Auton akku
Auton akku
Moi taas!
Tällä kertaa kun piti päästä autoon sisälle niin eipä tapahtunut mitään,
kun kauko ohjauksesta yritin avata auton. No avasin oven sitten avaimella ja eikös hälyytin ruvennut kiljumaan kun ei enää akussa ollut sen verta virtaa että olisi hälyttimen saanut edes kytkettyä pois päältä ja keskuslukituksen moottori penkin alla nakutteli niinkuin se olis yrittänyt johonkin suuntaan pyöriä. No empä jaksanut kunella hälyttimen meteliä enempää niin otin akusta johdon irti ja se vielä jaksoi huutaa jollain patteri varmistuksella, mutta hiljeni hetken kuluttua. Laturia kun en omista niin vein akun viereiseen hualtamoon lataukseen viideksi tunniksi ja yritin uudestaan. Keskuslukitus sun muut toimii mutta eipä startti edes inahda ainoastaan kojelaudan valot palaa niin kysymys on että olisko akku tööt vaiko liian vähän tuli ladattua sitä? Ekös vanhoissa autoissa startti edes yritä pyöriä jos virtaa on edes jonkin vertaa? Kun tässä mersussa se ei edes inahda.
Tällä kertaa kun piti päästä autoon sisälle niin eipä tapahtunut mitään,
kun kauko ohjauksesta yritin avata auton. No avasin oven sitten avaimella ja eikös hälyytin ruvennut kiljumaan kun ei enää akussa ollut sen verta virtaa että olisi hälyttimen saanut edes kytkettyä pois päältä ja keskuslukituksen moottori penkin alla nakutteli niinkuin se olis yrittänyt johonkin suuntaan pyöriä. No empä jaksanut kunella hälyttimen meteliä enempää niin otin akusta johdon irti ja se vielä jaksoi huutaa jollain patteri varmistuksella, mutta hiljeni hetken kuluttua. Laturia kun en omista niin vein akun viereiseen hualtamoon lataukseen viideksi tunniksi ja yritin uudestaan. Keskuslukitus sun muut toimii mutta eipä startti edes inahda ainoastaan kojelaudan valot palaa niin kysymys on että olisko akku tööt vaiko liian vähän tuli ladattua sitä? Ekös vanhoissa autoissa startti edes yritä pyöriä jos virtaa on edes jonkin vertaa? Kun tässä mersussa se ei edes inahda.
Käynnistyksen esto oli kyllä pois päältä kokeilin pariin otteeseen ja keskuslukitus rupesi jo toisella kerralla toimimaan laiskain oloisesti niin eipä tunnu akussa olevan virtaa. Eikös startin pitäisi silti liikkua vai onko tässä autossa jotenkin niin että jos ei ole tarpeeksi varausta niin ei startti edes yritä pyöriä? Auto toimi viikko sitten moitteetta kerran kyllä leikki kuollutta mutta toisella yrittämällä lähti käyntiin ihan normaalisti tiiä sitten onko akku ikäloppu vaiko johdoissa vikaa. Veikkaanpa nytten aluksi akkua.
Mikä vuosimalli? Infralukon pitää ainakin vilkuttaa vihreää (ovet avattaessa), jotta käyntiin saa..Lehti kirjoitti:Käynnistyksen esto oli kyllä pois päältä kokeilin pariin otteeseen ja keskuslukitus rupesi jo toisella kerralla toimimaan laiskain oloisesti niin eipä tunnu akussa olevan virtaa. Eikös startin pitäisi silti liikkua vai onko tässä autossa jotenkin niin että jos ei ole tarpeeksi varausta niin ei startti edes yritä pyöriä? Auto toimi viikko sitten moitteetta kerran kyllä leikki kuollutta mutta toisella yrittämällä lähti käyntiin ihan normaalisti tiiä sitten onko akku ikäloppu vaiko johdoissa vikaa. Veikkaanpa nytten aluksi akkua.
Mutta akku varmaan sököämässä.
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Hälyyttimen mallista ei ole tietoo itse kaukosäätimessä taisi olla nimi mutta ei mallia ja tämän ledi vilkuu punaisena kun on päällä ja sitten vaan pimeänä kun se on kytketty pois. Auto on vuosimallia 88 tiiä sitten kuinka vanha se hälyytin on mutta vanha taatusti on. Eikö tällä ajonestolla ole joku ihan virallinen ohitus keino? manuaalissa se varmaan olis mutta kun ostaessani auton ei tullut edes auton huolto kirjaa mukaan. Mietin vaan kun joku päivä jossain huitsin nevadassa pitäis autolla lähtee ja on se nappiparisto siitä kauko ohjaimesta loppu niin hauskaa on
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ihan hyvä kontakti on kaapeleilla napoihin mitä nyt vähän kertynyt, mutta sähköt pelaa ok. Vaan ei startti inahda kuitenkaan. No tänään meen udestaan sen kanssa leikkimään ellei ole huono ilma. Eikö kellään ole tietoa että pitäisikä startin eders yrittää pyöria tällasessa vm 88 260e mersussa vaikka akku olisikin suunilleen tyhjä? kyl ainaski vanhoissa romuissa startti pyrähti edes pari kierrosta vaikka akku oli vimesillään. uuden akun osto tässä eteen varmaan tulee myöhemmin kuitenkin, mutta en nyt just viitti heittää 80e menemään kun on riihikuiva loppu.
