W124 tomaatti broblem

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Juu,

Löysin arkistoista mistä linjapaineet, modulaattoripaineet, ja kuvernööripaineet mitataan, mutta en löytänyt taulukoita kuin kuvernööripaineeseen :roll: Mie tässä säätelen :idea:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

guuglesin taulukoita ja löyty tommonen:
http://www.doomshell.net/4images/data/m ... 84d01c6911

Tuoltakin löytyy että mistä ne mitataan, samasta paikkaa 722.3:ssakin, mutta noihin painearvoihin en luottaisi.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Malm kirjoitti:guuglesin taulukoita ja löyty tommonen:
http://www.doomshell.net/4images/data/m ... 84d01c6911

Tuoltakin löytyy että mistä ne mitataan, samasta paikkaa 722.3:ssakin, mutta noihin painearvoihin en luottaisi.

-Risto
olispa ollu nuo kuvat kun laitoin laatikon :roll: eiköhän nuo arvot jostain löydy :idea:
ai niin kiitos :!:
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

En millään tavoin aliarvioi virallista säätömenetelmää, mutta samaan lopputulokseen pääsee modulaattorin asennon itse etsimällä.
Jos vaihdot ovat liian kovia tai löysiä, on turhaa tehdä työtä mittareiden kanssa kun samaan tulokseen pääsee koeajamalla ja säätämällä.
Löytyy vieläpä juuri se itseä eniten mieellyttävä asetus.

-Tietysti on tiedettävä mikä pehmeys on liikaa, ettei turhaan luistattele pakkoja pilalle. :wink:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

romu kirjoitti:En millään tavoin aliarvioi virallista säätömenetelmää, mutta samaan lopputulokseen pääsee modulaattorin asennon itse etsimällä.
Jos vaihdot ovat liian kovia tai löysiä, on turhaa tehdä työtä mittareiden kanssa kun samaan tulokseen pääsee koeajamalla ja säätämällä.
Löytyy vieläpä juuri se itseä eniten mieellyttävä asetus.

-Tietysti on tiedettävä mikä pehmeys on liikaa, ettei turhaan luistattele pakkoja pilalle. :wink:
Juu näinhän se on, perstuntuma on paras säätö.
Toki jos lukee tuon pdf:n tarkkaan, niin itse säätämiseen ei käytetä mitään mittareita, vain modulaattorin testaamiseen :D ;)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Malm kirjoitti:
romu kirjoitti:En millään tavoin aliarvioi virallista säätömenetelmää, mutta samaan lopputulokseen pääsee modulaattorin asennon itse etsimällä.
Jos vaihdot ovat liian kovia tai löysiä, on turhaa tehdä työtä mittareiden kanssa kun samaan tulokseen pääsee koeajamalla ja säätämällä.
Löytyy vieläpä juuri se itseä eniten mieellyttävä asetus.

-Tietysti on tiedettävä mikä pehmeys on liikaa, ettei turhaan luistattele pakkoja pilalle. :wink:
Juu näinhän se on, perstuntuma on paras säätö.
Toki jos lukee tuon pdf:n tarkkaan, niin itse säätämiseen ei käytetä mitään mittareita, vain modulaattorin testaamiseen :D ;)

-Risto
jep. näinhän se on :idea:
sillon kun kasasin oman lootan niin sillon olis ollu hyvä katella oikeilla mittareilla työnsä tulokset,utelias kun olen :D
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Niin tosiaan, modulaattori voi olla viallinen mikäli pers-säätö ei ota onnistuakseen.
Sitten pipetit esiin ja mittailemaan. :help:
200da
Viestit: 24
Liittynyt: 05.11.2006 20:32
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja 200da »

Mulla toisinaan vähän hyppäytti kierroksia toi 2-3 vaihto,ostin uuden modulaattorin niin lopetti ton hyppäyttämisen.
Vähä on vielä kovemmassa kiihdytyksessä turhan tömäkät noi vaihdot,pitäs vähän käännellä vielä,mutta mihin suuntaan se nyt oli?
Aika homma aina irrotella tota ilmanputsaria ton säätämisen ajaksi ja laittaa takasin ja käydä lenkillä.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kannattaa muistaa myös vaijerin säätö. Tässä hommassa kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vaijerin kireys ja modulaattorin säätö on yhteispeliä.
Nyrkkisääntönä kuitenkin, vaijerista löysäsilmukka pois tyhjäkäynnillä.

Aja vaan ilman putsaria se hetki, minkä säätelet. Koriseehan se aikalailla, vaan kuitenkin vähimmällä pääset.

-Niin, sitte ne öljyset kalsarit pois sieltä konetilasta koeajon ajaksi, ettei mee männän päälle. :lol:
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mitähän nyt särky :kele:

Huomasin tuossa et modulaattorilta laatikolle menevässä alipaine letkussa on öljyä :shock: mistä moinen voi johtua :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Eikös joku ole joskus maininnut laatikon päässä olevan kalvon?
Muistelen että horasis alipaine sitten sitä laatikkoölppää modulaattoriin päin. :?
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Ei tarvi ihmetellä miks tuo laatikko vaihtaa välillä miten sattu ku letkut on tukossa :?

Onko tuo kalvo laatikon ulkopuolella, tuleekohan laatikosta öljyt kartanolle ku vaihtaa tuon kalvon :?:

Pitää aamulla soitella lintoselle olisko niillä sitä kalvoa hyllyssä jos aamupäivällä kävis hakemassa :roll: (dealer :?: )

Toivottavasti siellä ei mitään suurempaa vikaa oo, voiko tuo linjastossa oleva öljy särkia jotaki :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Nyt on kalvo tilattu 8) Kallis möykky 50 :shock:

Mitenkähän tuo vaihdetaan, onko kukaan vaihtanu tuota :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Vilases tota , siinä näyttäs olevan hyvät kuvitukset...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

nyffikaakoo kirjoitti:Vilases tota , siinä näyttäs olevan hyvät kuvitukset...
Ohhoh! :shock:

Onko nämä sivut joku uus juttu? Löytyykö muilta osa-alueilta yhtä mahtavaa dokumenttia?
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

romu kirjoitti:
nyffikaakoo kirjoitti:Vilases tota , siinä näyttäs olevan hyvät kuvitukset...
Ohhoh! :shock:

Onko nämä sivut joku uus juttu? Löytyykö muilta osa-alueilta yhtä mahtavaa dokumenttia?
Kyllä tuolta venäjän puolelta tuntuu löytyvän ihan vaikka mitä, osais vain surffata venäjäksi niin oishan sitä mersumateriaalia konneella :D

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
N0fear
Viestit: 12
Liittynyt: 19.1.2008 20:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja N0fear »

mun mielestäki kickdown vaijeri on aivan liian tiukalla niin silloin se loota ei halua vaihtaa isommalle ku vasta silloin ku päästää kaasun melkein kokonaan :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”