Tiileriparka :(
Kappas, joku muuki tullu järkiinsä. Varmasti tulee halapoja kilometrejä, tai ainakin toivottavasti. Kohtahan tässä voidaan perustaa "Sokota jaosto", ootellaan sitten että loputkin tulis järkiinsä(ts. köyhistä tulis rikkaita ku ei kaikki rahat uppoa mersun liikkelläpitämiseen.).
Tillerin kannattanee sitten lopettaa miiteissä käynti, se tuppaa olemaan sellaasta 99,42% ***tuilua ja jotain asiaakin välissä. Sitten saattaa (kateelliset )mersuilijat kanniskella auton takapäätä tai kääntää katolleen ja laskia pulkkamäkeä.
Tillerin kannattanee sitten lopettaa miiteissä käynti, se tuppaa olemaan sellaasta 99,42% ***tuilua ja jotain asiaakin välissä. Sitten saattaa (kateelliset )mersuilijat kanniskella auton takapäätä tai kääntää katolleen ja laskia pulkkamäkeä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Lueskelen tässä käyttöohjekirjaa.
"Dieselmoottorin esihehkutus aloitetaan automaattisesti heti kuljettajan oven avauksen ja sulkemisen yhteydessä..."
Tais tulla tällä kertaa ostettua liika viisas häppäsvärkki kauankos se esihehkuttaa jos käväsen raapasemassa oven auki ja paiskaan sen kiinni enkä käynnistäkkää ? Akun tyhyjäksi ?
"Dieselmoottorin esihehkutus aloitetaan automaattisesti heti kuljettajan oven avauksen ja sulkemisen yhteydessä..."
Tais tulla tällä kertaa ostettua liika viisas häppäsvärkki kauankos se esihehkuttaa jos käväsen raapasemassa oven auki ja paiskaan sen kiinni enkä käynnistäkkää ? Akun tyhyjäksi ?
Enpäs tuota muista, jotain 5-15s varmaan. Volkkarin ohjekirjassa se mainittiin, mutta ei se akkua tyhjennädealer kirjoitti:kauankos se esihehkuttaa jos käväsen raapasemassa oven auki ja paiskaan sen kiinni enkä käynnistäkkää ? Akun tyhyjäksi ?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73605 saa kyllä pois jos häiritsee.
Viimeksi muokannut ArzieX, 22.2.2008 22:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 11.9.2007 10:18
- Paikkakunta: Mustasaari
Apuva, minkävärisiä otit aamulla
No pääseehän tuollakin eteen ja taakse
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Tosi siistiltä näyttää. Tuohon vaan AMG-Monoblockit alle, hillitty madallus, avantgardemaski, faceliftin valot ja ehkä jopa demec race korisarja niin
Ja minä en edes luule, että tuo on ostettu perheeseen ainoaksi autoksi ja ollaan ihan tosissaan
Ja minä en edes luule, että tuo on ostettu perheeseen ainoaksi autoksi ja ollaan ihan tosissaan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Lumikki vaihtui vähän uudempaan Mersuun noin viikko sitten ja on uudella omistajalla Nettiautossa myynnissä.Joko vaihoit nykyisen Lumikin myyjän kanssa? Kerrotko nyt jo minkälainen tähti? Skåådan takana joku satalankku
Skodan takana kuvassa näkyvä on isäukon 200D.
Hohohohohohoo, korimallihan on sellaisenaan niin hyvän näköinen ettei sitä viitsi pilata tuninkilla ... katsotaan nyt jos kesäksi 14" vanteet ? Mahtusko 175/65/14 pyörimään ?Tosi siistiltä näyttää. Tuohon vaan AMG-Monoblockit alle, hillitty madallus, avantgardemaski, faceliftin valot ja ehkä jopa demec race korisarja niin
Jube on mersumies ... kyllä meillä pussimersun lisäksi on pihassa -94 satakaksnelkku.Ja minä en edes luule, että tuo on ostettu perheeseen ainoaksi autoksi ja ollaan ihan tosissaan
Skoda on tosin ostettu ihan pitoautoksi.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Mulla saattas olla joutilaana sopivan miedot "tuning" vanteet tuohon, eikä jako ole 4x100?
Tossa:
http://www.edu.stadia.fi/~0302213/kuvia/IMG_0012.jpg
195/50r15 et25, saattaa tarttea esim. bda levikkeitä tuossa mut..
