mursun jarrujen toiminta?

Vastaa Viestiin
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

mursun jarrujen toiminta?

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Tuota, tuota, nii aivan ekaks että terve :D

Olenpa uusi täällä voorumilla ja tietoa kaipaisin, kun tuli hommatua tollanen 508:sin rungolla oleva matkailu kulkine.

Mutta kun se raukka on joutunu olemaan paikallaan noin nelisen vuotta, niin siinäpä saattaa olla "tossut" jäykkinä, eli jarrut jumppasessa?

Tässä hiukan tietoa kulkineesta: MB L508DG-kasten/3500 ja vm -74.
Ja koneeksi vaihdettu joku turbollinen mesen kone.

Mistäs sais edes jotakin tietoa? kun itellä on jo edellisestä mesestä aikaa niin kauan ettei enää muista.

Saiko niitä jarruja kopeloitua sieltä alta?

Muistini mukaan olen sellaista joskus tehny 508:sissa.

Aikaa tiedon saamiseenkin on, sellainen kuukausi.

Pääsiäisen jälkeen olisi tarkoitus koko komeus hakea AJAMALLA porista tänne vaasan pohjoispuolelle, vöyri-maksamaalle.

Matkaa tulee sellanen rapiat 300km, yhteensuuntaan ja kokemuksesta tiedän että matkasta on tuleva mielenkiintoinen, ja toivottavasti saan ajettua sen kulkineen kotiin asti ettei tarvihe puomin perässä roikkua.

Mese on rekisterissä, mutta on liikenteestä poistona kerännyt vain likaa ja kosteutta sisäänsä.

En vielä tiedä että kuinka projekti tulee edistymään, mutta ne eristeet menee vaihtoon, ja mesellä pitäisi pystyä ajelemaan tuossa kesäkuun toisena viikonloppuna, jonnekkinpäin suomea.

Silloin kun pitäisi olla se "kylähullujen" kevät kokoontuminen.

Mutta ne hillitsimet? saako niitä jotenkin ropeloitua ilman että ottaa renkaita poijes? Laiskana kun en viittisi niin tehdä.

Ja kiitollisena otan kaiken tiedon mesestä vastaan, koska esemes oluen juontiin en koe tarvitsevani tietoa, sitäkin olen aina välillä harjoitellut.
Avatar
ripe
Viestit: 193
Liittynyt: 21.10.2005 19:49

Viesti Kirjoittaja ripe »

No terve vaan.

Mää ostin viime syksynä -74mallin 407.
Auto oli seissyt kaksi vuotta, jarrut tuntu pelaavan ajossa ihan hyvin. Ajoin auton 100km siirtokilvillä kotio.
Ainoastaan seisintajarru ei pitänyt.
Itseasiassa otin tänään siitä takajarrut auki, Käsijarruvaijerit jumissa nesteet vuoti vasenmalta puolen rumpuun.
Katselin tossa just osia motonetistä. Kenkiin sais uudet hihnat ja jarrusylinteriin osat, mut mistä sais sen seisontajarruvaijerin?

Jarrukenkiä tosiaan sais säädettyä jarrukilven sisäpuolelta alareunasta ronkittua jollakin ruuvimeisselillä...mikäli säädin suostuu pyöriin.
Mulla toisen takajarrun säädin toimi, mut se missä oli jarruliemet ei pelannut ennenkuin uitin sitä jonkin aikaa polttöljyssä.

Tuskin sullakaan tulee onkelmia Rumpujarrujen kanssa,(sylinterit ei helposti jumita) kyl siä varmaan jarrut toimii, ehkä suurin riski jarruissa olis että jarruputken on ihan mätiä ja tosipaikan tullen ne sit räjähtää rikki :shock:
Joten vois olla viisasta painaa alkupelissä heti jarrua kovalla poljinvoimalla ja ruiskauttaa ne liemet siihen pihaan.


Hae auto vaan pois...ja onnea :D
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu kyllä se pois sieltä haetaan ja ajamalla, kunhan sen vielä sais käyntiin.
Oli eilen liian vähän potkua tai/ja hapettumia siellä releellä, siinä kun on käynnistys 24v ja startilta yks piuha irti eikä tietoa mistä se on irronnu?

Eikä näyttäny alustakaan hirveältä, mutta enpä sitä paljoakaan tiiraillu.

Sisustassa ja päälipuolella sitten riittääkin tekemistä vaikka koko kylälle,
mutta ihan ite menasin sen väkertää, kyläläisille jää vaan se hirveitten huhujen levittäminen ja ylläpito.

Mutta joo, näkyy siellä olevan reijät ja hammastuskin siellä jarruissa,
ja mitä sormella kokeilin niin kuivilta tuntuivat, siellä oli tallella vielä sellaiset kumisuojuksetkin joita en vielä irrottanu kun keskityttiin lähinnä siihen starttaus ongelmaan.
Mutta kiitoksia tuesta. T: pupetti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jarrut”