ABS
ABS
Hei,ois muutamia kysymyksia ja aloitetaan vaikka tällä kysymyksellä.Mistä johtuu kun (tosi harvoin tekee) pomppaa ETS,ABS ja lampun valo (ilmoittaa lampun rikkoutuneen,jonkin matkaa ajaessa tämä poistuu?) näkyviin?Uudelleen startatessa ei enää mikään näy mittaristossa
Ja auto on väykkä -96.
Ja auto on väykkä -96.
W210 Ylijänniterele
Jos kerron stoorin vaikka mersumekkaankin.
Eli koskee Infralla ohjattavia kauko-ohjattavia, ajonesto samassa vehkeitä.
Eli faijan W210 - 220D alkoi hiljalleen oireilla, käynnistyksesto jäi välillä päälle, välillä taas ABS, ja ETS eivät kytkeytyneet. No sai sen aina käyntiin infraa räpsyttemällä, kunnes.. Täysi stoppi, ei käynnisty, ei sitten millään.
Hinurilla sitten mökiltä Porvoon merkkiliikkeeseen. Eihän ne siellä mitään osanneet, 7 viikkoa se siellä makasi, kaikki johtosarjat oli revitty koteloista, peilistä joka paikasta. Käynnistyi aina välillä, välillä ei.
Vaihtelivat siihen kaikenlaista uutta palikkaa, josta ei onneksi laskua tullut, huh.
Vihdoin 7 viikon jälkeen joku huomasi, että jos kopauttaa ylijänniterelettä lähteekin käymään. OOO mitä ruudinkeksijöitä. Siitä se vika sitten lopulta löytyi. Ja kun vielä Sakuista odoteltiin uusi palikka ja vaihdettiin loppuun sahattu akku ja poltetut hehkut, niin siitähän tuli soiva peli.
Ei ABS, ETS ym. vikoja enään. Palikan takuu tosin taisi loppua viime kuussa..
Palikka pitää sisällään tossa mallissa pari sulaketta (päällä) ja 3 pikku relettä sisällä sekä paksua kuparijohdinta. Luultavasti ton vanhan saa toimimaan releet uusimalla.
Tarinan opetus: ylijänniterele tekee kaikkea kivaa ja vältä Porvoon "merkkihuoltoa".
Eli koskee Infralla ohjattavia kauko-ohjattavia, ajonesto samassa vehkeitä.
Eli faijan W210 - 220D alkoi hiljalleen oireilla, käynnistyksesto jäi välillä päälle, välillä taas ABS, ja ETS eivät kytkeytyneet. No sai sen aina käyntiin infraa räpsyttemällä, kunnes.. Täysi stoppi, ei käynnisty, ei sitten millään.
Hinurilla sitten mökiltä Porvoon merkkiliikkeeseen. Eihän ne siellä mitään osanneet, 7 viikkoa se siellä makasi, kaikki johtosarjat oli revitty koteloista, peilistä joka paikasta. Käynnistyi aina välillä, välillä ei.
Vaihtelivat siihen kaikenlaista uutta palikkaa, josta ei onneksi laskua tullut, huh.
Vihdoin 7 viikon jälkeen joku huomasi, että jos kopauttaa ylijänniterelettä lähteekin käymään. OOO mitä ruudinkeksijöitä. Siitä se vika sitten lopulta löytyi. Ja kun vielä Sakuista odoteltiin uusi palikka ja vaihdettiin loppuun sahattu akku ja poltetut hehkut, niin siitähän tuli soiva peli.
Ei ABS, ETS ym. vikoja enään. Palikan takuu tosin taisi loppua viime kuussa..
Palikka pitää sisällään tossa mallissa pari sulaketta (päällä) ja 3 pikku relettä sisällä sekä paksua kuparijohdinta. Luultavasti ton vanhan saa toimimaan releet uusimalla.
Tarinan opetus: ylijänniterele tekee kaikkea kivaa ja vältä Porvoon "merkkihuoltoa".
Hitto mikä johtoviidakko oli,en uskaltanu mennä sorkkiin .Missäs ne sulakkeet? .Mika.T kirjoitti:Tervetuloa voorumille.
Ensimmäisenä tarkistaisin ylijännitesuojareleen juotokset. Rele löytyy konehuoneesta pelkääjän puolen takanurkassa olevan kotelon sisältä. Se etummainen musta poksi. Pari sulaketta siinä päällä.
Mites jarruvalo polttimot? Varmasti toimii?
Jarruvalokytkin on vaihettu joskus aikoinaan.
Muita mahdollisuuksia?
Tässä on kädessä semmoinen W210 ylijännite etc. rele. (A2105400372)Bullring kirjoitti:Hitto mikä johtoviidakko oli,en uskaltanu mennä sorkkiin .Missäs ne sulakkeet? .Mika.T kirjoitti:Tervetuloa voorumille.
Ensimmäisenä tarkistaisin ylijännitesuojareleen juotokset. Rele löytyy konehuoneesta pelkääjän puolen takanurkassa olevan kotelon sisältä. Se etummainen musta poksi. Pari sulaketta siinä päällä.
Mites jarruvalo polttimot? Varmasti toimii?
Jarruvalokytkin on vaihettu joskus aikoinaan.
Muita mahdollisuuksia?
Kyllä sun ne sulakkeet ois pitänyt nähdä, 3 sulaketta rivissä boksin päällä. tyhjä,10A,15A,15A,tyhjä.
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
W124 ylijänniteterele
Dealer voisi kertoa W124:n ylijännitereleestä. Missä? Mitä vikoja aiheuttaa? Sekalaisia? Kuskin sekoamista mm.?
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Juotokset? Siis niiden relekantojen jouotokset ja kaikkien kuparijohdinten?Mika.T kirjoitti:Tervetuloa voorumille.
Ensimmäisenä tarkistaisin ylijännitesuojareleen juotokset. Rele löytyy konehuoneesta pelkääjän puolen takanurkassa olevan kotelon sisältä. Se etummainen musta poksi. Pari sulaketta siinä päällä.
Mites jarruvalo polttimot? Varmasti toimii?
Eikö releet kannattaisi vaihtaa samaan syssyyn? Oletko saanut selville niiden mallimerkinnät esim. Bebekille?
Saisi tosta vanhasta varalootan.
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
aivan,itellä oli joskus samanlainen vika ja kaverin väykyssä myös,ei muuta kun sieltä täältä tinattiin uudestaan missä vähänkin näytti huonolta,2vuotta toiminnu kuin unelma ja kaverilla myösMika.T kirjoitti:Useinmiten auttaa pelkkä juotosten korjaus. Joka juotos kuumaksi ja pikkasen lisää uutta tinaa.
Releitä ei tarvi vaihtaa jos niiden koskettimet ei ole palaneet.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Joo käytin testerissä ja ilmoitti jarruvalokatkaisijan.Ei kai se haittaa jos isäs väykyssä käy merkkivalot...kunhan ei jää vaan päälle.Syttyykö ne valot jo ilman jarrupolkimen painamista?Mulla joskus syttyi heti kun käynistin ja laitoin vaihdetta päälle.Toisinaan ei syttynyt ollenkaan,riippui millä päällä väykky sattui olemaan .