Tossa:
http://www.edu.stadia.fi/~0302213/kuvia/IMG_0012.jpg
195/50r15 et25, saattaa tarttea esim. bda levikkeitä tuossa mut..
Jos ei kulje niin kromaa se.
Tavallaan niinkin ... kyllä tällä on tarkoitus ajaa työmatkaa nyt ensialkuun ja jahka Anu saa ajokortin katsotaan kuka milläkin liikuskelee.Mahoitko ostaa Sokotan tyttärellesi harjoituskulkupeliksi siihen asti kunnes oppii ajamaan ja sen jälkeen vasta mersunrattiin pääseee
Jarno, ei taida mennä sokotan alle nuo vanteet jako on 4x100 ja keskireikä 57,1 mutta ET isompi.
Viistoistatuumaisista rengaskoko lie jotain 195/45/15.
Voisin kyllä ostaa kesärengas-aluvannepaketin skootaan, auton mukanahan tuli kahdet talvirenkaat.
Kysäisin 165/70/13 kesärengassarjan hintaa, Vredestein renkaat 4 kpl asennettuna maksaisivat suunnilleen saman verran kuin viime kesänä maksoi yksi 225/45/17 Hankook.
Eikun Oulun suunnasta.Ostikko Lestiltä päin tuon mainion ja järkevän Skodan Siellä vaan yks tuttu just möi tuommosen laitto tilalle Volvo v70 d5 vm-04 kuulemma
hiukan mukavampi kuin Skoda, mutta polttoainetta vie vähän enempi
Skoda kombi istu ja pompi
Itsekin joskus tuollaista kokeillut ja muistonä jäi lähinnä laitteen huikaiseva suorituskyky Varsinkin kuorman kanssa vehje oikein repii käsistä P*ska auto, mutta varmasti halpa käyttöpeli ja sitäkai tässä tiileri on hakenut.
Itsekin joskus tuollaista kokeillut ja muistonä jäi lähinnä laitteen huikaiseva suorituskyky Varsinkin kuorman kanssa vehje oikein repii käsistä P*ska auto, mutta varmasti halpa käyttöpeli ja sitäkai tässä tiileri on hakenut.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Jos jollakulla on tuttu tarrapaja niin lähetelkäähän moinen tarra, lupaan liimailla sen combin takalasiin kunhan ei koko lasia peitä.
Taitaa olla talven kylmin aamu, -20 näytti mittari kun heräilin.
Ja varmasti onkin kylmin jos ajatellaan pakkasen purevuutta iholla, nimittäin melkoisesti tuuleskelee.
Siispä vaatetta päälle ja kokeilemaan skodillacin talviominaisuuksia.
- Autoon ja hehkutus, starttausta -> rynkyttää, ei sytytä kaikilla -> virta pois ja toinen hehkutus -> samaa, väännetään noin 5 sekuntia ja kone hyrähtää tasaisesti käymään.
Penkinlämmitin ja takalasinlämmitin päälle , puhallin kakkoselle ja laseja raapimaan.
Parin minuutin päästä liikkeelle.
Penkki on lämmin, ajan 90 mittarinopeutta ....
Noin 5 km ajon jälkeen lämpömittari näyttää 70 astetta ja lämmintä tulee jo kelvollisesti.
Penkinlämmitin on otettava pois päältä, pelottaa etä per*e leimahtaa.
Puhaltimen kakkos- ja kolmosnopeuden välissä saisi olla yksi "pykälä" lisää.
Mistä johtunee mutta lasit eivät huurru missään vaiheessa sisäpuolelta.
Puhalluksen suuntaamiseen kaipaa Mersun tapaan toimivaa säätöä - Skodassa on myös yksi kierrettävä säädin mutta toimintajärjestys on mitä on.
Huomasin myös että jaloille tuleva ilma on kylmempää kuin ylös, justiin väärinpäin minun makuuni.
10 km ajon jälkeen lämpömittarin on 85 asteessa ja auto sisältä tarpeeksi lämmin.
Takalasinlämmitin on saanut aikaan vain pari milliä leveitä sulia raitoja.
Tuommonen on kapiini:
Taitaa olla talven kylmin aamu, -20 näytti mittari kun heräilin.
Ja varmasti onkin kylmin jos ajatellaan pakkasen purevuutta iholla, nimittäin melkoisesti tuuleskelee.
Siispä vaatetta päälle ja kokeilemaan skodillacin talviominaisuuksia.