Jaaha tänään oli aurinkoista ja lämmintä niin päätinpä mennä sitä testailemaan. Lähti käyntiin kerta laakista aivan normaalisti niinkuin ei mitään vikaa olisi ollutkaan. Jätinpä nyt akun johdot paikoileen saas nähdä onko se on huomenna taas tyhjä jos jostain vaikka joku johto roikkuu irtonaisena. Takaluukun entisistä saumoista kun oli lumet sulanneet takaluukun syvänteisiin ja johdot sillä sitten uineet mutta itse matto ja textiilit olivat kuivat.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mullaku loppu mersusta hiilet ja akku meni niin tyhjäksi että valot vaan killu himmeenä niin ei muute tartti pyörittäny. Kuulu vain RATATATATATATATATATA, oiskohan solenoidi yrittänyt vetää päälle, mutta ei pyörähtänyt, onneksi oli varaosaautossa hiilet ja toisesta autosta sitten apuvirtaa niin pääsi jatkamaan matkaa, josta tulikin mieleen että pitäisi käydä ostamassa ne hiilet, aika kuluneet olivat nuo varaosa-autostakin.
-Risto
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vartan akku siinä on ja huoltovapaa taitaa olla kun ei mitään täyttö reikiä löydy. Ei tullut sitä sen lähemmin katottua jos siitä löytyis mitään merkintää että kuin vanha se on, mutta tyhjä se kyllä oli. En tiiä minkä takia se ei latauksen jälkeen suostunu käynnistymään mut nyt se käy ja kehrää. Enpä ainakaan aijo luottaa että se akku toimii parin kylmän yön jälkeen. Kun tässä kesä tulee ja ei sormet jäädy niin rupeen tota konehuonetta nuohoamaan niin saan sitten tutkittua paremmin että miten siellä on asiat.
Tuli tossa mieleen noista ajovaloista kun ne lähivalot on himmeet niin onko se normaalia vai oilisiko ne kirkaat uudella akulla?
Tuli tossa mieleen noista ajovaloista kun ne lähivalot on himmeet niin onko se normaalia vai oilisiko ne kirkaat uudella akulla?
Hommaa joko lainaksi tai omaksi tarkka digitalinen volttimittari, sillä
voit tarkistaa latauksen ja akun kunnon.
Akussa tulisi olla n. 12,5 voltia, kun siihen ei ole kytketty mitään
kuormaa ja latauksesta on vähintään tunti. Täysi akku on jotain
12,7 V tai hiukan yli ja tyhjä akku 12,3 tai hiukan alle, riippuen lämpötilasta.
Laturista pitäisi saada noin 14,5 volttia auton käydessä akun navoista
mitattuna. Alle 13,5 on liian vähän ja yli 15 on liikaa.
Jos käynnistysyrityksessä valot eivät himmene, käynnistimelle ei mene
virtaa. Jos valot himmenevät ja kuuluu naksahdus, solenoidi ei jaksa
vetää, koska akku on tyhjä. Näin tyhjä akku lienee jo sulfatoitunut
ja kaipaisi herättelyä esim. CTEK-laturilla tai peräti vaihdon uuteen
akkuun. Käynnistysakkua ei saisi päästää ihan tyhjäksi vaan korkeintaan
puoleen väliin kapasiteettia. Jos akku ei ole ihan tyhjä, niin sen pitäisi
hiukan jaksaa pyöritää.
voit tarkistaa latauksen ja akun kunnon.
Akussa tulisi olla n. 12,5 voltia, kun siihen ei ole kytketty mitään
kuormaa ja latauksesta on vähintään tunti. Täysi akku on jotain
12,7 V tai hiukan yli ja tyhjä akku 12,3 tai hiukan alle, riippuen lämpötilasta.
Laturista pitäisi saada noin 14,5 volttia auton käydessä akun navoista
mitattuna. Alle 13,5 on liian vähän ja yli 15 on liikaa.
Jos käynnistysyrityksessä valot eivät himmene, käynnistimelle ei mene
virtaa. Jos valot himmenevät ja kuuluu naksahdus, solenoidi ei jaksa
vetää, koska akku on tyhjä. Näin tyhjä akku lienee jo sulfatoitunut
ja kaipaisi herättelyä esim. CTEK-laturilla tai peräti vaihdon uuteen
akkuun. Käynnistysakkua ei saisi päästää ihan tyhjäksi vaan korkeintaan
puoleen väliin kapasiteettia. Jos akku ei ole ihan tyhjä, niin sen pitäisi
hiukan jaksaa pyöritää.