Kansipahvi halki?
Kansipahvi halki?
Mistä tietää onko kansipahvi palanut?
Voiko sen mitata jotenkin vai?
Täytin eilen Matikin paisuntasäiliön, kun merkkivalo ilmoitti nesteen olevan vähissä.
Ja taas tänään tuo merkkivalo alkoi palamaan...
Niin ja konehan on M103 pentsiini...
Voiko sen mitata jotenkin vai?
Täytin eilen Matikin paisuntasäiliön, kun merkkivalo ilmoitti nesteen olevan vähissä.
Ja taas tänään tuo merkkivalo alkoi palamaan...
Niin ja konehan on M103 pentsiini...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos kone tai syyläri eli lämppäri ei tiputa ulospäin eikä putki höyryä tai öljytikussa ole vesihelmiä, tarkista paisuntasäiliön painekorkki. Jos pakoröörin nokasta tippuu vesipisaroita ja höyryää se voi olla myös ihan vesihöyryäkin kylmällä koneella, mutta jos uskaltaa hieman maistaa pisaraa ja se on makeaa, se on varmasti glykolia. Ei siihen kuollunna ole, syletyttää vaan kotvan. Myös matta harmaa kerrostuma veden pinnalla ja pakokaasun haju paisarissa kielii paffivauriosta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kato myös öljyt. Jos on valkosta vaahtoa öljyn seassa, niin on öljyt ja vedet sekasin -> pahvin vaihto.
Paisuntasäiliön korkki auki ja reippaasti kaasua. Tuleeko höyryä reilusti? Sama operaatio öljykorkin kanssa.
Onko ollut lämpöongelmia kabiinin puolella? Jos puhaltelee vain kylmää, niin voi olla ilmakupla vesikierrossa ja tästä syystä ei vesi kierrä lämppärin kennossa - puhaltaa kylmää. Kansipahvi sökö.
Paisuntasäiliön korkki auki ja reippaasti kaasua. Tuleeko höyryä reilusti? Sama operaatio öljykorkin kanssa.
Onko ollut lämpöongelmia kabiinin puolella? Jos puhaltelee vain kylmää, niin voi olla ilmakupla vesikierrossa ja tästä syystä ei vesi kierrä lämppärin kennossa - puhaltaa kylmää. Kansipahvi sökö.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Issellä taitaa olla myös vesipumpun vaihto edessä. Nestettä tippuu jostain maahan ja kun saastepumppuprojektin yhteydessä ravistelin kaikkia apulaitteita, niin vesipumpussa tuntui pikku ylös-alas-sivulle -klappi. Juorureiästä en ole tosin nähnyt vettä tursuvan.
Saisikohan sitä käytyä tulevana viikonloppuna pirssin alla.
t.
Risto
Saisikohan sitä käytyä tulevana viikonloppuna pirssin alla.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei, mutta juorureikää ei nää normaali ihminen mistään kulmasta ilman peiliä.Kuvaja kirjoitti:Eihän tässä ole samaa typerää putkea juoru reiässä niin kuin OM604:ssa vuotaa niin että ei äkkipoika huomaah5 kirjoitti:Ääni tälle!Lucky-Dog kirjoitti:Vesipumppu vuotaa
Voi vuotaa aika huomaamattakin, alkaa loristelemaan sieltä akselin juurelta vuoto-juoru-reiästä.
Tiputtaa koneen kylkeen ja kuivuu sinne
Paitti jos solkenaan valuupi.
Vesipumpun ulkoinen tarkastelu ei tuottanut nestehavaintoja.
Tikussa ei ollunna vesihelmiä.
Paisarin korkki on kyllä entinen, uusi tulossa!
No valuhan sieltä vähäsen, oisko tuo ollut alavesiletkusta. Kiristetty!Easy Rider kirjoitti: - Jos kone tai syyläri eli lämppäri ei tiputa ulospäin
Öö mikä putki? Mutta ei siellä konehuoneessa ainakaan höyrynnyt...Easy Rider kirjoitti: - eikä putki höyryä
- tai öljytikussa ole vesihelmiä
- tarkista paisuntasäiliön painekorkki.
Tikussa ei ollunna vesihelmiä.
