeille.
talvella normikulutus 8,8-9,6L
kesällä noin 0,5l vähemmällä....
ja helmikuun kovilla pakkasilla noin 10l/100km
tuli joskus tehtyä käppyröitäkin kulutuksesta....mut jos meni yli 10l/100km niin sytkäosat uusiksi....
kerran yksi juhannus meni yli 10l/100km tuli pikkuisen tyhjäkäyntiä ja särkillä rundailua tuossa vuosituhannen alussa...
muistuu kerran yksi tampereen reissu kun yksi kevät piti käydä pirkkahallissa hot rot näyttelys jenkkiautoja kattelee....
no edellisenä iltana vaihdettiin yhteentoista takapyörän laakeria...no pikainen laakerin vaihto ja auto nippuun kun mentiin mun vanhalla lekalla....kun kaverin pensaturbo volvo vei niin sikana pensaa....ja toisen kaverin corollassa oli yli isot renkaat ei kestä lastia...no mesellähän pääsee....ja aamu viideltä liikkeelle....
kuuden aikaan haapajärveltä tankki täyteen ja jyväskylän kautta tampereelle....välillä oli pikku kouhotusta....ja jyväskylä-jämsä väli oli remontissa.....auto sai kenkää...45 mono painoi välillä kaasua...
no takasi tullessa jämsässä pojat kyseli et pitääkö mesen polttoainemittari paikkaansa .... tuumailin et pitää....
no hirvaskankaalla tankkasin kun pojat ei uskonut polttoainemittaria
muistaakseni meni jonnekkin 40l seutuun keskikulutus 7.6l/100km
Korilla kuski tuumas et hän ei pääse korillalla tirraamallakaan hiljaa näin vähällä...masentu täysin
Volvon omistaja tuumas et olis mennyt tällä ajolla volvolla puolet enempi...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Meillä vie talvella keskikulutuksena sen 10L ja kesällä 8L 190E 2.0 Kat (uudempi)
Yllättävän paljon tekee nastarenkaat matkaan kitkaa eipä uskois, reitti on sama kesällä ja talvella millä mittaukset tehty ja talvella lähtee aina lohkolämppäristä. Noiden lukemien alle tota ei saa millään menemään vaikka ruisku on säädetty ja sytkäosat ja suodattimet ym uutta.
En ymmärrä jos jollakin vastaava malli menee alle tuon
Yllättävän paljon tekee nastarenkaat matkaan kitkaa eipä uskois, reitti on sama kesällä ja talvella millä mittaukset tehty ja talvella lähtee aina lohkolämppäristä. Noiden lukemien alle tota ei saa millään menemään vaikka ruisku on säädetty ja sytkäosat ja suodattimet ym uutta.
En ymmärrä jos jollakin vastaava malli menee alle tuon
Mersuja
Syy on siinä että köyhät ajelee tientukkeena rajoitus-10kmh ja kulutus on litran puolitoista pienempi kuin muun liikenteen mukana ajelevilla = rajoitus +10kmhBenzo kirjoitti:Meillä vie talvella keskikulutuksena sen 10L ja kesällä 8L 190E 2.0 Kat (uudempi)
Yllättävän paljon tekee nastarenkaat matkaan kitkaa eipä uskois, reitti on sama kesällä ja talvella millä mittaukset tehty ja talvella lähtee aina lohkolämppäristä. Noiden lukemien alle tota ei saa millään menemään vaikka ruisku on säädetty ja sytkäosat ja suodattimet ym uutta.
En ymmärrä jos jollakin vastaava malli menee alle tuon
Omani kulutus(jonka ylempänä mainitsin alakanttiin) tuli 20km duunimatkasta(puolet vaihtelevaa 40&50 rajoitusaluetta, loput 60 aluetta.), matkalla motarinopeuksilla meni saman verran. On se tosin saatu viemaan 440km matkalla tankillinen, mutta silloin olikin vauhtia hieman ja motaripätkillä se tankki pääasiassa hupeni. Eli täältä heinolaan ja sitten kuopijjon ohituksessa, oli massanpudotus.
Toki korjataan sen verran että kaippa se oman kulutus oli jotain 8-9 väliin todellisuudessa, kylmästarttia kummassakin päässä. Talvikulutus nyt ei hirveästi poikennut, tankillisella pääs 20 asteen pakkasella kenkien vantaa-valkeala-vantaa -reissun tankillisella 4 hengen kuormalla. Matkavauhti silloinkin teki kulutukseen pieniä piikkejä. 80 alueella köröttelemällä kyllä pääsee 6 pintaan matkassa jos ei vauhti hirviästi heijaa. Kortin kun ajoin hyllylle ja päätin jatkaa lusin suoralta matkaa iisalmeen niin loppumatkalla ei juuri sitten soppaa kulunut, sitä ennen meni 1/3 tankki. Tuosta tapauksesta oppi sen että tenavaki menee kohtuullisella kulutuksella ja että matkanopeudet käy lompsalle kulutuksena ja muutennii.
Toki korjataan sen verran että kaippa se oman kulutus oli jotain 8-9 väliin todellisuudessa, kylmästarttia kummassakin päässä. Talvikulutus nyt ei hirveästi poikennut, tankillisella pääs 20 asteen pakkasella kenkien vantaa-valkeala-vantaa -reissun tankillisella 4 hengen kuormalla. Matkavauhti silloinkin teki kulutukseen pieniä piikkejä. 80 alueella köröttelemällä kyllä pääsee 6 pintaan matkassa jos ei vauhti hirviästi heijaa. Kortin kun ajoin hyllylle ja päätin jatkaa lusin suoralta matkaa iisalmeen niin loppumatkalla ei juuri sitten soppaa kulunut, sitä ennen meni 1/3 tankki. Tuosta tapauksesta oppi sen että tenavaki menee kohtuullisella kulutuksella ja että matkanopeudet käy lompsalle kulutuksena ja muutennii.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
ajotyyli vaikuttaa kulutukseen ei niinkään nopeus millä matkaa taitetaan....
ei aina saa kiihdytellä kaasu pohjassa menee tarpeettomasti polttoainetta...ja tulee oho tilanteita....no eipä pysty talvella ajeleenkaan sillälailla..
ei aina saa kiihdytellä kaasu pohjassa menee tarpeettomasti polttoainetta...ja tulee oho tilanteita....no eipä pysty talvella ajeleenkaan sillälailla..
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Tähänhän nyt toki vaikuttaa onko manuali vaiko keppivaihde ja monta lovea.
Mulla nelivaihteinen manuaali jolla ajelen koulu-koti väliä päivittäin. Matkan pituus 25km josta n. 18km on moottoritietä. Motarilla nopeutta 100 (lue 110km/h ) ja loput kaupungissa n. 40km/h.
Soppaa söi syksyn vertailussa n. 9,3L/100km ja nyt talvella varmaan sen 10L/100km
Saatan vaihtaa ruiskun megasquirtiin kesällä, joten saa nähdä miten kulutuksen käy. Epäilen että putoaa ainakin litran satasella.
Mulla nelivaihteinen manuaali jolla ajelen koulu-koti väliä päivittäin. Matkan pituus 25km josta n. 18km on moottoritietä. Motarilla nopeutta 100 (lue 110km/h ) ja loput kaupungissa n. 40km/h.
Soppaa söi syksyn vertailussa n. 9,3L/100km ja nyt talvella varmaan sen 10L/100km
Saatan vaihtaa ruiskun megasquirtiin kesällä, joten saa nähdä miten kulutuksen käy. Epäilen että putoaa ainakin litran satasella.
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Swataia kirjoitti:Tähänhän nyt toki vaikuttaa onko manuali vaiko keppivaihde ja monta lovea.
Mulla nelivaihteinen manuaali jolla ajelen koulu-koti väliä päivittäin. Matkan pituus 25km josta n. 18km on moottoritietä. Motarilla nopeutta 100 (lue 110km/h ) ja loput kaupungissa n. 40km/h.
Soppaa söi syksyn vertailussa n. 9,3L/100km ja nyt talvella varmaan sen 10L/100km
Saatan vaihtaa ruiskun megasquirtiin kesällä, joten saa nähdä miten kulutuksen käy. Epäilen että putoaa ainakin litran satasella.
Itselläni on koulumatka ~23 km ja siinä on mukavasti noin 5 minuutin edestä hiekkatietä. Tässä talvella tuli vähän kikkailtua aina aamuisin pimeällä kun näki valoista jos joku tuli vastaan. Nastattomilla Hankookeilla tuli monesti pakottava tarve mennä mutkaan auto linkussa niinkuin driftingissä konsanaan.Vaihdoin ne heikot Hankookit pois Nokian Hakkapeliitta rsi kitkoihin viikko sitten, sittemmin on ajotapa muuttunut paljon rauhallisemmaksi ja sivistyneemmäksi.
Kulutukset nyt talvella kyläringittelyssä on ollu noin 10 l/100km ja maantieajossa vähän alle 8 l/100km. Normaalissa arkiajossa kuitenkin 8,5-9,5 l/100km.
Nyt pitäisi huomenna aamusta käydä seinäjoki-tampere-seinäjoki hakkapeliitoilla. Uskon että saan keskikulutuksen hankookkeja alhaisemmaksi hakkapeliitta rsi:llä, varsinkin kun ajo on tasaista köröttelyä koko matkan.
Emäntä päästeli ennen kori remontin alkua siinä 7l/100km
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
ruiskussa imuvuotoja tai säädöt pielessä epäilisinDiosol kirjoitti:miten sellainen on mahdollista? Onko kaasu koko ajan pohjassa ja säätelet nopeutta jarruilla?Mulli kirjoitti:ärsyttäviä nuin pienet kulutukset
itellä menee 14 että heilahtaa 190 2.0i
ei terve kone syö noin paljoa, iha näin vinkkinä
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55