farkku vaeltaa tuulessa
farkku vaeltaa tuulessa
Siinä se otsikossa olikin
Eli normaalikelillä menee ihan suht koht suoraan, mut tuulisella (eikä tartte kovin tuulla) ilmalla saa ohjata ihan koko ajan, ku mennään laidasta laitaan. Mies oli sitä mieltä, että etuiskarit on loppu (samaa teki muuten tilaVW kun iskarit hyyty). Luotanko tuohon tietoon, vai voisko vika olla jossain muualla?
Se on muuten hurjan kivaa, jos keli on liukas...
Kyl kulta kaikkee tietää, mut mä en vaan luota sen tietoon vielä
Eli normaalikelillä menee ihan suht koht suoraan, mut tuulisella (eikä tartte kovin tuulla) ilmalla saa ohjata ihan koko ajan, ku mennään laidasta laitaan. Mies oli sitä mieltä, että etuiskarit on loppu (samaa teki muuten tilaVW kun iskarit hyyty). Luotanko tuohon tietoon, vai voisko vika olla jossain muualla?
Se on muuten hurjan kivaa, jos keli on liukas...
Kyl kulta kaikkee tietää, mut mä en vaan luota sen tietoon vielä
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Minäpä lähtisin tuon korjauksesta liikkeelle.catti kirjoitti:Takapyörän laakeri on väljä...
On meinaan mielenkiintoista miten takaosassa oleva jonkin paikan väljyys vaikuttaa ajettavuuteen. Minulla tuo takalaakeri aiheutti varsinkin liukkaalla sellasta nuljumista ohjauksessa ja auto oli aika pelottava ajettava välillä
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Se laakeri vaikuttaa tosiaan. Mullaki farkku parani aika lailla takalaakerin vaihdolla. Sitte välykset pois simpukasta/ohjauksesta. Sitte etupäätä matalemmaksi. jne. onhan noita tarinoita mese.fi:ssä. voi kai niitä iskareitakin vaihtaa, ei varmaan haittaa... En muuten muista, että olisin ajanu 124:lla johon sivutuuli ei ois vaikuttanu, mutta kai sitä saa vähemmäksi... ainakin joku nikkari on tainu tälläki palstalla onnistua siinä.
W124 - omistamisen iloa.
Empä oikein usko että laakeri kolisiscatti kirjoitti:Takapyörän laakeri on väljä ja aiheuttaa kolahduksia
Hydrauli iskarin alapää kylläkin voi kolista
lähtisin liikkeelle perusteellisella alustan väljyyden tutkimisella,
määräaikais katsastuksessa ei yleensä löydy niitä väljyyksiä mitä ammattilainen tai osaava mb alusta guru löytää, esim narina nivelet.
Tietävä osaa myös tulkita laakeriväljyyden oikeaksi, farkussahan kuuluu tai sanotaakon on ominaista olla hiukan väljä laakeri johtuen sen rakenteesta.
Kokeiles nostaa auto ilmaan ja kokeilet laakerin väljyyttä klappia pyöräytät rengasta sama ote voimakkuus ei klappia,(väkevällä otteella voi olla klappi )mielestäni ok, jos ei äännä.
Vai mitä "Dealer" ja kumppanit
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kaikkien alustan nivelien tarkistus + ohjauskulmien säätö = tulipa hyvä ajaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mieheni sen laakerin tutki ja oli selvästi väljä. Ei miun tartte käsiäni siihen liata
Ai että takapää vaikuttas eteen, no jos sit sitä korjais... on meinaan tosi vaarallisen oloinen ku saattaa yks kaks tuulen vaikutuksesta huomata olevansa metrin verran sivussa. normaalikelillä ei tee tuota.
Missäs se laatukorjaamo sit oli missä sen sai korjattua? meillä on aina se ongelma että jos mä vien auton Turkuun 70 kilsan päähän, niin milläs tulen kotiin? Apuja en saa ku mieheltä ja sitä taas ei näy viikolla. Auto on aina vietävä viikonloppuna ja haettava seuraavana pois. En tykkää
Joku sano että Kaarinas o muka joku? Omast kyläst ei löydy ammattiseppää eikä naapurikylästäkään. Kyl ne niitä räppänöitä korjaa mut mersua en sinne vie.
Ai että takapää vaikuttas eteen, no jos sit sitä korjais... on meinaan tosi vaarallisen oloinen ku saattaa yks kaks tuulen vaikutuksesta huomata olevansa metrin verran sivussa. normaalikelillä ei tee tuota.
Missäs se laatukorjaamo sit oli missä sen sai korjattua? meillä on aina se ongelma että jos mä vien auton Turkuun 70 kilsan päähän, niin milläs tulen kotiin? Apuja en saa ku mieheltä ja sitä taas ei näy viikolla. Auto on aina vietävä viikonloppuna ja haettava seuraavana pois. En tykkää
Joku sano että Kaarinas o muka joku? Omast kyläst ei löydy ammattiseppää eikä naapurikylästäkään. Kyl ne niitä räppänöitä korjaa mut mersua en sinne vie.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Soittele Huttelan Helgalle, olikos Autohuolto Huttela tms., jossain Teilläpäin se vaikuttaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Terve,
Aina ei ratkaisua löydy, eikä sivutuuliherkkyyttä saa kokonaan poistettua. Edellinenkin oli loppumetreillä ihan hyvä ajaa pl. sivutuuli. Sitä oli tarkisteltu ja säädetty niin monen tietäjän toimesta, että. Ja kyllä tuuli tähän nykyiseenkin vastaa, vaikka muuten on oikein hyvä ajaa.
Toki aina kannattaa vaihtaa väljät osat uusiin, ei se yleensä huonompaan suuntaan sillä mene.
t.
Risto
Aina ei ratkaisua löydy, eikä sivutuuliherkkyyttä saa kokonaan poistettua. Edellinenkin oli loppumetreillä ihan hyvä ajaa pl. sivutuuli. Sitä oli tarkisteltu ja säädetty niin monen tietäjän toimesta, että. Ja kyllä tuuli tähän nykyiseenkin vastaa, vaikka muuten on oikein hyvä ajaa.
Toki aina kannattaa vaihtaa väljät osat uusiin, ei se yleensä huonompaan suuntaan sillä mene.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sitä minäkin Ei tuosta kokonaan tuuliturvallista saa, täällä tuulee aina ja melkosen kovaa, tiet menee ku pohojanmaalla konsanaan peltojen keskellä.
Lähinnä ajattelin, että jos ihan ekana kokeilis tuota laakeria saada vaihdettua ja sit jotain muuta jos ei sillä tokene.
Lähinnä ajattelin, että jos ihan ekana kokeilis tuota laakeria saada vaihdettua ja sit jotain muuta jos ei sillä tokene.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Halikossa olis ad-autokorjaamo Ville Nikkanen, joka tuntee mersut, ittekin mersumies. Suosittelen. Ei ole lähempää Nauvoa löytynyt vielä samanlaista palvelua. Mulla on sama matkaongelma kuin sulla, eri suunnasta vaan. Jos iso ongelma tulis, niin Nikkaselle veisin...ehkä.
Viimeksi muokannut namnam, 29.2.2008 8:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Kaikki väljät pois kummastakin päästä ja korkeutta pois. Minä korjailin noin 100tkm sitte ja silloin tuli suht hyvä. Nyt alkaa taas olla aika holtiton puuskaisessa tuulessa, tosin alustakin tällähetkellä mallia landcruiser Pitäähän se pyörän ja kaaren väliin mahtua pari nyrkillistä
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Ostin pariviikkoo sitten farkun ja perä vaelteli kans tosi ilkeästi. ja töyssyissä kolisi.. Siellä oli tasonsäätöiskari rikki. alapäästä nivelestä kuollu.. Vaihdettiin se( oli muuten halpa). ja vaeltelu jatkui mut kopina hävis. vaihdeltiin nomia osia mut raidetanko kuskinpuolella takana oli syyllinen ainakin mun farkun vaeltamiseen..
Kyllä se munki lavetti sivutuulella lentelee kaistalta toiselle toisinaan...tuntuu olevan tienpinnalla/profiililla perstuntumalta suuri merkitys
Väljää ei pitäis olla tai kai sitä vois käydä välillä tarkistelee Ylivieskassa
Väljää ei pitäis olla tai kai sitä vois käydä välillä tarkistelee Ylivieskassa
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi