Kulutuksista taas...
Kulutuksista taas...
Olen lueskellut täällä juttuja ja ihimetellyt, että miten teillä mersut kulkee niin vähällä, vai puhuuko kaikki maantiekulutuksista 60km/h myötätuuleen kesäkuumalla? Itellä W115 Ambulance 240D söi 10L/100km kaupungissa ja maantiellä. S123 200D vei aina 12l/100km niin kaupungissa kuin maantielläkin. Toki siinä piti olla aina jengaa min 5000rpm, että pysyi normaaliliikenteen mukana Tällä hetkellä W124 200D automatic vie 8,5 kaupungissa, maantiekulutusta ei oo päässy vielä mittaamaan.
Miun E300D vie tollasen 7,5-8,5 sadalla.luku talvikäytössä käsittääkseni ihan kohtuullinen?Mitä mieltä muuten olette..onko noista "pesuaineista"mitään hyötyä muille kuin myyjille?Siis aineiden tarkoitus ois puhdistaa suuttimia/järjestelmää muutenkin.Aikanaan,kun ajokkina oli Ford Scorpio 2,8 niin mielikuvitusta käyttäen kulkuhalut parani kys.aineella.Suodattimet ei täydellisiä ole,joten mömmöjä pääsee suuttimiin.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
mulla meni tuo edellinen auto joka oli farkku 300diesel 24V automaatti askilla kesällä matkassa pienimmillään 6,9l/100km kun oikein nuukaili ja sitten kun malttoi ajella normaalisti niin kulutus oli siinä 7,3l/100km ja kaupungissa ei saanut menemään edes talvella yli 9l/100km
Nykyinen auto vie sitten matkassa 11l/100km ja kaupungissa 15-18l/100km
Nykyinen auto vie sitten matkassa 11l/100km ja kaupungissa 15-18l/100km
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Näky olevan mulla ollut ´88 200D:n keskikulutus noin 6500 km:n ajalta 6,27 litraa/100 km. 90% ajosta maantieajoa 2x40 km siivu päivässä rajoitusten mukaan...Joeli kirjoitti:E200 D ´95 vienyt tankaus.comin mukaan 6.40l/100 km alkaen tuolta 5.1.2007. Ja auto on manuaali.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Näkyy mulla olevan 9,13L/100km Hyvin vähän matkaa - pääasiassa kaupunkiajoa "ei niin maltillisella" poljennallaJaniH kirjoitti:Näky olevan mulla ollut ´88 200D:n keskikulutus noin 6500 km:n ajalta 6,27 litraa/100 km. 90% ajosta maantieajoa 2x40 km siivu päivässä rajoitusten mukaan...Joeli kirjoitti:E200 D ´95 vienyt tankaus.comin mukaan 6.40l/100 km alkaen tuolta 5.1.2007. Ja auto on manuaali.
Älytön kulutus ST-Meseen verrattuna. En oo tainnut saada ST:lla kertaakaan nuin isoa keskikulutusta tankilliselle aikaiseksi
EDIT: niin, ja autohan oli MB E200D -94 viislovisella lootalla.
Viimeksi muokannut XUX63, 17.2.2008 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
Haakerttihan ollut vasta noin kuukauden meillä. Ajeltu ekasta täyteentankkauksesta 1431 kilsaa ja keskikulutus 9,77 litraa sadalla, 260E + automaatti vm. 1989. Viimme viikolla kun kävimme Loimaalla pyörähtämässä kulutus siltä reisulta 8,97... Varsin kohtuullisia lukemia noihin muihin pihan kotteroihin nähden.
Re: Kulutuksista taas...
