Vedet ja öljyt sekaisin, paisarin puolella.

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
hoge
Viestit: 44
Liittynyt: 05.1.2006 18:30
Paikkakunta: porvoo

Vedet ja öljyt sekaisin, paisarin puolella.

Viesti Kirjoittaja hoge »

No kestihän sitä onnea kaksi viikkoa. Tänään lisäsin hiukkasen pakkasnestettä kun merkkivalo syttyi, huomasin sitten siinä samalla että aikamoista öljypuuroa on jäähdytinnesteet. Moottoriöljyjen puolella ei kuiteskaan ole vettä, lämmöt on normaalit eikä oikuttele muuten mitenkään. Olisiko kansipahvi mennyt...??? Ja autohan oli se 94 vuoden 280c automaatti.
Pitää varmaan aloittaa sillä että huuhtelee järjestelmän täysin, tarkkailee tilannetta jne.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:cry: Viittaisi nyt kansinahkaan.. Kerääkö painetta jäähdytys järjestelmään?
BMW E31 V12
hoge
Viestit: 44
Liittynyt: 05.1.2006 18:30
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hoge »

Ei kerää ja ei muitakaan oireita, mitäköhän moisen kunnostus maksaa noin?
hoge
Viestit: 44
Liittynyt: 05.1.2006 18:30
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hoge »

Onko muuten tuossa mitään erikoista jäähdytysjärjestelmän ilmaamisen kanssa? Eipä ollu ihmeellinen ilmata. Puuroa oli ainakin alavesiletkun seinämillä jonkin verran. Ei tästä ota selvää, mitään muita oireita ei ole mikä viittaisi kansipahviin. Saa autoliike haastatella entistä omistajaa nyt alkuun että onko ollu puurot sisällä jo aikasemmin.
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Pitääkö muuten jähytysjärjestelmään kerääntyä painetta. Mulla poksahtaa oikein kun avaa lämpöisenä jäähytin neste kokin. Auto on -99 220 CDI
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1152
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Pitää siellä vähän painetta olla, muttei niin että nesteet ulos purskahtais.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Se että paisarissa on öljyä nesteen seassa viittaa kansipahviin. :cry:
Eli kannentiivisteen vaihto tulossa nähtävästi. :|

Ja edit: välttämättä muita oireita ei tulekkaan, vuotaa öljynpainekanava nestetilaan.
Tähdellisen parantola
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

En muista miten tuossa on, mutta jos on erillinen oljynlauhdutin melekein
kannattaa koeponnistaa se ensin :roll:

Pikkusen helepompi ja etullisee homma kuin kansiremppa 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jaki
Viestit: 13
Liittynyt: 02.10.2005 16:28
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jaki »

Mulla meni E 250 td:stä öljynlauhdutin aikanaan, niin tilanne oli juurikin tuollainen.
S204 220cdi -10 amg styling
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eikun aivan, näissäkö on ölöjylauhrutin nestekiertoinen?
Hyvä että viisoommat korjas. :wink:
Tähdellisen parantola
hoge
Viestit: 44
Liittynyt: 05.1.2006 18:30
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hoge »

No auto on nyt pajalla, meinasivat kanssa että vois olla juuri tuo lauhdutin, ehkä.
hoge
Viestit: 44
Liittynyt: 05.1.2006 18:30
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hoge »

Kansipahvi vaihdettu ja kansi oikaistu. Vähän oli nahka venyny että pääsi öljyä jäähdytinnesteen puolelle.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tälläsen asian kans painitaan täälläkin eli osukin autosta löytyi erittäin rasvattu paisarin säiliö, nesteet ei tunnu pysyvän sisällä vaikka auton tietokone on koittanu itsestään säätää paisarin öljynlisäämistä :shock: ja kaiken kukkuraksi kuseksii syyläristä öljynsekaista vettä maailmalle :? ja tiettävästi koneestakin katoaa öljyt :?

mahtaako -94 1.8 autom bensa ilmastoidussa ceessä olla öljynlauhdutin samassa syylärissä?

ei viittis ostaa syyläriä ja sotkee sitä heti uudestaan öljyllä vaan tekiskin toisinpäin eli vaihtais kansipahvin ja unohtais sen syylärin kokonaan niin saa faari taas polttaa kansinahkaa huolella :shock:

ei tuollaaselle faarille mitää voi antaa ku ei sillä kestä varretoon lekakaan :twisted: se on prääsänny sen vasiten pilalle..hyvä auto se oli :lol: (joskus olen tainnu kuulla ihan samaa tekstiä itse sen suusta :lol: )

autolla tosiaan ajeltu 170tkm vasta (mittarin mukaan ja jotkut asiat sitä puoltavat pääosin mutta on siinä yks huoltomerkintä joka laittaa epäilemään kilometrejä ja se on simpukan kiristys ja tais olla joku muukin ohjaukseen liittyen) onko diaknoosini mielestänne oikea? ja olikos tuollasessa jotain erityshuomiota vaativaa esim ketjukiristin? ja millasta "erikoistyökalua tarvitaan"?

ompas nuita kysymyksiä lopuksi paljon :? mut koittakaa ny keksiä jotain
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

lyhennetty versio: kiertääkös tuommoses 1.8 bensa ilmastoidus ja automaatillises -94 c mersussa muuallakin koneen öljy kuin lohkossa?

toisinsanoen eihän tuossa taida öljyt käydä syylärissä jäähtymässä? tai muutenkaan olla missään vesijäähdytteistä öljynkiertoa? :?

konttaisin itse kattomaan mutta auto ei ole lähimaastossa jne :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Vastaavassa 2.2 95-mallissa vastaus on ei :?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”