Paisarin korkki on kyllä entinen, uusi tulossa!
Tätä en vielä uskaltanut koettaaEasy Rider kirjoitti:Jos pakoröörin nokasta tippuu vesipisaroita ja höyryää se voi olla myös ihan vesihöyryäkin kylmällä koneella, mutta jos uskaltaa hieman maistaa pisaraa ja se on makeaa, se on varmasti glykolia. Ei siihen kuollunna ole, syletyttää vaan kotvan.
Ei harmaata eikä öljyä paisarissa. Eikä haissu ku sille jäähdytysnesteelle.Easy Rider kirjoitti:- Myös matta harmaa kerrostuma veden pinnalla ja pakokaasun haju paisarissa kielii paffivauriosta.
Öljyt näytti ihan öljyilleSivonen kirjoitti:Kato myös öljyt. Jos on valkosta vaahtoa öljyn seassa, niin on öljyt ja vedet sekasin -> pahvin vaihto.
Emmie sieltä mitään höyryä saanut Teinkö mie jotain väärinSivonen kirjoitti:Paisuntasäiliön korkki auki ja reippaasti kaasua. Tuleeko höyryä reilusti? Sama operaatio öljykorkin kanssa.
Ei lämpöongelmia termarinvaihdon jälkeen - toimii kuin kelloSivonen kirjoitti:Onko ollut lämpöongelmia kabiinin puolella? Jos puhaltelee vain kylmää, niin voi olla ilmakupla vesikierrossa ja tästä syystä ei vesi kierrä lämppärin kennossa - puhaltaa kylmää. Kansipahvi sökö.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
mitenkäs mitenkäs,eikös olisi periaatteessa mahdollista että lämppärin kenno vuotaisin?? eli varmaankin lattiamattojen alta voisi löytyä järjettömiä määriä kosteutta??
ei sillä meinaa tuo minunkin 200D vähän hävittää nesteitä,puolentoista kuukauden välein kun lisäilee niin pärjää ,syytä en kyllä ole löytänyt,lattia mattojen alla on kosteutta mutta no se on hyvin pitkälti vaan kondensoitunutta...
ei sillä meinaa tuo minunkin 200D vähän hävittää nesteitä,puolentoista kuukauden välein kun lisäilee niin pärjää ,syytä en kyllä ole löytänyt,lattia mattojen alla on kosteutta mutta no se on hyvin pitkälti vaan kondensoitunutta...
Jaha, täytyypä ottaa ja tutkia - kun tuo sisämattojen pesuaikakin alkaa olla jo lähelläMr_nice kirjoitti:mitenkäs mitenkäs,eikös olisi periaatteessa mahdollista että lämppärin kenno vuotaisin?? eli varmaankin lattiamattojen alta voisi löytyä järjettömiä määriä kosteutta??
ei sillä meinaa tuo minunkin 200D vähän hävittää nesteitä,puolentoista kuukauden välein kun lisäilee niin pärjää ,syytä en kyllä ole löytänyt,lattia mattojen alla on kosteutta mutta no se on hyvin pitkälti vaan kondensoitunutta...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
En minä tietenkään mitään poissulje, mutta parista autosta kun on mulla kenno kajahtanut, sen on kyllä huomannut. Ikkunat muuraa kiinni minuuteissa ja puoleen tuntiin hajoaa pää siihen höyryyn. Tietenkin jos putki/letku pissii laattialle eikä kenno puhallusilman sekaan...?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jep. 124:ssa letkuliitos on konehuoneen puolella ja sieltä tulee putkella kennolle asti. Kenno on sitten koteloituna, joten todennäköisesti katku tulee kabiiniin, jos kennon liitokset vuotavat. Eli tuota ei tosiaan kannata ensimmäisenä purkaa, jos ei haise sisällä.Easy Rider kirjoitti:En minä tietenkään mitään poissulje, mutta parista autosta kun on mulla kenno kajahtanut, sen on kyllä huomannut. Ikkunat muuraa kiinni minuuteissa ja puoleen tuntiin hajoaa pää siihen höyryyn. Tietenkin jos putki/letku pissii laattialle eikä kenno puhallusilman sekaan...?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
liityn keskusteluun, kenno vuodosta tulee laseihin sellanen limainen huurtava lisma joka haisee imelälle vehkeelle ja todella imeytyy äänieristevylleihin mattojen alla :vesi3: :vesi3:Easy Rider kirjoitti:En minä tietenkään mitään poissulje, mutta parista autosta kun on mulla kenno kajahtanut, sen on kyllä huomannut. Ikkunat muuraa kiinni minuuteissa ja puoleen tuntiin hajoaa pää siihen höyryyn. Tietenkin jos putki/letku pissii laattialle eikä kenno puhallusilman sekaan...?
