auttakkee viisaammat
auttakkee viisaammat
tuli tuossa hommattua tommonen mercedes w123 240d farmari 1978 joka on rekisteröity 2+3 pakettiatoksi
1. juu elikkäs lämpömittari ei toimi vaihdoin juuri anturin ei mitään vaikutusta lämmöt ei nouse ollenkaan ainut kun laittaa pitkät valot päälle niin nytkähtää pikkasen ylöspäin ??
2. sitten mittarin vaijeri oli poikki ja sain sen vaihdettua niin nyt ei sitten naftamittari toimi enää vaan näyttää täyttä tankkia kokoajan tosin ennen mittarinvaijerin vaihtoa toimi jotenkuten loppui nafta "ekassa viivassa" oikosulku, sulake?? ja vaijerin vaihdossa kyllä kellon virta johto osui maihin olisiko se voinut rikkoa/oikosulkea jotain? samaten hehkun valo pimes mutta meni varmaan vaan lamppu.
3. pölläyttää savua oikein kunnolla kun käynnistää mikä voisi olla avuksi vaihdoin kyllä täys synteettiset (pyroil 5w 40) öljyt juuri samaten suodattimen. voisko johtua liian lievistä öljyistä? vai onko joku jossain vaiheessä säätänut syöttöä liian isolle? vai....
tartte varmaan vaihtaa koko mittäristo? olisiko missään tietoa tohon mittarin taakse tulevasta sähkö liittimestä mikä pinni kuulu mihinkin?
auttakkee viisaammat
1. juu elikkäs lämpömittari ei toimi vaihdoin juuri anturin ei mitään vaikutusta lämmöt ei nouse ollenkaan ainut kun laittaa pitkät valot päälle niin nytkähtää pikkasen ylöspäin ??
2. sitten mittarin vaijeri oli poikki ja sain sen vaihdettua niin nyt ei sitten naftamittari toimi enää vaan näyttää täyttä tankkia kokoajan tosin ennen mittarinvaijerin vaihtoa toimi jotenkuten loppui nafta "ekassa viivassa" oikosulku, sulake?? ja vaijerin vaihdossa kyllä kellon virta johto osui maihin olisiko se voinut rikkoa/oikosulkea jotain? samaten hehkun valo pimes mutta meni varmaan vaan lamppu.
3. pölläyttää savua oikein kunnolla kun käynnistää mikä voisi olla avuksi vaihdoin kyllä täys synteettiset (pyroil 5w 40) öljyt juuri samaten suodattimen. voisko johtua liian lievistä öljyistä? vai onko joku jossain vaiheessä säätänut syöttöä liian isolle? vai....
tartte varmaan vaihtaa koko mittäristo? olisiko missään tietoa tohon mittarin taakse tulevasta sähkö liittimestä mikä pinni kuulu mihinkin?
auttakkee viisaammat
Huomenta ja tervetuloa Meselle!
1+2 - Vedä johto mittariston rungosta maihin.
3. Valkosta vai mustaa savua?
-Musta savu ei haittaa, se on terveen koneen merkki.
-Valkonen savu voi olla huonon hehkun syytä. Lähteekö heti kaikilla pytyillä käyntiin?
-Tai voi sinne männän päälle valua öljyäkin, mikä pöllähtää startatessa - venttiilinvarren kumit vuotaa.
-Myös suutinvika voi aiheuttaa pölläyksen. Jos suutin kusee pikkuhiljaa löpöä männän päälle auton ollessa sammuksissa, tai ruikkasee pari ensimmäistä tahtia löpön koneeseen "kusena" eikä sumuna.
Mulla on omassa hehkuvikaa. Vähän ravistaa startatessa ja valkosta savua tulee sen verran että pärjää.
Entisessä datsunissa oli suutinvikaa, savutti lisäksi täyskaasulla kierrokset tapissa.
Jokaisessa taunuksessa mitä olen omistanut, on ollut venttiilinvarrenkumit sököt. Lähtee hyvin käyntiin, mutta pölläyttää kunnon savut.
1+2 - Vedä johto mittariston rungosta maihin.
3. Valkosta vai mustaa savua?
-Musta savu ei haittaa, se on terveen koneen merkki.
-Valkonen savu voi olla huonon hehkun syytä. Lähteekö heti kaikilla pytyillä käyntiin?
-Tai voi sinne männän päälle valua öljyäkin, mikä pöllähtää startatessa - venttiilinvarren kumit vuotaa.
-Myös suutinvika voi aiheuttaa pölläyksen. Jos suutin kusee pikkuhiljaa löpöä männän päälle auton ollessa sammuksissa, tai ruikkasee pari ensimmäistä tahtia löpön koneeseen "kusena" eikä sumuna.
Mulla on omassa hehkuvikaa. Vähän ravistaa startatessa ja valkosta savua tulee sen verran että pärjää.
Entisessä datsunissa oli suutinvikaa, savutti lisäksi täyskaasulla kierrokset tapissa.
Jokaisessa taunuksessa mitä olen omistanut, on ollut venttiilinvarrenkumit sököt. Lähtee hyvin käyntiin, mutta pölläyttää kunnon savut.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vielä lisätäkseni pippurin soppaan: Jos savu mustaa, niin saapi hyvin ainetta. Jos vaaleaa ja haisee sytytysnesteelle/petroolille, ei löpö pala hyvin ts. ei käy vielä kaikilla tai "kusee". Jos vaaleaa sinertävää, niin haiskahtaakin koneöljylle.
Taannoin joku kyseli mittariston liittimen johtojen järjestystä johonkin malliin, ja vastauksen joltain saikin. Nyt en vain löytänyt haulla sitä topikkia.
Taannoin joku kyseli mittariston liittimen johtojen järjestystä johonkin malliin, ja vastauksen joltain saikin. Nyt en vain löytänyt haulla sitä topikkia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kiitoksi
joo pitää koittaa maattaa toi mittariston pohja en kyllä purkaessani hokannu mitään johtoa mutta kiire kun on
mustaa on savu kylmänä lämpösenä ei enää niin paha taitaapi tuo olla enemmän ominaisuus kun vika mutta luulen että syöttöä on nostettu kun jos vetää vaihteen loppuun asti niin pakkaa puutumaan eli niinkun tehot häviäis jännästi. mistä muuten sais säädettyä tota syöttöä pienemmälle?
kiitoksia paljon !!
kaitan laittaa kuvaa kun kerkeen.
mustaa on savu kylmänä lämpösenä ei enää niin paha taitaapi tuo olla enemmän ominaisuus kun vika mutta luulen että syöttöä on nostettu kun jos vetää vaihteen loppuun asti niin pakkaa puutumaan eli niinkun tehot häviäis jännästi. mistä muuten sais säädettyä tota syöttöä pienemmälle?
kiitoksia paljon !!
kaitan laittaa kuvaa kun kerkeen.
Sama kysymys oli moottorit osiossa, vastasin sinne...ja vielä lisäyksenä, ettei sun kannata niitä syöttöjä pienentää. Sillon on syöttöä liikaa jos taustapeilistä kiihdyttäessä katsoessa on maailma mustana.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
kiitosia
kiitoksia avusta toistaiseksi varmaan pitää kysellä taas kun jotain vikaa ilmenee tuola pari kuvaa vekottimesta http://kuvablogi.com/blog/387/15/