Niih, jossakin autossa on vaihettu perä tai renkaan mitat vaihtelee (joillakin taas sutii pyörät kilometrillä enemmän ) yms ja kilometri on toisilla näinollen erimittainen kuin herra tai rouva a:lla. Toinen ajaa kaasua pumppaamalla, toinen muuta liikennettä haitaten tiruuttelee alinopeudella toinen ohittaa kaikki (kun on ensin jonkun tiruuttelijan takana kypsynyt tarpeeksi).Vilijami kirjoitti:Olen lueskellut täällä juttuja ja ihimetellyt, että miten teillä mersut kulkee niin vähällä, vai puhuuko kaikki maantiekulutuksista 60km/h myötätuuleen kesäkuumalla? Itellä W115 Ambulance 240D söi 10L/100km kaupungissa ja maantiellä. S123 200D vei aina 12l/100km niin kaupungissa kuin maantielläkin. Toki siinä piti olla aina jengaa min 5000rpm, että pysyi normaaliliikenteen mukana Tällä hetkellä W124 200D automatic vie 8,5 kaupungissa, maantiekulutusta ei oo päässy vielä mittaamaan.
Eiköhän ne kaikki vie kunnossa ollessaan aika tarkkaan sen mitä on valmistaja luvannut.
Itsellä vaihtelee kulutus 9-15litran välillä sataselle (M104), ota tuosta nyt selvää paljonko syö? Tehdas lupailee juuri tuonlaatuisia kulutuslukuja. Mukava oisi vähällä päästä, mutta toisaalta viimeisessä takissa ei oo taskuja. Periaatteessa valtiolle ei killinkiäkään enää bensasta huvita maksaa, siinä mielessä bensan hinta vit***aa. Ainahan sillä säästyneellä bensarahalla jotain muuta voi hankkia.
Näillä eväillä mennään etanoolia ootellessa.....
-
Kyllähän pehmeä ja ennakoiva ajo on harvinaisuutta nykyään, itte yritän ajaessani harjoittaa sitä kaiken aikaa - ajankuluksi. Vähäsen niin kuin jarrutkin ois vain hätätilanteita varten ja ohitusta varten ei tarttis hidastaa ja kiihdyttää juurikaan ym. semmosta...
Tosin emäntä nuo kilsat on ajanu, tuppaa joskus ajamaan epähienosti kiihdytellen.
Tosin emäntä nuo kilsat on ajanu, tuppaa joskus ajamaan epähienosti kiihdytellen.
Laitetaanpas faktoja taas pöytään:
230cea -90 10-15litraa/100km
300e 4-matic -88 12-20l/100km
420E -93 ~15l/100km
Tehoja 136, 188 ja 279hv
Että pidänpä kasia jopa taloudellisena. Tosin tuo ~15l/100km sisältää aika vähän kaupunkiajoa...
230cea -90 10-15litraa/100km
300e 4-matic -88 12-20l/100km
420E -93 ~15l/100km
Tehoja 136, 188 ja 279hv
Että pidänpä kasia jopa taloudellisena. Tosin tuo ~15l/100km sisältää aika vähän kaupunkiajoa...
Viimeksi muokannut Jube, 19.2.2008 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e34 525i -90
Mikä kumma siinä on kun aina ja kaikki miehet puolustelevat ihteään sillä että emäntä ajaa, ja ajaa miten sattuu, holtittomasti, kiihdytellen, epätaloudellisesti jne.
Ihan niin kuin tässä maassa ei yksikään nainen osaisi ajaa laisinkaan
Mie voisin ihan omasta lähipiiristäni alkaa nimetä järjestyksessään melkoisen määrän miehiä, jotka eivät osaa jaa autoa laisinkaan. Ainakaan järjellisesti, turvallisesti tahi taloudellisesti.
Että pistää niin vihaksi
Mie voisin ihan omasta lähipiiristäni alkaa nimetä järjestyksessään melkoisen määrän miehiä, jotka eivät osaa jaa autoa laisinkaan. Ainakaan järjellisesti, turvallisesti tahi taloudellisesti.
Että pistää niin vihaksi
Ainakin allekirjoittanut on sitä mieltä,että meillä mamma ajaa siinä mielessä paremmin,että noudattaa liikennesääntöjä,ei kiihdytä turhaan siis taloudellesemmin ,huomioi myös muut tielläliikkujat päästää jalankulkijat yli suojatien jne.
Meikäläinen taas polkee autoa raskaalla jalalla,nopeusrajoitukset ovat vähän niinkuin ohjeellisia samoin moni muu asia liikenteessä.