No nih, ei tule laseihin hyhmää, siis ei vuoda (kop kop) lämppärin kenno.
Tänään sitten alkoi tuo auto vuotamaan jo melko hyvin. Tai sen verran että aamulla kun täytin paisarin niin puolenpäivän aikoihin sai taas olla lisäämässä nestettä
Töiden jälkeen sitten autotallille, keula tunkille, auto ylös ja pohjamuovi pois. Tiirailua taskulampun kanssa ja niin, sieltähän se tiputteli iloisesti koneen kylkeä pitkin. Paikkaa en nähnyt tarkemmin, mutta veikkaan että se on se L-D:n mainitsema pumppu
Mitästuota tuossa tarvihtee ottaa poies jotta pääsee varmistamaan vuotokohdan? Yläkautta kuitenkin varmaan.
Onnistuuko vesipumpun vaihto tällaselta rähmäkäpälältä vai vienkö suosiolla ammattilaiselle. Kauaahan tuota ei tuollaisena viitsi katsella
Tänään sitten alkoi tuo auto vuotamaan jo melko hyvin. Tai sen verran että aamulla kun täytin paisarin niin puolenpäivän aikoihin sai taas olla lisäämässä nestettä
Töiden jälkeen sitten autotallille, keula tunkille, auto ylös ja pohjamuovi pois. Tiirailua taskulampun kanssa ja niin, sieltähän se tiputteli iloisesti koneen kylkeä pitkin. Paikkaa en nähnyt tarkemmin, mutta veikkaan että se on se L-D:n mainitsema pumppu
Mitästuota tuossa tarvihtee ottaa poies jotta pääsee varmistamaan vuotokohdan? Yläkautta kuitenkin varmaan.
Onnistuuko vesipumpun vaihto tällaselta rähmäkäpälältä vai vienkö suosiolla ammattilaiselle. Kauaahan tuota ei tuollaisena viitsi katsella
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Peilin kanssa voisi onnistua näkemään pumpun persuuksiin.
Se pikkuinen letkunpätkä kannen ja pumpun välissä kannattaa tarkistaa myös, omassa oli likimain puhki.
Ja sen letkun alapuolella on o-rengastiiviste lohkon ja pumpun liitoksessa.
Vaihto ei ole tuohon koneeseen ihan yksinkertaisin mahdollinen homma
Pumppukin maksaa ihan liikaa.
Se pikkuinen letkunpätkä kannen ja pumpun välissä kannattaa tarkistaa myös, omassa oli likimain puhki.
Ja sen letkun alapuolella on o-rengastiiviste lohkon ja pumpun liitoksessa.
Vaihto ei ole tuohon koneeseen ihan yksinkertaisin mahdollinen homma
Pumppukin maksaa ihan liikaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei pääse helpommalla.
Lisäksi ohjaustehostimen pumppu pois paikaltaan, ilmastoinnin kompuraan ei tarvi muistaakseni koskea jos sellainen on.
Hihnankiristinsysteemi pitää purkaa myös.
Ja näppärässä paikassa takimmaiset pultit, pallopäisellä kuusiokoloavaimella pääsee käsiksi.
Koneen iästä riippuen pitää myös ylävesiletku ja vesiputki johon lämppärin letku liittyy vaihtaa eri malliseen.
Lisäksi ohjaustehostimen pumppu pois paikaltaan, ilmastoinnin kompuraan ei tarvi muistaakseni koskea jos sellainen on.
Hihnankiristinsysteemi pitää purkaa myös.
Ja näppärässä paikassa takimmaiset pultit, pallopäisellä kuusiokoloavaimella pääsee käsiksi.
