-57 DeSoton moottorin kunnostelua. Paljon kuvia......
-57 DeSoton moottorin kunnostelua. Paljon kuvia......
No niin.. Kirjotellaampa hieman projekti kertomusta tuon DeSoton moottorin kunnotuksesta.
Moottorihan on hieman erikoisempi. Vanha kunnon 341cid Early Hemi Moottoriin on uusittu isä vainaan toimesta vuonna -89 aika paljon osaa. Venttiilikoneisto on kuitenkin pääosin alkuperäistä tavaraa vuodelta -57 pl. nostajat.
Konehan on ihan käyntikuntoinen ja kohtuu iskussa. Kesä helteillä venttiilikoneiston räpätys kuitenki alkoi jo häiritä pahasti. Niinpä olenkin pikkuhiljaa hommaillut osia ko. koneeseen.
Uutta osaa tämänhetken tiedoilla tulee Venttiilit, Seetit. Ohjurit. työntötangot, hydraulinostajat ja nokka-akseli. Eiköhän se noilla osilla hiljene. Teräs seetit nykyisten valurautaan koneitettujen tilalle sen takia että kestää tulevaisuudessa ajella pelkällä 95E:llä
Alakertaan ei ole aikomus nyt kajota. Lohkokin kyllä käytetään pois reiästä jotta saadaan pakkaslommit uusittua. Pari lommia on alkanut tihkua nestettä läpi. Toki jos innostusta riittää niin öljypohja käytetään pois ja laakerit tarkistetaan. Samalla kaikki osat putsataan ja maalataan uusiksi.
Tässä projektin lähtökohta.
Kuvissa on vettä loskaa ja havunneulasia jokapuolella koska juur kaivoin auton tuolta hangesta ylös.
Niin ja itse autohan on tällainen.
Moottorihan on hieman erikoisempi. Vanha kunnon 341cid Early Hemi Moottoriin on uusittu isä vainaan toimesta vuonna -89 aika paljon osaa. Venttiilikoneisto on kuitenkin pääosin alkuperäistä tavaraa vuodelta -57 pl. nostajat.
Konehan on ihan käyntikuntoinen ja kohtuu iskussa. Kesä helteillä venttiilikoneiston räpätys kuitenki alkoi jo häiritä pahasti. Niinpä olenkin pikkuhiljaa hommaillut osia ko. koneeseen.
Uutta osaa tämänhetken tiedoilla tulee Venttiilit, Seetit. Ohjurit. työntötangot, hydraulinostajat ja nokka-akseli. Eiköhän se noilla osilla hiljene. Teräs seetit nykyisten valurautaan koneitettujen tilalle sen takia että kestää tulevaisuudessa ajella pelkällä 95E:llä
Alakertaan ei ole aikomus nyt kajota. Lohkokin kyllä käytetään pois reiästä jotta saadaan pakkaslommit uusittua. Pari lommia on alkanut tihkua nestettä läpi. Toki jos innostusta riittää niin öljypohja käytetään pois ja laakerit tarkistetaan. Samalla kaikki osat putsataan ja maalataan uusiksi.
Tässä projektin lähtökohta.
Kuvissa on vettä loskaa ja havunneulasia jokapuolella koska juur kaivoin auton tuolta hangesta ylös.
Niin ja itse autohan on tällainen.
Viimeksi muokannut Mika.T, 15.3.2008 16:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tämmöstä tänään.
Tallissa perhana meinaa olla roinaa vähän turhan palajo.
Se on ihan tavallinen öljyntäyttö korkki.Ville S. kirjoitti: vai mikä halavattu tuo punanen "tatti" on?
Viimeksi muokannut Mika.T, 11.3.2008 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään raapasin imusarjan ja kannet pois. Eipä siellä mitään normaalista poikkeavaa näkynyt. Eilen oli välipäivä soton kimpussa. Nykästiin kaverin monivenasta kansi pois.
Sitten alkaa vielä puuttuvien osien metsästys. Imuventtiilit ja työntötangot puuttuu vielä. Kone piti avata ennen osien tilausta koska työntötankojen mitat piti saada selville.
Huomaa Hemi-koneen puolipallon muotoiset palotilat.
Imuventtiilin halkaisija 50mm
Sitten alkaa vielä puuttuvien osien metsästys. Imuventtiilit ja työntötangot puuttuu vielä. Kone piti avata ennen osien tilausta koska työntötankojen mitat piti saada selville.
Huomaa Hemi-koneen puolipallon muotoiset palotilat.
Imuventtiilin halkaisija 50mm
Hieno auto. Näyttävä moottori tuo Early Hemi. Mielenkiinnolla seuraan projektiasi. Itse rakensin -61 Chrysler Newport 4D ht:n museo kuosiin mennä vuosina. Sillon nuorempana kun amerikan autot kaikki mitä elämässä oli. Auto oli 361cid BB tekniikalla. Auton myin v.99, 10vuotta se ehti minulla olla. Tsemppiä projektiin.
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Uijj siellähän on ihan pikkaset venat Meinasin tänään soitella ku olin Torniossa käymässä reissun ja muistin että sulla on siitä 123:n kojetaulu puusatsista vielä se keskikonsolin nappulapaneeli jossain jemmassa vielä? Kait ehkä vissiin no ei sole mikhän? Ei siinä, kerran livenä näin tämän soton tallissa ja kyllähän se melkonen öhh miten sen nyt sanoin kuvailis, letukka? oli ja on!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Mikäs se mopar on? Joku epäjumalaLerssinen kirjoitti:Letukka ei oo MOPAR MOPAR on jumala
Komia on DeSoto, puoliksi hallinnassa olevassani Pontiac Grand Prix 421 -63:ssa on vähän enenmän hommaa
Pontson kansissa näkyi muuten lisäaineettoman bensan seuraukset, oli pakoventtiilit aika syvällä menossa. Onneksi Tukholmalainen kansiseppä sai ne iskuun kun ei oikein meinannut vastaavia löytyä mailmalta. Tai ei osattu etsiä..
Volvo on jumala ja saappi on sanansaattajaJuhaK kirjoitti:Mikäs se mopar on? Joku epäjumalaLerssinen kirjoitti:Letukka ei oo MOPAR MOPAR on jumala
Komia on DeSoto, puoliksi hallinnassa olevassani Pontiac Grand Prix 421 -63:ssa on vähän enenmän hommaa
Pontson kansissa näkyi muuten lisäaineettoman bensan seuraukset, oli pakoventtiilit aika syvällä menossa. Onneksi Tukholmalainen kansiseppä sai ne iskuun kun ei oikein meinannut vastaavia löytyä mailmalta. Tai ei osattu etsiä..
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mukava lueskella tällaisiakin rojekteja. Ei muuta ku tsemppiä koitokseen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55