- Autoon ja hehkutus, starttausta -> rynkyttää, ei sytytä kaikilla -> virta pois ja toinen hehkutus -> samaa, väännetään noin 5 sekuntia ja kone hyrähtää tasaisesti käymään.
Penkinlämmitin ja takalasinlämmitin päälle , puhallin kakkoselle ja laseja raapimaan.
Parin minuutin päästä liikkeelle.
Penkki on lämmin, ajan 90 mittarinopeutta ....
Noin 5 km ajon jälkeen lämpömittari näyttää 70 astetta ja lämmintä tulee jo kelvollisesti.
Penkinlämmitin on otettava pois päältä, pelottaa etä per*e leimahtaa.
Puhaltimen kakkos- ja kolmosnopeuden välissä saisi olla yksi "pykälä" lisää.
Mistä johtunee mutta lasit eivät huurru missään vaiheessa sisäpuolelta.
Puhalluksen suuntaamiseen kaipaa Mersun tapaan toimivaa säätöä - Skodassa on myös yksi kierrettävä säädin mutta toimintajärjestys on mitä on.
Huomasin myös että jaloille tuleva ilma on kylmempää kuin ylös, justiin väärinpäin minun makuuni.
10 km ajon jälkeen lämpömittarin on 85 asteessa ja auto sisältä tarpeeksi lämmin.
Takalasinlämmitin on saanut aikaan vain pari milliä leveitä sulia raitoja.
Tuommonen on kapiini:
En mutta olen kuullut ja vanhempiin kuin -95 on laitettu koronsäätöruuvit siihen umpion takaosaan pystyasentoon eikä yritettykään korjailla...Ootko koskaan korjannu 94-96 400-volvon valojen korkeus-säätöä Ei oo ihan heikkohermosen hommaa
Vai oliko se -95 kun korkeudensäätö sisältä tuli pakolliseksi varusteeksi, vanhempiin kuitenkin.
Tänään syvennyin kaikkien oikeiden Mersumiesten painajaisiin sillointällöin tunkeutuvaan hommaan eli jakoremmin vaihtoon skodan osalta.
Osat jakopäähän maksoivat yhteensä 61 euroa 70 senttiä ja aikaa vaihdossa meni vajaa 2 tuntia.
Seuraavat 90tkm tällä vaihdolla ... kiristin on puoliautomaattinen.
Lisäksi vaihdoin pakkasnesteet, vaihteistoöljyt, moniurahihnan ja ilmansuodattimen joista kertyi kustannuksia noin 70 euroa.
Moottorin osalta minkäänlaisia öljy- tai muuta vuotoja ei ole, vaihteistossa siirtäjän stefa nihuu öljyä.
Etuauraus oli -4,5 mm, säätelin sen ohjearvoon eli yhteen milliin.
Moottoriöljyäkin ostelin valmiiksi mutta eipä ollutkaan vielä aika vaihtaa .. 5w40 viiden litran pönttö maksoi 19 euroa, onneksi öljytilavuus ei ole niin suuri, tulisi turhan kalliiksi koko purkillinen kaataa kerralla.
Osat jakopäähän maksoivat yhteensä 61 euroa 70 senttiä ja aikaa vaihdossa meni vajaa 2 tuntia.
Seuraavat 90tkm tällä vaihdolla ... kiristin on puoliautomaattinen.
Lisäksi vaihdoin pakkasnesteet, vaihteistoöljyt, moniurahihnan ja ilmansuodattimen joista kertyi kustannuksia noin 70 euroa.
Moottorin osalta minkäänlaisia öljy- tai muuta vuotoja ei ole, vaihteistossa siirtäjän stefa nihuu öljyä.
Etuauraus oli -4,5 mm, säätelin sen ohjearvoon eli yhteen milliin.
Moottoriöljyäkin ostelin valmiiksi mutta eipä ollutkaan vielä aika vaihtaa .. 5w40 viiden litran pönttö maksoi 19 euroa, onneksi öljytilavuus ei ole niin suuri, tulisi turhan kalliiksi koko purkillinen kaataa kerralla.
Sulla kun on tuota näppituntumaa enempikin ja itellä vasta kimmeltää väyrynen hamassa tulevaisuudessa. Niin, mitä pitää sisällään "vastaava" huolto mersussa (siis onko kohteita kuinka paljon enempi) ja kuinka paljon hinnakkaampaa toi on tähtikeulaan tehtynä.dealer kirjoitti:Osat jakopäähän maksoivat yhteensä 61 euroa 70 senttiä.
Lisäksi vaihdoin pakkasnesteet, vaihteistoöljyt, moniurahihnan ja ilmansuodattimen joista kertyi kustannuksia noin 70 euroa.
Moottoriöljyäkin ostelin 5w40 viiden litran pönttö maksoi 19 euroa.
Ite kun oon tyytyväisenä huollellu tota TDI:tä ja mielestäni edullinen peli pidoltaan.
Harmittaa ettei saman tason (yksinkertainen ja idioottivarma) farmaria löydy väyrysen kontin koko luokassa, transportterit sitten erikseen.
Se öljytilavuus on tasan 5,0 litraa suodattimen kanssa.
Minulla on nyt ollut Felicia dieselpaku kakkosautona 1,5 vuotta ja sinä aikana on kilometrejä kertynyt reilu 30tkm. Alin mittaamani kulutus on ollut kesällä tien päällä 5,1l/100 km, talvisaikaan nurkka-ajossa menee kuuden pintaan. Ite tykkään ajaa tällä, mersu on jäänyt enimmäkseen muijan käyttöön.
Tässä listaa, mitä on tullut itse vaihdettua ja värkättyä. Melkein kaikki tuli laiteltua kuntoon heti kohta auton hankinnan jälkeen, sen jälkeen on saanut ajella huoletta ja halvalla.
- vanhanmallinen naftasuodatin (paluu tankkiin)
- jakohihna ja vesipumppu
- kiven rikkoma umpio ja valojen korkeussäätö
- vuotava lämppärin hana (o-rengas)
- vaihteistoon stefat vetareille ja siirtäjälle
- vetareiden kumit
- radion vahvistinantenni
- uudet hehkut ja ovien hehkuautomatiikan disablointi
- säädetty hehkuttamaan hetki myös lämmintä konetta
- korjattu muutama ruostepaikka ja vaihdettu ehjä takaluukku
Rengaskoko 175/70/13 toimii Feliciassa hyvin, mutta alkuperäiset vanteet on näille liian kapeat, leveys 4,5". Laitoin alle volkkarin 5,5" peltipyörät talveksi, kesäksi on samankokoiset alut.
Minulla on nyt ollut Felicia dieselpaku kakkosautona 1,5 vuotta ja sinä aikana on kilometrejä kertynyt reilu 30tkm. Alin mittaamani kulutus on ollut kesällä tien päällä 5,1l/100 km, talvisaikaan nurkka-ajossa menee kuuden pintaan. Ite tykkään ajaa tällä, mersu on jäänyt enimmäkseen muijan käyttöön.
Tässä listaa, mitä on tullut itse vaihdettua ja värkättyä. Melkein kaikki tuli laiteltua kuntoon heti kohta auton hankinnan jälkeen, sen jälkeen on saanut ajella huoletta ja halvalla.
- vanhanmallinen naftasuodatin (paluu tankkiin)
- jakohihna ja vesipumppu
- kiven rikkoma umpio ja valojen korkeussäätö
- vuotava lämppärin hana (o-rengas)
- vaihteistoon stefat vetareille ja siirtäjälle
- vetareiden kumit
- radion vahvistinantenni
- uudet hehkut ja ovien hehkuautomatiikan disablointi
- säädetty hehkuttamaan hetki myös lämmintä konetta
- korjattu muutama ruostepaikka ja vaihdettu ehjä takaluukku
Rengaskoko 175/70/13 toimii Feliciassa hyvin, mutta alkuperäiset vanteet on näille liian kapeat, leveys 4,5". Laitoin alle volkkarin 5,5" peltipyörät talveksi, kesäksi on samankokoiset alut.
Eihän varttimiljoona ajetun mersunkaan penkki vielä puhki ole. Eikös ne siinä 400 kkm kohdalla alkaa olla korjauspalaa vaille valmis...Pappi kirjoitti:Ja penkin sivu on ehjä... Mistä ne löytää noin kestäviä materiaaleja
...
Ja sitäpaitsi, näkyy siinäkin olevan melko tasainen selkänoja. Jos siinä olisi kunnon sivutukea, niin se ottaisi ensimmäisen luottokortteja pullollaan olevaan lompsaan kiinni...
Muuten, onko siinä diselissa sitten joku erikoisempi korkeudensäätö? Vähän vanhemmissa on alipaineellöä toimiva ja näkyy myös uudemmissa bensavehkeissä olevan samanlainen... Miten on?