Koneen iästä riippuen pitää myös ylävesiletku ja vesiputki johon lämppärin letku liittyy vaihtaa eri malliseen.
No voi . Näyttääpä taas melkoiselta savotalta.Jani kirjoitti:Ei pääse helpommalla.
Lisäksi ohjaustehostimen pumppu pois paikaltaan, ilmastoinnin kompuraan ei tarvi muistaakseni koskea jos sellainen on.
Hihnankiristinsysteemi pitää purkaa myös.
Ja näppärässä paikassa takimmaiset pultit, pallopäisellä kuusiokoloavaimella pääsee käsiksi.
Koneen iästä riippuen pitää myös ylävesiletku ja vesiputki johon lämppärin letku liittyy vaihtaa eri malliseen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kun vaihdoin 103:n tilalle 104:n huomasin tuon (?) eron putkessa, lähtee hieman eri kulmassa pumpulta. Äkkiseltään ei erota toisistaan. Yläletkusta otin sentin pois ja vaihtelin termarikopan ilmaletkun reiällä varustettuun. Onko letkuissa jotain muuta eroa kuin sentin pituusero?Jani kirjoitti:Koneen iästä riippuen pitää myös ylävesiletku ja vesiputki johon lämppärin letku liittyy vaihtaa eri malliseen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Yhden kerran pumpun vaihdoin, eikä tosiaan nopein homma, no ei ihan mahdotonkaan. Muistelisin kyllä ettei mitään tehostimen pumppua tarvinnut irrotella?
Lähdöt on tosiaan vanhemmassa erilaiset, eikä tuollaista vanhan mallista tarvikepumppua enää kai saakaan. Eli jos on sellainen niin ostattaa uuden letkun ja putken. Minulle tuosta erosta ei tarvikeliikkeessä tiedetty sanoa..joten lyhensin ja muotoilin itse molemmat putket sopiviksi. Kannattaa kuitenkin ostaaa valmiina niin pääsee vähemmällä.
Lähdöt on tosiaan vanhemmassa erilaiset, eikä tuollaista vanhan mallista tarvikepumppua enää kai saakaan. Eli jos on sellainen niin ostattaa uuden letkun ja putken. Minulle tuosta erosta ei tarvikeliikkeessä tiedetty sanoa..joten lyhensin ja muotoilin itse molemmat putket sopiviksi. Kannattaa kuitenkin ostaaa valmiina niin pääsee vähemmällä.
No nih, päivitystä asiaan.
Olin aikaisemmin varannut ajan täksi aamuksi korjaamolle moottorin tukikumin vaihtoa varten.
Onni onnettomuudessa aikataulu ei ollut tälle päivälle täysi, vaan Matikki jäi päiväksi hoitoon.
Moottorikumi tuli vaihdettua ja iltapäivällä kolmen aikaan tulikin soitto korjaamolta, jotta auto olisi valmis.
Ja niin, vesipumppuhan se oli porsinu - juorureijästä kuulemma nesteet juoksi
Pumpulla oli hintaa kohtuulliset 155 €, mutta aikaahan sen vaihtoon meni.
Päivän saldoksi muodostui tuollainen 450 € kaikkine töineen, tavaroineen ja litkuineen mutta Matikki hyrrää taas eikä esittele enää Alapohjan Koskea
Olin aikaisemmin varannut ajan täksi aamuksi korjaamolle moottorin tukikumin vaihtoa varten.
Onni onnettomuudessa aikataulu ei ollut tälle päivälle täysi, vaan Matikki jäi päiväksi hoitoon.
Moottorikumi tuli vaihdettua ja iltapäivällä kolmen aikaan tulikin soitto korjaamolta, jotta auto olisi valmis.
Ja niin, vesipumppuhan se oli porsinu - juorureijästä kuulemma nesteet juoksi
Pumpulla oli hintaa kohtuulliset 155 €, mutta aikaahan sen vaihtoon meni.
Päivän saldoksi muodostui tuollainen 450 € kaikkine töineen, tavaroineen ja litkuineen mutta Matikki hyrrää taas eikä esittele enää Alapohjan Koskea
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No bueno homma ettei tuon enempiä tarvinnut ruveta repimähä auki
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi