Moottorinohjaus ei voi verrata ilmamassamittarin antamaa lukemaa mihinkään, ellei tule pelkkää viittä volttia tai nollaa niin ei jää vikakoodiakaan.Sanokaas tietäjät onko tosi että ilmamassamittarin vika ei välttämättä anna vikakoodia??
CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)
Tulipa taannoin sellainenkin Mersu eteen että yksi imusarjaläppä oli mennyt koneen läpi hajottamatta mitään ainakaan suuremmasti.
Ei siitä sen enempää.
Otin taannoin pari kuvaa tukossa olevasta pakoputkistosta.
Tuommonen, siis taempi katti:
Vettä menee putkeen aika vauhdilla kuten kuvasta ehkä näkyy.
Tuonverran sitä pääsee putken läpi:
eli eipä ollenkaan, toisesta rööristä pikkusen.
Molempiin suuntiin pestessä ja monenlaisten viemärinavaustablettien jälkeen putkesta tulee tuommosta:
Myöhemmin selviää että metalli on irronnut etummaisesta katista jonka kennoston ympärillä oleva lämpöeriste on hajonnut ilmeisesti liiallisen kuumentumisen takia, katin kuori on sinertävä ...
Uutta osaa kehiin, etummainen vajaa 800 ja takimmainen vähän päälle 1100 euroa.
Ei siitä sen enempää.
Otin taannoin pari kuvaa tukossa olevasta pakoputkistosta.
Tuommonen, siis taempi katti:
Vettä menee putkeen aika vauhdilla kuten kuvasta ehkä näkyy.
Tuonverran sitä pääsee putken läpi:
eli eipä ollenkaan, toisesta rööristä pikkusen.
Molempiin suuntiin pestessä ja monenlaisten viemärinavaustablettien jälkeen putkesta tulee tuommosta:
Myöhemmin selviää että metalli on irronnut etummaisesta katista jonka kennoston ympärillä oleva lämpöeriste on hajonnut ilmeisesti liiallisen kuumentumisen takia, katin kuori on sinertävä ...
Uutta osaa kehiin, etummainen vajaa 800 ja takimmainen vähän päälle 1100 euroa.
wiimax.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eiköhän se 320 ole samaa sarjaa kuin pienemmätkin niin hyvässä kuin pahassa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minulla on nyt vähän samanlainen tilanne päällä. Kulkee aivan hyvin mutta keskipöntöstä kuuluu kauhea kilkatus tyhjäkäynnillä. Ensi viikolla otetaan pakoputki irti ja katsotaan että mitä se on syönyt.dealer kirjoitti:Uutta osaa kehiin, etummainen vajaa 800 ja takimmainen vähän päälle 1100 euroa.
Kysymys olisi nyt että jos sieltä saa ne irto-osat pois niin ei kai sitten välttämättä tarvi alkaa uusimaan noita katteja? Vai tarviiko?
Ilmamassamittarista vielä.
Ehottivat paikallisella pajalla että vaihdetaan sen Pierburgin mittarin tilalle alkup. kampe jossa vaihtuu joku putki myöskin.
Onko tuolla mitään käytännön merkitystä? Arvaileeko ne siellä?? Ois pitäny varata jo ajat sitten aika diilerin pajalle, siellä kai se loppuis se arvailu sitte mutta ku ei ikinä oo niin vapaata päivää että ehtis.
Ehottivat paikallisella pajalla että vaihdetaan sen Pierburgin mittarin tilalle alkup. kampe jossa vaihtuu joku putki myöskin.
Onko tuolla mitään käytännön merkitystä? Arvaileeko ne siellä?? Ois pitäny varata jo ajat sitten aika diilerin pajalle, siellä kai se loppuis se arvailu sitte mutta ku ei ikinä oo niin vapaata päivää että ehtis.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei sitten mitään eroa, jos numerot mittareissa täsmää
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kiitoksia taasen foorumilaiset, vaikkei kyseinen automalli cdillä (vielä ) koristakaan pihaa, pirun mielenkiintoinen topicci.
Tuli tuossa vielä mieleen, että vaikka kaikkia mersuja ( autoja ) joutuu korjaamaan/huoltamaan ovat nyky-2000-luvun autojen osien hinnat jotain aika huikeeta vanhempiin verrattuna.
