200d kulutus
Terve vaan! Mielenkiintoista keskustelua Eipä ole minunkaan lahanat männynnä alta 6l ja noita satakakkosnelosia kaksatasia on kolome ollu, 86, 87, 94 ja muutama kavereiden rassi, muijan volovo kakspuolikkaalla teedeeiillä ollu kyl ihime vehe kun männöö sillä 4.9 ja mulla 5.2 ja liikahtelee erimalliin ku tuo mu kaksatane taksilahana Kaikesta huolimatta näillä hinnoilla aivan riittävät kulutukset
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"
Ainakin huoltoasemanpitäjän mielestä hyvädry kirjoitti:Samaa tuo sanoi MatikistakinPappi kirjoitti:Taloudellinen on 200D, ei voi muuta sanoa. Tämä 300TDT on taasen keskiverto, vaikkakin tankkaustietojen mukaan kulutus on hyvä. Mitä se sitten lie tarkoittaa.
Ei vaan. Oma 300TD vei viime tankkauksella 7,3 l satasella, että eipä sille hiukan vaivattomammalle kululle nyt isoa hintaa tule
Vaan todellakin, täyteen tankkaaminen se on tässäkin taikasana; auto vaaterissa kun tankataan ja tarkimmat vielä hytkyttävät pirssiä hiukan ennen kuin tiristävät viime tipat letkusta tankkiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tässäpä oma tapani seurailla kulutusta:
1) Tankkauspistooli niin syvälle kuin se menee ja tankataan kunnes naksahtaa. Senjälkeen ei lirutella, ajanhukkaa. Virhemarginaali esim. 1000 km ajolla todella pieni.
Tästä tankkauksesta ei kirjata litroja ylös, ainoastaan kilometrilukema.
2) Tankkaillaan tarvittaessa, ihan sama ottaako puoli tankkia vai täyteen, onko tankki lähes tyhjä vai puolillaan ... kilometrejä ei laiteta ylös, litrat kylläkin.
3) Tankkauspistooli niin syvälle kuin se menee ja tankataan kunnes naksahtaa. Mieluusti samalla mittarilla kuin aloitustankkaus.
Lisätään nämä litrat edellisen kohdan 2) tankkauksiin ja otetaan kilometrilukema ylös.
Vähennetään siitä kohdan 1) lukema ja saadaan ajetut kilometrit.
Kohdassa 2) ja 3) tankatut litrat jaetaan ajetuilla kilometreillä ja laitetaan pilkku oikeaan kohtaan.
4) Järkytyksestä toivuttua myydään TDT pois ja ostetaan Skoda.
1) Tankkauspistooli niin syvälle kuin se menee ja tankataan kunnes naksahtaa. Senjälkeen ei lirutella, ajanhukkaa. Virhemarginaali esim. 1000 km ajolla todella pieni.
Tästä tankkauksesta ei kirjata litroja ylös, ainoastaan kilometrilukema.
2) Tankkaillaan tarvittaessa, ihan sama ottaako puoli tankkia vai täyteen, onko tankki lähes tyhjä vai puolillaan ... kilometrejä ei laiteta ylös, litrat kylläkin.
3) Tankkauspistooli niin syvälle kuin se menee ja tankataan kunnes naksahtaa. Mieluusti samalla mittarilla kuin aloitustankkaus.
Lisätään nämä litrat edellisen kohdan 2) tankkauksiin ja otetaan kilometrilukema ylös.
Vähennetään siitä kohdan 1) lukema ja saadaan ajetut kilometrit.
Kohdassa 2) ja 3) tankatut litrat jaetaan ajetuilla kilometreillä ja laitetaan pilkku oikeaan kohtaan.
4) Järkytyksestä toivuttua myydään TDT pois ja ostetaan Skoda.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
W124, 250 D, vm -85 = 5,5 l per satasella...kesällä, matka-ajoa pääsääntöisesti.....ainut kerta kun laskin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tankkaus.comiin on hyvä syötellä tankkaukset, laskee automaattisesti kulutukset ja rahanmenon. Ei jätä pahemmin tulkinnan varaa kun sinne vaikkapa vuoden ajan tankkaukset laittelee. Tai ainakin omien autojen välillä vertailu helppoa kun samantyylistä ajoa. Mielipahaa voi tosin aiheuttaa kun näkee paljonko sinne tankkiin rahaa meneekään
Enkä minäkään tankkia ala liruuttelemaan täyteen, pistooli naksahdus, pieni odotus ja toisen kerran niin että naksahtaa.
200D on minulla vienyt pienimmillään matkaajossa 5,2, tosin pelkkää 80 matka-ajoa eikä ainuttakaan kylmäkäynnistystä. 6 oli viime kesänä pidemmän matka-ajo lenkin keskikulutus, leveät renkaat tosin nostavat oman osansa kulutusta. Tosin sitä taas pienentää harva perä... Pidempi aikaisia mittauksia sillä ei olekaan tullut tehtyä, Butt-dyno kulutusmittarilla sekalaisessa ajossa vie 6,5-7.
Enkä minäkään tankkia ala liruuttelemaan täyteen, pistooli naksahdus, pieni odotus ja toisen kerran niin että naksahtaa.
200D on minulla vienyt pienimmillään matkaajossa 5,2, tosin pelkkää 80 matka-ajoa eikä ainuttakaan kylmäkäynnistystä. 6 oli viime kesänä pidemmän matka-ajo lenkin keskikulutus, leveät renkaat tosin nostavat oman osansa kulutusta. Tosin sitä taas pienentää harva perä... Pidempi aikaisia mittauksia sillä ei olekaan tullut tehtyä, Butt-dyno kulutusmittarilla sekalaisessa ajossa vie 6,5-7.
Ei alle seiskan...
... ole mennyt aikoihin. On tosin ollut kaupunkiajoa, kylmälähtöjä ja kärrynvetoakin jonkun verran. Saa nähdä mitä tuo kansiremppa aiheuttaa, valmistui viime viikolla.
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=20309
SILTI jonkin verran halvempaa kuin lainassa olleella S60:llä, hörppäsi reilussa viikossa saman kuin mersunreuhka kuukaudessa ja lähes pelkästään työmatkaa kurvailin (25 km / sivu). Okei, myönnettäköön, että aika paljon kivempaa oli ajella.
Silti olo kotoinen kun aamulla taas savu pölähtää...
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=20309
SILTI jonkin verran halvempaa kuin lainassa olleella S60:llä, hörppäsi reilussa viikossa saman kuin mersunreuhka kuukaudessa ja lähes pelkästään työmatkaa kurvailin (25 km / sivu). Okei, myönnettäköön, että aika paljon kivempaa oli ajella.
Silti olo kotoinen kun aamulla taas savu pölähtää...
Aika paljolta kuulostaa. Mulla 88 200D automatik ja kulutus on noi 6l/100km. Ajettu 625tkmVelimatti kirjoitti:Vanhaa aihetta nostaen.
Olisiko arvon raatilla ajatusta mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun 570tkm ajettu 200d vm-90 alkaa matka-ajossa kuluttamaan 7,5-8 litraa sataselle? Matkavauhti on siinä 90-120 välissä riippuen onko mäkiä vai ei..
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Tuollainen keskikulutus mullakin olisi mielessä notta pitäsi olla tälle koneelle oikeanlainen matka-ajossa ja mulla vieläpä keppivaihteinen 5-lovinen laatikko.
Voiko syynä olla pumpun ajoitus? (pitäisi olla säädetty syksyllä kohdalleen dieselpajalla)
Ilmavuotoja imupuolella? onko imusarjan tiivisteeet näissä antautuneet? Oliko bråclean hyvä aine tuon testaamiseen?
Tyhjäkäynti myös käyttäytyy oudosti, eli kylmänä käy korotettua mutta kun puoli minuuttia roksuttaa niin käynti uuvahtaa rynkytyksen asteelle jonka jälkeen se palautuu "normaaliksi"vasta kun koneen lämpö alkaa olla ~60astetta.
Voiko syynä olla pumpun ajoitus? (pitäisi olla säädetty syksyllä kohdalleen dieselpajalla)
Ilmavuotoja imupuolella? onko imusarjan tiivisteeet näissä antautuneet? Oliko bråclean hyvä aine tuon testaamiseen?
Tyhjäkäynti myös käyttäytyy oudosti, eli kylmänä käy korotettua mutta kun puoli minuuttia roksuttaa niin käynti uuvahtaa rynkytyksen asteelle jonka jälkeen se palautuu "normaaliksi"vasta kun koneen lämpö alkaa olla ~60astetta.
Kannattaako suutinkärkiä hakea motonetistä, olisivat siellä aika edullisia kun 12,5€/kpl ? Vai pitääkö tähtikeulaan hakea osat KL:stä? VAG puolella auton käyntiin liittyvät jutut pyrin aina pitämään originaalivaraosan puolella kun normaali varaosapuljun tuotteilla toiminta on ollut ihan mitä ja sattuu.
Pitääkö muuten avautumispaineet säädättää suutinkarjistä dieselpajalla vai voinko vain murjaista ite uudet kärjet runkojen päihin? Ajattelin vain et onko nuissa hurjankin paljon paine-eroja avautumisessa ollu mikäli jollain ois asiasta tietoa?
Pitääkö muuten avautumispaineet säädättää suutinkarjistä dieselpajalla vai voinko vain murjaista ite uudet kärjet runkojen päihin? Ajattelin vain et onko nuissa hurjankin paljon paine-eroja avautumisessa ollu mikäli jollain ois asiasta tietoa?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi