Etujarru löi jumiin
Etujarru löi jumiin
Aamulla töihin ajaessa otti ja nappasi toinen etujarru liukkaalla tiellä jumiin ja töistä kotiin lähtiessä tuntui että ei ota lainkaan edestä toisen puolen jarrut kiinni. Pamahtiko sieltä sitten sylinteri ihan yhtäkkiä paskaksi vaiko kannattaisko etsiä vikaa jostain muualta?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Saahan nuo luultavasti kasattua vanhoillakin osilla, mutta hio se mäntä hienolla vesihiomapaperilla käyttäen jarrunestettä. Putsaa hyvin myös sylinteripuoli ja käytä ehdottomasti jarrurasvaa asennuksessa.
Tiiviste(et) olisi hyvä kuitenkin uusia, sillä levyjarruissa se männänvarren tiiviste säätää jarrupalan ja levyn välin (löysä, ylikuumentunut tiiviste saattaa jättää jarrut laahaamaan).
Tiiviste(et) olisi hyvä kuitenkin uusia, sillä levyjarruissa se männänvarren tiiviste säätää jarrupalan ja levyn välin (löysä, ylikuumentunut tiiviste saattaa jättää jarrut laahaamaan).
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
korjaa jani se vanha satula,se on helevetin heleppo korjata,jos suojakumit on ehjät niin ei tartte etes uusia kumeja sitten jos männät on ruostuneet niin että kromaus on irronnu niin kattele jostakin vanha satulaJaniH kirjoitti:Uudesta sylinteristä varaosaliike tahtoi 110 euroa ja vanhan satulan vielä lisäksi joten erittäin houkutteleva vaihtoehto tuo vanhan ehjäys...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tai sitten kuuluu kiva "kirskahdus" ja satula halki... Mutta hyvä keino kyllä tosiaankin tuo!Easy Rider kirjoitti:Jos on männät männynnä niin jumiin ettei oikein tahdo tulla satuloista ulos, niin sopivalla adapterilla rasvanippa putken tilalle ja rasvaprässillä tuuppaa ulos ne liottelujen jälkeen.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos satula halkeaa paineesta, on ruostetta jo liikaa, että siitä satulasta enää muutenkaan mitään elvyttäisi. Tietysti kairaamalla milliä isommaksi ja uutta sopivaa mäntää, mutta hintoihin sekin tulee jos ei satu olemaan ainoa satula sillä kohden maailmaa.Heavy kirjoitti:Tai sitten kuuluu kiva "kirskahdus" ja satula halki... Mutta hyvä keino kyllä tosiaankin tuo!Easy Rider kirjoitti:Jos on männät männynnä niin jumiin ettei oikein tahdo tulla satuloista ulos, niin sopivalla adapterilla rasvanippa putken tilalle ja rasvaprässillä tuuppaa ulos ne liottelujen jälkeen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vinkiksi kaikille jumiutuneiden jarrusatuloiden kimpussa painijoille:
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.
Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.
Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
Ei se aina irtoa edes niin. Rasvaprässi on paaaaljon tehokkaampi tuohon hommaan. Sillä tosin voi ssaada tuhoakin sen verran että koko satulan runko halkeaa.Enins kirjoitti:Vinkiksi kaikille jumiutuneiden jarrusatuloiden kimpussa painijoille:
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.
Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
Tuollalailla suunnittelinkin irroitusta...Enins kirjoitti:Vinkiksi kaikille jumiutuneiden jarrusatuloiden kimpussa painijoille:
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.
Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jotahi raovan kappalta siihev välliin ko toenen kiirehtii, niin kerkijjääp toenenniim matkaan. (Tai menee satula pas*aks. )touhottaja kirjoitti:no se mäntä mikä liikkuu herkemmin tulee ulos ja se mikä jumissa jää sisäänJaniH kirjoitti:Eikös net molemmat plumpsaha ulos kerrala? Viimeksi ko purin W123:n jarrusatulan niin ei ollu mitään paineita tahi muita apuvälineitä ko papukaijapihit ja meisseli...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.