Vanha bensako syynä?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Vanha bensako syynä?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Noniin, kävin lomalla kokeilemassa projektimersun konetta vieläkö pyörähtää.... Ettei ruostu mylly kiinni.

Viimeksi oli käytetty puolisen vuotta sitten ja laskettu jäähdytysneste talveksi pois kun ei ollut varmuutta paljonko kestää pakkasta ja miten kovia pakkasia tulee. Ettei vaan joku paikka jäätymisen takia halkea.

No, ajattelin että kestää se muutaman sekunnin käyttää ilman nesteitä kun oli pakkastakin jokunen aste ja starttasin. Lähti käymään parin sekunnin jälkeen ja sitten kun kävi niin ravisti niin että huomasi selvästi. Sammutin 5 sekunnin jälkeen. Ja sitten miettimään missä vika. Kesällä kävin koeajamassa muutaman kilometrin ja kaikki pelasi silloin hyvin. Bensa tankissa on tosiaankin nyt jo 1.5v vanhaa joten olisiko siinä syy ravisteluun?

Saattaahan se tosin olla sähköpuolellakin vikaa ja yksi pytty piemeänä vaikka. Autoa on säilytetty katoksessa jossa ulkolämpötila ja kosteus vallitsee. Moottori siis M102.962 eli 2.0E

Mitenkäs saa vanhan bensan helpoiten pois tankista (W201 9/88)?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Letku koneesta irti. Irtoletkulla "hauskaa jatkoa" linjaan ja toinen pää kanistraan. Pumpulle suora sähkö vaikka relekantaan ja tyhjenee melko äkkiä. Syynäisin jakajan kannen myös.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Re: Vanha bensako syynä?

Viesti Kirjoittaja ruoska »

AK47 kirjoitti:Noniin, kävin lomalla kokeilemassa projektimersun konetta vieläkö pyörähtää.... Ettei ruostu mylly kiinni.

Viimeksi oli käytetty puolisen vuotta sitten ja laskettu jäähdytysneste talveksi pois kun ei ollut varmuutta paljonko kestää pakkasta ja miten kovia pakkasia tulee. Ettei vaan joku paikka jäätymisen takia halkea.

No, ajattelin että kestää se muutaman sekunnin käyttää ilman nesteitä kun oli pakkastakin jokunen aste ja starttasin. Lähti käymään parin sekunnin jälkeen ja sitten kun kävi niin ravisti niin että huomasi selvästi. Sammutin 5 sekunnin jälkeen. Ja sitten miettimään missä vika. Kesällä kävin koeajamassa muutaman kilometrin ja kaikki pelasi silloin hyvin. Bensa tankissa on tosiaankin nyt jo 1.5v vanhaa joten olisiko siinä syy ravisteluun?

Mitenkäs saa vanhan bensan helpoiten pois tankista (W201 9/88)?
Ainakin eräs moottorisahakauppias ei edes viitsinyt kokeillakkaan sahoja käyntiin yli 3kk vanhoilla (2-t) bensoilla. Tiedä sitten.. Mutta 40-heppanen peräprutku käy kyllä siististi yli kauden bensoilla. (kun kuskilla tarpeeksi benzoja :P )
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Letku koneesta irti. Irtoletkulla "hauskaa jatkoa" linjaan ja toinen pää kanistraan. Pumpulle suora sähkö vaikka relekantaan ja tyhjenee melko äkkiä. Syynäisin jakajan kannen myös.
Ajattelin kyllä että saattaa puolikkaassa tankissa mennä tovin aikaa jos omalla pumpulla pumppaa.... No, pumpulle saa sähköt helposti kun se on sen muovikannen alla heti tyrkyllä. Paljonkohan tuommoinen pumppu tunnissa pumppaa? Painetta ei uskalla tankkiin tarjota varmaankaan avittamaan virtausta siis.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Aika nopeesti se tyhjenee. Painetta ei tarvi tankkiin, mutta korkki kannattaa avata ettei tule alipainetta.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kysys Kilanterilta :idea: , se on vissiin aika kuivaksi joutunut tankin ottamaan. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Näinhän se vanha bensa teki minullakin, eli vanhenee se, ei tahdo syttyäkään millään, eikä tarvi kun on 4kk ikää polttoaineella niin ei taho aluksi jaksaa käydä edes, putkistossa oleva vanhenee vieläkin nopeammin kuin tankissa oleva, kun sen putkistosta käyttää ronksuttaa pois niin käynti yleensä paranee :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Polttoaineen vanhenemista estävää ainetta löytyy mm. LiquiMolylta, sitä tankkiin ennen kesä/talviseisontaa ja käyttelyä niin että aine leviää kaikkialle.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Polttoaineen vanhenemista estävää ainetta löytyy mm. LiquiMolylta, sitä tankkiin ennen kesä/talviseisontaa ja käyttelyä niin että aine leviää kaikkialle.
No, nythän se on aikalailla jo pilalla kun ei tuommoisesta tienny, ei taida toimia jälkikäteen. Vaan saattaishan se jotain auttaa kun änkeää tyhjän puoliskon täyteen tuoretta 98:a

Mikähän sieltä haihtuu tai hajoaa? Auttaisiko joku oktaanin lisäysaine, semmoista muistan kuulleeni olemassa olevan. Olisi hyvä jos saisi ilman pois laskemisia entiset siihen kuntoon että moottorin läpi sais käryytettyä ilman että paikat irtoaa hampaista ja mylly pilluuntuu.

Auttaiskohan litra pari tenua mittään näin jälkikäteen, tiedä vaikka ois vettäkin tiivistynyt tankkiin kun on ollut käyttämättömänä lämpötilan vaihteluiden armoilla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”