Ja niinhän se menee että mitä monimutkaisempi (hienompi) peli sitä kalliimmat osat.
Mitä korjaamoihin tulee, kyse ei edes taida olla siitä ettei merkkihuolloissa haluttaisi tehdä hyvää työtä, vaan ainakin osittain siitä että jatkuva kiire ja tarve saada suoritteita ajaa korjaajat vaihtamaan uutta osaa todellisen vian selvittämisen sijaan seuraavan projektin jo odottaessa. En tiedä parantaako sekään tilannetta että itse korjaaja ja työn vastaanottaja ovat eri ihmisiä tai se että työtä tehdään 70miljoonaa maksavissa paviljongeissa.
ps: Ei haittaa yhtään jos olen väärässä, sehän tarkoittaa sitä että niissä tehdään hyvää asiakkaan lompakkoa säästävää työtä
Tuli tuossa vielä mieleen, että vaikka kaikkia mersuja ( autoja ) joutuu korjaamaan/huoltamaan ovat nyky-2000-luvun autojen osien hinnat jotain aika huikeeta vanhempiin verrattuna.
Ja niinhän se menee että mitä monimutkaisempi (hienompi) peli sitä kalliimmat osat.
Mitä korjaamoihin tulee, kyse ei edes taida olla siitä ettei merkkihuolloissa haluttaisi tehdä hyvää työtä, vaan ainakin osittain siitä että jatkuva kiire ja tarve saada suoritteita ajaa korjaajat vaihtamaan uutta osaa todellisen vian selvittämisen sijaan seuraavan projektin jo odottaessa. En tiedä parantaako sekään tilannetta että itse korjaaja ja työn vastaanottaja ovat eri ihmisiä tai se että työtä tehdään 70miljoonaa maksavissa paviljongeissa.
ps: Ei haittaa yhtään jos olen väärässä, sehän tarkoittaa sitä että niissä tehdään hyvää asiakkaan lompakkoa säästävää työtä
Ei nuo osat noihin 210/202/203 koppaisiin nyt niin älyttömän hintaisia ole. Eniten näitä cdi vehkeitä yleensä päivittelee ne, joilla semmoista ei ole edes ollut. Itse olin aika epäluuloinen cdi-vehkeitä kohtaan, mutta nyt on takana 55 Tkm c220 cdi:llä ja mitään ihmeellisiä ongelmia ei ole ollut, jotka johtuisivat autosta itsestään. Suurin ongelma autossa on onneton maalaus, joka kukkii kuin leskenlehdet keväällä. ML nyt 383Tkm. Seuraavakin auto on varmasti cdi-moottorinen, kunhan se aika koittaa.
Samoissa pajassa nämä mersugurut näitä cdi:tä laittelevat, kuin muitakin. Kaikki mersuja korjaavat pikkupajat alkavat olemaan perillä uudemmistakin laitteista, kuten foorumeiltakin pystyy lukemaan. Merkkiliikkeen palveluja tuskin kannattaa vanhan auton omistajan käyttää mutenkaan.
Samoissa pajassa nämä mersugurut näitä cdi:tä laittelevat, kuin muitakin. Kaikki mersuja korjaavat pikkupajat alkavat olemaan perillä uudemmistakin laitteista, kuten foorumeiltakin pystyy lukemaan. Merkkiliikkeen palveluja tuskin kannattaa vanhan auton omistajan käyttää mutenkaan.
dealer kirjoitti: Meillä on laitettu Pierburgia cdi-koneisiin, ei mitään ongelmia kunhan pitää ilmanputsarin vaihdosta huolen.
Tein parisen viikkoa sitten B-huollon W203 CDI Meseen, siinä oli täydellinen merkkiliikkeissä suoritettu huoltohistoria, aluksi Saksassa isossa merkkiliikkeessä ja myöhemmin Veholla. Ilmanputsari oli tosi likainen ja sen päiväys oli 11.7.2000. Auto oli papereiden perusteella valmistunut syksyllä 2000 ja olisiko jollain huoltopisteellä ollut vanhoja ilmansuodattimia varastossa, veikkaisin vahvasti tuon olleen uudesta alkaen paikoillaan. Tässä vaiheessa se oli jo kopautettu pari kertaa lattialle ja allaolevalla sanomalehdellä on lapiollinen hiekkaa. (Ilmansuodatin kotelon mittari ei ollut vielä punaisella, voikos sen toimintaa testata?)jtv000 kirjoitti: Mitä korjaamoihin tulee, kyse ei edes taida olla siitä ettei merkkihuolloissa haluttaisi tehdä hyvää työtä, vaan ainakin osittain siitä että jatkuva kiire ja tarve saada suoritteita ajaa korjaajat vaihtamaan uutta osaa todellisen vian selvittämisen sijaan seuraavan projektin jo odottaessa.
Niin, että kenenköhän olisi pitänyt huolehtia tuonkin Mesen ilmansuodattimen vaihdosta, huoltoja on niin monentasoisia.
Bosch vaihdettu tilalle. Vikakoodia oli pukannut viikon sisään paineenmuuntimelta (1470 muistaakseni oli koodin numero) jotenka jotenka... En nyt tiiä tuliko tuossa oikein isoa muutosta mutta ainakin kotiin päästessä oli tehoa sen mikä tehdas lupaakinHarald kirjoitti:
Ehottivat paikallisella pajalla että vaihdetaan sen Pierburgin mittarin tilalle alkup. kampe jossa vaihtuu joku putki myöskin.
Nuo olikin tosi likaisia, tuo minun kuva olikin autosta, joka on ollut kakkos- tai kolmosautona ja ajettu lähinnä talvisin, ei siis pölyisissä olosuhteissa. Vai mahtaako suodatin likaantua enemmän talvella kuin kesällä, ulkopinta ainakin likaantuu talvella pahemmin.dealer kirjoitti:Tässäpari kuvaa ilmanputsareista joita ei ole vaihdettu ajallaan.
Noissa kyse on auton omistajan piittaamattomuudesta, ei huollon laiminlyönneistä.
Pölyisissä olosuhteissa toki likaantuu pahiten.Nuo olikin tosi likaisia, tuo minun kuva olikin autosta, joka on ollut kakkos- tai kolmosautona ja ajettu lähinnä talvisin, ei siis pölyisissä olosuhteissa. Vai mahtaako suodatin likaantua enemmän talvella kuin kesällä, ulkopinta ainakin likaantuu talvella pahemmin.
Laitoin linkin ihan vaan sillä kun tuli mieleen että olen joskus itsekin kuvannut ilmanputsarimurheita.
Tuo kommenttini "auton omistajan piittaamattomuudesta" ei mitenkään ole tarkoitettu pekkaveen tapaukseen vaan pelkästään noihin minun kuviini.
Olisipa mielenkiintoista nähdä mistä pekkaveen auton huolloissa on laskutettu.
wiimax.fi
Sama kuin Dealerilla juolahti minullakin heti mieleen ja sitten katseltiin laskuja, jotka kaikki olivat tallessa ja sikäli hassua, että B-huoltojen laskuista ei ilmansuodatinta löytynyt, eikä A-huolloistakaan (niissähän sitä kai ei edes pidä vaihtaakaan). Ja eihän se ole automaattinen kohde B-huolloissakaan, ajetut kilometrit vaikuttavat ja olikos ajallakin vaikutus, en muista nyt ohjetta. Se vaan on "unohtunut", ei liene ensimmäinen kerta. Isoissa huoltoliikkeissä on liukuhihnameininki, ei kai siellä etsitä vikoja asiakkaiden autoista...
Semmoinen kyllä laskuissa pisti silmään, että viimeisessä B-huollossa oli laskutettu suodatin S18, A6110920001, mikähän se sitten lenee?
Semmoinen kyllä laskuissa pisti silmään, että viimeisessä B-huollossa oli laskutettu suodatin S18, A6110920001, mikähän se sitten lenee?
Oikein mukavia nämä pienemmät korjaamot joissa vielä (ehditään = joudutaan ) välittämään asiakkaan tyytyväisyydestä pidemmälläkin tähtäimellä. Vaikka sattuuhan sitä virheitä itse kullekin, ilmanputsari vuosia vaihtamatta
Pakko tähän off-topiccina pistää yksi tositapahtuma:
Erään yrityksen käytössä ollut tila-auto (opel) oli ollut kansirempassa reilu 200tuhatta kilsaa takanaan, ihan syystä varmasti, alkoivat taas jäähdytysnesteet pysyä sisällä ( vika löytyi jo toisella tutkimisella, molemmista toki rahastettiin ) No, reilu viikko tästä haettiin siihen takaluukun pumppua em. liikkeestä em. autoon, varaosamyyjä kysymään että eikö muuta tällä kertaa, kerroin että tässä juuri kansi rempattiin, polttimo mennyt tässä välillä ja nyt tämä pumppu oisi asiana.