Mistä sitten ero johtuu mamma kävi autokoulun kypsemmällä iällä yli nelikymppisenä,kurssi oli sellainen joka oli erityisesti naisille suunnattu.
Mamma ei kuitenkaan ole mikään tien tukko,sai autokouluaikana ja inssissä kehuja reippaasta ajosta.
Omalla kohdalla ei päivääkään autokoulua,enhän minä edes nykyään tiedä mitä kaikki liikennemerkit tarkoittaa
OT:Sen myönnytyksen olen tehnyt,että autoissa on nykyään automaattiaski.
Varsinkin possun jäykkä kytkin oli aikoinaan kinkkinen mammalle.Noh. myönnetään ei mikään nautinto H:gin ruuhkassa minullekaan, vasemmalle jalalleni joka on heikompi halvauksen jäljiltä kuin oikea.
Ennen vanhan vaarilippis päässä edessä ajeleva Latukkakuski oli hengenvaarallinen yhditelmä.Nykyään voi löytyy lippispäinen pappa myös Toyotan,Nissan ja varmaan kohta Kiankin ratista.
Kyllä molemmista sukupuolista löytyy hyviä ja huonoja autoilijoita
Meikäläinen taas polkee autoa raskaalla jalalla,nopeusrajoitukset ovat vähän niinkuin ohjeellisia samoin moni muu asia liikenteessä.
Mistä sitten ero johtuu mamma kävi autokoulun kypsemmällä iällä yli nelikymppisenä,kurssi oli sellainen joka oli erityisesti naisille suunnattu.
Mamma ei kuitenkaan ole mikään tien tukko,sai autokouluaikana ja inssissä kehuja reippaasta ajosta.
Omalla kohdalla ei päivääkään autokoulua,enhän minä edes nykyään tiedä mitä kaikki liikennemerkit tarkoittaa
OT:Sen myönnytyksen olen tehnyt,että autoissa on nykyään automaattiaski.
Varsinkin possun jäykkä kytkin oli aikoinaan kinkkinen mammalle.Noh. myönnetään ei mikään nautinto H:gin ruuhkassa minullekaan, vasemmalle jalalleni joka on heikompi halvauksen jäljiltä kuin oikea.
Ennen vanhan vaarilippis päässä edessä ajeleva Latukkakuski oli hengenvaarallinen yhditelmä.Nykyään voi löytyy lippispäinen pappa myös Toyotan,Nissan ja varmaan kohta Kiankin ratista.
Kyllä molemmista sukupuolista löytyy hyviä ja huonoja autoilijoita
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
1993 S124 300TD manuaali, ajosta 80% maan- ja moottoritietä. Kulutus on 7,2-7,4 sataselle. Yli kahdeksan ei mene vaikka polkisi lusikka pohjassa miten.
Pienimmillään on tultu alas Pohjanmaan rannikkoa 6,7 l kulutuksella.
Pienimmillään on tultu alas Pohjanmaan rannikkoa 6,7 l kulutuksella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
No eipä varmaan!Aku P kirjoitti: Yli kahdeksan ei mene vaikka polkisi lusikka pohjassa miten.
Eihän se 3:n litran 6-sylinterinen moottori voikkaan syödä yli 8litraa
Näistä saa aina hauskoja vääntöjä aikaseksi näistä kulutuksista
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e34 525i -90
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e34 525i -90
Tiedän 125 ccm moottorin joka vie n. 20-25 litraa / 100 km.Se on vaihteellinen kartingauton moottori .Kun konetta ajetaan sisään se vie vielä vähän enemmän.
Meillä oli myös viime kesänä auto,joka ei moneen kuukauteen kuluttanut mitään muuta kuin minun hermojani ,se oli Opel Tigra.Kansiremontin jälkeen se vielä kulutti vähän bensaa ja minun närvejäni,kunnes siitä päästiin.
JA VANNON KÄSI SYDÄMMELLÄ YHTÄÄN SAKSAN MOSSEPAJAN TUOTETTA EI MEILLE ENÄÄ IKINÄ TULE
Meillä oli myös viime kesänä auto,joka ei moneen kuukauteen kuluttanut mitään muuta kuin minun hermojani ,se oli Opel Tigra.Kansiremontin jälkeen se vielä kulutti vähän bensaa ja minun närvejäni,kunnes siitä päästiin.
JA VANNON KÄSI SYDÄMMELLÄ YHTÄÄN SAKSAN MOSSEPAJAN TUOTETTA EI MEILLE ENÄÄ IKINÄ TULE
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !
jomi
jomi
Mulla on hiukka samanlainen tapa ajaa mutta kuitenkin ns ennakoiva eli en polkase 200Reen tallaa pohjaan siinä vaiheessa kun vastaantuleva ohittaa (ei siitä enään mitään hyötyä oliskaan) vaan hyvissä ajoin niin että ohituksen alkaessa vauhtia on jo 10-20kmh yli ohitettavan. Kaupungissahan tuolla pitää ajaa kaasu pohjassa lähes koko ajan. Mutta että 9.13L/100km Ei ällyy - ei milläänjomi kirjoitti:Meikäläinen taas polkee autoa raskaalla jalalla,nopeusrajoitukset ovat vähän niinkuin ohjeellisia samoin moni muu asia liikenteessä.
Nyt tulee tankillinen jossa noin 150km kaupunkia ja about 4 - 500km matkaa joten palataanpa tähän aiheeseen sen jälkeen
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
2.2 bensa 4v automaatti vie 9.5 -10.5 joka tankkauksella olen laskenut.
Puolet kaupunkia ja loput motaria, raaaaauhalliseen tapaan ajellen.
Puolet kaupunkia ja loput motaria, raaaaauhalliseen tapaan ajellen.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
Oho, anteeks. En tiennykkään. Mä luulin että miehet paljon itte ajavat, meillä on päinvastoin tilanne. Ite mielellään istuksin kyydissä. Eikä tuo mun emäntä mitenkään holttia vailla kaahaa, joskus raapaisee karstat mäelle...Pikku Myy kirjoitti:Mikä kumma siinä on kun aina ja kaikki miehet puolustelevat ihteään sillä että emäntä ajaa, ja ajaa miten sattuu, holtittomasti, kiihdytellen, epätaloudellisesti jne.
Että pistää niin vihaksi
Enpä voi itse kehua ajamisentaidoillani, kolme kertaa olen ollut syyllinen kolarissakin vähän yli kolmenkymmenen vuoden aikana. Vaimo ei kertaakaan. Muutama päivä aikaa emäntä manaili vähäsen mersun talvirenkaita, joissa on hyvä pito, mutta vain kiihdytyksissäja jarrutuksissa. Sivuluisut ympyröissä ja risteyksissä oli kuitenkin hallittuja, muttei niitä välttääkään ilmeisesti voinut.
Ei tosiaan ollut tarkoitus sovinismia viljellä.
- Easy Rider
- hupimestari
OT:llä jatketaan. Oon rengasalalla pitempään touhunneena pannut merkille, että jos joku miesasiakas tulee kyselemään vannetta monttuun tai kanttikiveen rikki kolautetun vanteen tilalle, niin 95% manaa että: "Emäntä per*ele rikko vanteen, löytyskö tollasta?" Ja taksarit moittii lähes aina renkejään, kuorma-autoilijat kuskejaan jne.Pikku Myy kirjoitti:Mikä kumma siinä on kun aina ja kaikki miehet puolustelevat ihteään sillä että emäntä ajaa, ja ajaa miten sattuu, holtittomasti, kiihdytellen, epätaloudellisesti jne.
Että pistää niin vihaksi
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juu, ja josko autoremontissa on hajotettu jotain tai kasattu päin per*että tms. niin tekijä on "siskommies" tai "tytön poikakaveri".95% manaa että: "Emäntä per*ele rikko vanteen, löytyskö tollasta?" Ja taksarit moittii lähes aina renkejään, kuorma-autoilijat kuskejaan jne.
Eivat taida tietääkään nuo "sukulaiset" kuinka paljon saavat tuhoa aikaan.