230 TE oikkuilee lyhyen seisokin jälkeen
230 TE oikkuilee lyhyen seisokin jälkeen
Työkaverilla on satalankku 230 TE autom. -92.
Ongelmia on ilmennyt, ja laitanpa tännekin oireet tiedoksi jos saisi ehdotuksia mistä lähteä etsimään vikaa.
Auto seisoi hieman yli 2 viikkoa kun kaverini oli työreissussa Kiinassa. Sen jälkeen auto on oireillut siten että käyntiinlähtö on ollut hakalaa ja käynnissäpysyminen epävarmaa. Auto mm. sammui liikennevaloihin mutta lähti sitten kuitenkin käyntiin. Nyt sitten peli ei lähde enää käyntiin ollenkaan vaikka starttaa normaalisti. Kosteutta jossain? Tuleeko ajatuksia?
Ongelmia on ilmennyt, ja laitanpa tännekin oireet tiedoksi jos saisi ehdotuksia mistä lähteä etsimään vikaa.
Auto seisoi hieman yli 2 viikkoa kun kaverini oli työreissussa Kiinassa. Sen jälkeen auto on oireillut siten että käyntiinlähtö on ollut hakalaa ja käynnissäpysyminen epävarmaa. Auto mm. sammui liikennevaloihin mutta lähti sitten kuitenkin käyntiin. Nyt sitten peli ei lähde enää käyntiin ollenkaan vaikka starttaa normaalisti. Kosteutta jossain? Tuleeko ajatuksia?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Jep. Jossainpäin (väärässä paikassa) varmaankin sitä kosteutta/vettä on. Tarkoitus kaverilla olisi saada pirssi käyntiin ja sen verran kulkemaan jotta voisi ajella korjaamolle, automaattia ei kai suositella hinattavaksi.Sampo N. kirjoitti:Virranjakajaan kannattaisi kurkata jos on ollut kosteat kelit. Itsellä oli litra vettä siellä eikä pysynyt yllättäen sekuntiakaan tyhjäkäynnillä ja tosi vaikeasti lähti käyntiinkin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kyselin kaverilta miten mese jakselee ja onko lähtenyt käyntiin, tämmöisiä vastasi:
Ei lupaa oikeastaan mitään. Pyörii kyllä vielä viimeiillä akkuvirroilla. Ei muuten bensa enää haise, mielestäni. Tulppakin (yksi testattu) antaa kipinää ja näyttää hyvältä, virranjakaja suht kuivahkon oloinen sisältä (ainakin nyt on). Sulakkeet isossa mustassa boxissa ja siinä viereisessä kahden kappaleenkin rasiassa ainakin vaikuttavat ehjiltä kun pyörittelin ja irrottelin niitä. Akun jännitteet 11.5V (naapuri mittasi), en tiedä jaksaako käynnistyä noilla volteilla. Tarvii ehkä akkulaturia tai kaapelia tai jotain.
Ehkäpä bensapumppu tai sen rele risana - missä lienevät. Toinen tietty piilossa moottoritilassa, ja toinen auton alla. Näillä keleillä ihan kiva tutkia asiaa, prkle.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Välitän neuvon eteenpäin, kiitos.kondivo kirjoitti:Neuvo kolauttamaan bensapumppua kylkeen rautatangolla. Pumppu näkyy alustakatteen ja pohjan välistä perästä päin tähystettäessä.
Oman auton liikkeelle saannissa mainittu toimenpide auttoi muutaman kerran, korjaamo käyntiin saakka.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Möro, kaverilla niin uskomattomalta kuin kuullostaakin meni ruiskun suodatin tukkoon yhtäkillisesti jolloin ei määränjakajalle enää saanut painetta. se suodatin on tuon pumpun vieressä mahan alla. toinen että ei käynnisty/pysy käynnissä voi olla lisäruiskussa tai lisäilmaventtiilin jumittuminen. myös käynti häiriö vikoja on määränjakajan korkkitiiviste rikko tai lämpötila-anturi. mut nämä jälkimmäiset epätod. kun ei lähde käymään ollenkaan. pumppu tai suodatin ehkä...
Re: Tuotanoin
En tiedä tarkkaa tilannetta, mutta työkaveri kertoi tuossa jokin aika sitten ettei pumppuja (niitä on kaksi) pääse oikein kunnolla tsekkaamaan koska sijaitsevat aika kettumaisissa paikoissa auton alla ja tämänhetken keleistä johtuen auto seisoo pihalla aikamoisessa vesilätäkössä.502900 kirjoitti:En oikjein nyt ehtiny keskittyä asiaan, mutta onkos se bensapumpun releen tinaus jo tarkastettu?
Tarkoitus hänellä kai olisi saada potilas pajalle jollain konstilla. Meinasi kysellä hinaus/kuljetuspalveluja jos jostain saisi inhimilliseen hintaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Äkkiä laskettuna 4 km. Ja kaupungissa, joten nopeuskaan tuskin kohoaa kovin isoksi.PK kirjoitti:Onkos pitkä matka pajalle? -90 mallin käyttöohjekirjassa sanotaan:
Selasimme tuota -92:n ohjekirjaa, emmekä siitä ainakaan pikkukummassa löytäneet hinauksesta mitään. Oliko ohje automaagilaatikon juttujen yhteydessä vai jossain muualla?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vanhemmissa askeissa on toinen öljypumppu, joka ottaa voiman kardaanilta eli voi hinaillakin - jopa käyntiin 722.5 laatikosta en tiedä onko siinä vielä tuota pumppua mutta tossahan on todnäk 722.4 josta pumppu pitäisi löytyä.Roisto kirjoitti:Äkkiä laskettuna 4 km. Ja kaupungissa, joten nopeuskaan tuskin kohoaa kovin isoksi.PK kirjoitti:Onkos pitkä matka pajalle? -90 mallin käyttöohjekirjassa sanotaan:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: Tuotanoin
Jos autossa on kasko, niin eikös hinaus korjaamolle mene kokonaisuudessaan vakuutukseen piikkiin ilman omavastuuta, eivätkä edes bonukset laske. Näin ainakin Pohjolassa.Eldorado kirjoitti: Meinasi kysellä hinaus/kuljetuspalveluja jos jostain saisi inhimilliseen hintaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Re: Tuotanoin
Jossain puljussa korvataan, jos seisokki tapahtuu tien päällä mutta kotipihasta hinausta ei välttämättä korvata. Tässä tapauksessa siis vaihde N:lle ja työntämään tienvarteen.Kaapo kirjoitti:Jos autossa on kasko, niin eikös hinaus korjaamolle mene kokonaisuudessaan vakuutukseen piikkiin ilman omavastuuta, eivätkä edes bonukset laske. Näin ainakin Pohjolassa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: Tuotanoin
Eikös noissa ole myös jonkinmoinen omavastuu joka saattaa olla juuri sen verran että lyhyet hinaukset menee omasta pussista. Lisäksi joissain tapauksissa vakuutus ei enää kata hinausta jos auto on riittävän vanha (esim. yli 15 v).Roisto kirjoitti:Jossain puljussa korvataan, jos seisokki tapahtuu tien päällä mutta kotipihasta hinausta ei välttämättä korvata. Tässä tapauksessa siis vaihde N:lle ja työntämään tienvarteen.Kaapo kirjoitti:Jos autossa on kasko, niin eikös hinaus korjaamolle mene kokonaisuudessaan vakuutukseen piikkiin ilman omavastuuta, eivätkä edes bonukset laske. Näin ainakin Pohjolassa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Autopalveluturva
Jos autosi jää tielle esimerkiksi moottorivian tai kolarin vuoksi,
korvataan mm. ajoneuvon nosto tielle ja hinaus lähimmälle
korjaamolle tai ylimääräisiä kuluja, jotka aiheutuvat vahinkopaikalla
tapahtuvasta korjauksesta, hinauskulujen arvioituun
määrään asti.
Lisäksi korvataan muita yöpymisestä tai matkan jatkamisesta
aiheutuneita välttämättömiä ylimääräisiä kuluja, Superkaskon
autopalveluturvasta 500 euroon ja muista 200 euroon
asti, kuitenkin enintään siihen määrään saakka, jonka kotimatka
aiheuttaisi.
Eli noin se menee paperilla. Tämä hinuri vakuutus sisältyy Super-ja Kevytkaskoon. Osakaskoon sen saa erillisenä jos haluaa.
Ja meni kyllä ihan tollai, vaikka hakivat auton kotipihasta eli bensapumpustaan sipanneen Volle T40:n. Ei tosiaan ollut omavastuuta eikä bonusten putoamisia. Hinaus onkin kaiketi ainoa autovakuutuksen osa, jonka korvaaminen ei tiputa bonusprosenttia.
Jos autosi jää tielle esimerkiksi moottorivian tai kolarin vuoksi,
korvataan mm. ajoneuvon nosto tielle ja hinaus lähimmälle
korjaamolle tai ylimääräisiä kuluja, jotka aiheutuvat vahinkopaikalla
tapahtuvasta korjauksesta, hinauskulujen arvioituun
määrään asti.
Lisäksi korvataan muita yöpymisestä tai matkan jatkamisesta
aiheutuneita välttämättömiä ylimääräisiä kuluja, Superkaskon
autopalveluturvasta 500 euroon ja muista 200 euroon
asti, kuitenkin enintään siihen määrään saakka, jonka kotimatka
aiheuttaisi.
Eli noin se menee paperilla. Tämä hinuri vakuutus sisältyy Super-ja Kevytkaskoon. Osakaskoon sen saa erillisenä jos haluaa.
Ja meni kyllä ihan tollai, vaikka hakivat auton kotipihasta eli bensapumpustaan sipanneen Volle T40:n. Ei tosiaan ollut omavastuuta eikä bonusten putoamisia. Hinaus onkin kaiketi ainoa autovakuutuksen osa, jonka korvaaminen ei tiputa bonusprosenttia.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954