Kysyi vielä uudestaan kaupanteon aikan samaa asiaa, että eikö nyt muuta vikaa ollut ilmaantunut.
Kaikki kunnia fiksulle myyjälle, ettei tarttisi jatkuvasti juosta, ystävällinenkin oli palvelu mutta luottamus omaan tuotteeseen kyllä aika heikkoa..
Pakko tähän off-topiccina pistää yksi tositapahtuma:
Erään yrityksen käytössä ollut tila-auto (opel) oli ollut kansirempassa reilu 200tuhatta kilsaa takanaan, ihan syystä varmasti, alkoivat taas jäähdytysnesteet pysyä sisällä ( vika löytyi jo toisella tutkimisella, molemmista toki rahastettiin ) No, reilu viikko tästä haettiin siihen takaluukun pumppua em. liikkeestä em. autoon, varaosamyyjä kysymään että eikö muuta tällä kertaa, kerroin että tässä juuri kansi rempattiin, polttimo mennyt tässä välillä ja nyt tämä pumppu oisi asiana.
Kysyi vielä uudestaan kaupanteon aikan samaa asiaa, että eikö nyt muuta vikaa ollut ilmaantunut.
Kaikki kunnia fiksulle myyjälle, ettei tarttisi jatkuvasti juosta, ystävällinenkin oli palvelu mutta luottamus omaan tuotteeseen kyllä aika heikkoa..
Kuvitteellinen autonkorjaajakoulun päätösjuhla..Jarno.V kirjoitti:Mihin "omaan"?, ei se myyjä autoja suunnittele taikka niiden vioille mitään voi vaikka oiskin merkkiliike.jtv000 kirjoitti: mutta luottamus omaan tuotteeseen kyllä aika heikkoa..
"ja luokan priimus..tervetuloa mazdalle.."ai et osaa avata kantta ollenkaan..synnynnäinen mersumies.."entä kuka tykkää korjata usein samaa autoa..tänne päin opelille"
Kolminkertainen eläköönhuuto kaikille teille jotka autoista jotain ymmärrätte!
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei tästä saatu mitään juttua aikaiseksi. Ei sieltä ollut kuin joku kiinnike irronnut/katkennut ja korjaus maksoi muutaman euron.dealer kirjoitti:Auto toimii hyvin ilman kattien sisuksia eikä pakokaasutestiarvot katsastuksessa muutu.Kysymys olisi nyt että jos sieltä saa ne irto-osat pois niin ei kai sitten välttämättä tarvi alkaa uusimaan noita katteja? Vai tarviiko?
Opetuslapsi kyselee taas.
Mitä öljyä CDI-myllylle saa antaa?
Löysin kuvastosta Shell Rimula 10W-30- öljyä, (sopii erilaisiin turbo- ja vaparidieseleihin) API CG-4/CF-4/CF. Tuommoisia lupaillaan. Onko tuo ees täyssynteettistä vai jottain mineraaliöljyä?
Onko jossain olemassa listaa mitä sille saa juottaa? Käyttöohje on auf deutsch (eikä ole samalla paikkakunnalla ku minä nyt) joten se ei nyt auta.
Oli 20 litran pönttö 45 euroa, jokuhan tuossa on eriä ku Mopiili ykkösessä (kai)
Mitä öljyä CDI-myllylle saa antaa?
Löysin kuvastosta Shell Rimula 10W-30- öljyä, (sopii erilaisiin turbo- ja vaparidieseleihin) API CG-4/CF-4/CF. Tuommoisia lupaillaan. Onko tuo ees täyssynteettistä vai jottain mineraaliöljyä?
Onko jossain olemassa listaa mitä sille saa juottaa? Käyttöohje on auf deutsch (eikä ole samalla paikkakunnalla ku minä nyt) joten se ei nyt auta.
Oli 20 litran pönttö 45 euroa, jokuhan tuossa on eriä ku Mopiili ykkösessä (kai)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Leylandiin vois kait Rimulaaki kaataa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi