Taloudellisin diesel?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.2.2008 15:55
Taloudellisin diesel?
Olen ajatellut hannkia seuraavaksi autoksi 90-luvun C:sarjalaisen diesel farmarin.
Tärkeintä olisi, että menisi mahdollisimman vähällä naftalla. Mikähän malli minun silloin kannattaisi ostaa ja miten pienellä kulutuksella olette saaneet näitä kulkemaan? Tehopuoli ei mulle oo niin tärkee - kyllä ne kaikki varmaan niin lujaa kulkee, että motarilla pääsee suurinta sallittua nopeutta
Kiitos vastauksista!
Tärkeintä olisi, että menisi mahdollisimman vähällä naftalla. Mikähän malli minun silloin kannattaisi ostaa ja miten pienellä kulutuksella olette saaneet näitä kulkemaan? Tehopuoli ei mulle oo niin tärkee - kyllä ne kaikki varmaan niin lujaa kulkee, että motarilla pääsee suurinta sallittua nopeutta
Kiitos vastauksista!
Tervetuloa foorumille Hietalahen A.
Mittään en mersuista tiijä, ainoa mitä ilikiän väittää on jotta jos kahtelet uusimman, pinitilavuuksisimman, ja keveimmän mallin, niin siinäpä lienee sulla myös taloudellisin kourassa
Katotaanpä kellä löytyy tämän kumoava teoria
Mittään en mersuista tiijä, ainoa mitä ilikiän väittää on jotta jos kahtelet uusimman, pinitilavuuksisimman, ja keveimmän mallin, niin siinäpä lienee sulla myös taloudellisin kourassa
Katotaanpä kellä löytyy tämän kumoava teoria
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Re: Taloudellisin diesel?
[quote="ahietalahti"]Olen ajatellut hannkia seuraavaksi autoksi 90-luvun C:sarjalaisen diesel farmarin.
OTAN OSAA!
OTAN OSAA!
Re: Taloudellisin diesel?
Jahas, mites suurella summalla meinasit?Uula kirjoitti:OTAN OSAA!ahietalahti kirjoitti:Olen ajatellut hannkia seuraavaksi autoksi 90-luvun C:sarjalaisen diesel farmarin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Itse en niin ajattelisi heti naftan kulutusta, itse ostaisin 250 koneella varustetun. Tekniikka on sitä "lujaa laatua" ja jos remontoimaan joutuu, niin palikat eivät mahdottomia kustanna.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.2.2008 15:55
hintaluokka: Saksasta noin 5000€ + verot.
Totuushan on, että maailmassa on kolme pajaa jotka on osannu tehdä kunnon dieseleitä ja ne VW, MB ja Toyota.
Tällähetkellä mulla on VW Polo Classic 1.9SDI. Ei se mihinkään kulje, mutta mulla on sille kahden vuoden keskikulutus 4,8/100km. Houkuttelis kovasti ostaa samamoinen farkku AFN/ASV koneella (110hp). Niitä sais saksanmaalta hyvin tohon mun hintahaarukkaan ja kulutuskin olis sopiva. mitäs parempaa johtotähdessä sitten olisi? Kertokaas mulle. Houkkuttais kuitenkin sellainen...
Oikeesti alkaa toi litrankin kulutuksen nousu tuntua kukkarossa, kun kilometrejä tulee nykytahtia 60tkm / vuosi.
Totuushan on, että maailmassa on kolme pajaa jotka on osannu tehdä kunnon dieseleitä ja ne VW, MB ja Toyota.
Tällähetkellä mulla on VW Polo Classic 1.9SDI. Ei se mihinkään kulje, mutta mulla on sille kahden vuoden keskikulutus 4,8/100km. Houkuttelis kovasti ostaa samamoinen farkku AFN/ASV koneella (110hp). Niitä sais saksanmaalta hyvin tohon mun hintahaarukkaan ja kulutuskin olis sopiva. mitäs parempaa johtotähdessä sitten olisi? Kertokaas mulle. Houkkuttais kuitenkin sellainen...
Oikeesti alkaa toi litrankin kulutuksen nousu tuntua kukkarossa, kun kilometrejä tulee nykytahtia 60tkm / vuosi.
omasta mielestä tärkein valtti on mersussa se että vetää oikeasta päästä eli takaa ja taitaa olla tuo turvallisuus vähän toista luokkaa kuitenkin noissa mersuissa kuin esim.volskissaahietalahti kirjoitti:mitäs parempaa johtotähdessä sitten olisi? Kertokaas mulle. Houkkuttais kuitenkin sellainen...
Oikeesti alkaa toi litrankin kulutuksen nousu tuntua kukkarossa, kun kilometrejä tulee nykytahtia 60tkm / vuosi.
itelläkin tulee vuodessa kilsoja noin 5-60tkm ja turvallisuudesta en alkannut tinkimään joten tein oikean "ekotempun" ja ostaa päräytin ison diesel jenkin jolla ei pääse edes maantiellä edes 10l/100km
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Jos vertaa W202 Mersua ja VW Poloa niin ajolenkillä selviää suurimmat erot; vaikkei 202 ole hiljaisimmasta päästä Mersu niin ihan pärekorihan se Polo on Mersuun verraten tien päällä.Tällähetkellä mulla on VW Polo Classic 1.9SDI. Ei se mihinkään kulje, mutta mulla on sille kahden vuoden keskikulutus 4,8/100km. Houkuttelis kovasti ostaa samamoinen farkku AFN/ASV koneella (110hp). Niitä sais saksanmaalta hyvin tohon mun hintahaarukkaan ja kulutuskin olis sopiva. mitäs parempaa johtotähdessä sitten olisi? Kertokaas mulle. Houkkuttais kuitenkin sellainen...
Toki.Oikeesti alkaa toi litrankin kulutuksen nousu tuntua kukkarossa, kun kilometrejä tulee nykytahtia 60tkm / vuosi.
Asiaa kannattaa kuitenkin tarkastella myös niinpäin että 60tkm vuodessa tarkoittaa keskimäärin jotain 3 tuntia auton ratissa jokikinen päivä; silloin kannattaa hieman sijoittaa omaan mukavuuteen eikä ajatella pelkästään polttoaineenkulutusta.
juurikin näin! dealer kiteytti asian aika osuvasti mutta jos taloudellisuutta ainoastaan ajattelee niin turha näitä mersuja on silloin katella ostettava juurikin joku volski/ranskis dieseldealer kirjoitti:Asiaa kannattaa kuitenkin tarkastella myös niinpäin että 60tkm vuodessa tarkoittaa keskimäärin jotain 3 tuntia auton ratissa jokikinen päivä; silloin kannattaa hieman sijoittaa omaan mukavuuteen eikä ajatella pelkästään polttoaineenkulutusta.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avaanpa pitkästä aikaa minäkin tämän sanaisen arkun. Meillä on vieläkin tuo C200 cdi T malli ja mitä se on ollut niin ympärivuotinen keskikulutus kirjanpidon mukaan on nyt 6.13 l /100 km. En pidä pahana. Naisväki tuohon on tykästynyt eikä anna vaihtaa pois. Ajettu on nyt vajaa 230t km. Mukava auto se on tuolla tienpäällä ajella. Lisäksi talvella lämmin, kun on tuo webasto vakiona.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Mutta herätkää ja päästäkää kissa ulos! Jos tosiaan ajaa yli 60 tkm vuodessa ,niin ei kannata ostaa vanhaa mersua tai edes vanhempaa volkkaria. Ja samalla hinnalla saa uudenkarheeta dieseliä monesta merkistä! Jos ottaa hinnaksi 15ke niin saako silla toimivan tai edes luotettavan mersun c-sarjalaisen? samalla rahalla löytyy melkein uutta muu merkkistä joissa mm. takuu!
Tosin jos jaksaa harrastaa ja korjailla illat pitkät niin sitten vanha väyrynen!
Ei pidä olla merkkiuskollinen edes mesellä!
Ja kun en tunne topikin aloittajaa ,niin uskon että annamme täällä mielipiteitä , joihin voi uskoa!. Jos tosiaan haluu 700tkm ajetun 200D:n niin sit se on vaan kärsittävä!
Tosin jos jaksaa harrastaa ja korjailla illat pitkät niin sitten vanha väyrynen!
Ei pidä olla merkkiuskollinen edes mesellä!
Ja kun en tunne topikin aloittajaa ,niin uskon että annamme täällä mielipiteitä , joihin voi uskoa!. Jos tosiaan haluu 700tkm ajetun 200D:n niin sit se on vaan kärsittävä!
Citroen C4 SX Vision Berline BMP 21850 EUR 4,5l/100kmaudimies kirjoitti:Mutta herätkää ja päästäkää kissa ulos! Jos tosiaan ajaa yli 60 tkm vuodessa ,niin ei kannata ostaa vanhaa mersua tai edes vanhempaa volkkaria. Ja samalla hinnalla saa uudenkarheeta dieseliä monesta merkistä!
HYUNDAI i30 1.6 CRDi 5d 66 Classic 18490 EUR 4,7l/100km
Kia cee´d 1,6 CRDi EX HB 20390 EUR 4,7l/100km
60tkm vuodessa... Turvallisuus vanhoissa pommeissa on huonompi.Ne kuluttaa 1-2 litraa enemmän eli nykyrahassa 700-1400 euroa kuluu lisäkulutukseen. Uudessa autossa on uuden takuu, uuden auton hintaiset huollot ja uuden auton arvonalennus.
Yksinkertaista mutta niin vaikeaa.
Datsuni on mun ratsuni.
Ihan samoilla perusteillä mekin valinnan teimme. Vaakakupissa oli uudenkarhea polo dieselillä, mutta päädyimme kuitenkin 200tkm ajettuun c-sarjalaiseen. Syynä oli juuri se, että autolla ajetaan 95%:sesti moottoritietä ja autossa ollaan noin 2h päivässä. Mukavuus senkin varjolla, että korjaamista ja huollattamista on varmasti tulevaisuudessa.Asiaa kannattaa kuitenkin tarkastella myös niinpäin että 60tkm vuodessa tarkoittaa keskimäärin jotain 3 tuntia auton ratissa jokikinen päivä; silloin kannattaa hieman sijoittaa omaan mukavuuteen eikä ajatella pelkästään polttoaineenkulutusta.
Jos ei cdi:tä halua niin 250D tai 250 turboD, vanhanliitontekniikkaa mutta moniventtiilikannella. Itsellä turbokoneella ja kulutus ollu n. 6,5 litraa/100km
ja voimaa on 150hv/280Nm, eli kyllä pitäis keritä. Hehkut tuohon vaihtelin, muuta vikaa ei ole ollut.
ja voimaa on 150hv/280Nm, eli kyllä pitäis keritä. Hehkut tuohon vaihtelin, muuta vikaa ei ole ollut.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Jos ajaa 60tkm vuodessa niin miten edes kanttaa miettiä muuta kuin uutta autoa Meinaan, että tuossahan on pakko olla työajoa mukana, joten kustantaa itse itseään? 20-25 tonnilla saa uuden auton ja jos korot on noin 7% niin ei voi tulla paljon kalliimmaksi
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Mulla on Seat Cordoba vario TDI (AHU), halvalla on menty ja kestää melkein mersumaisia kilometri määriä. kohta 250tkm ajettu, mutta nytkohta tilat loppuu ja kärry vaihtuu E mersuun.ahietalahti kirjoitti:Tällähetkellä mulla on VW Polo Classic 1.9SDI. Ei se mihinkään kulje, mutta mulla on sille kahden vuoden keskikulutus 4,8/100km.
Kyllä 15k€ hintaan saa jo valita todellisia yksilöitä C-mallin w202 Cdi koneisia n. 200tkm ajettuna Asiallisilla huolloilla menee aika vähillä toimenpiteillä matka-ajolla sinne 400tkm tietämille. Perus koneet on lujia! Asiantuntevissa käsissä ja ennakoimalla välttää kalliit remontit melko pitkälle.
Nyky Vag-vehkeetkin on persoja rahalle jos niikseen tulee sen kummemin mersuja puolustelematta Jakopää on kuitenki kettingillä ja vetää oikeasta päästä
Nyky Vag-vehkeetkin on persoja rahalle jos niikseen tulee sen kummemin mersuja puolustelematta Jakopää on kuitenki kettingillä ja vetää oikeasta päästä
4 vuotta sitten ostettiin vaimolle työajoon SAAB 9-3 2,2 TiD -99. Mittarissa oli silloin 225tkm ja eilen tuli 480tkm täyteen. Koneeseen piti eka kesänä vaihtaa MAF-anturi, joka kustansi 66 euroa. Kuluosia mennyt mm. laturin korjaus (90e), suuttimien paluuletkut (4e), lämmityslaitteen moottori (120e). Normaalia jarrupalaa, sulkia, suodattimia ja renkaita tietysti osteltu. Öljyt olen vaihtanut 15tkm välein. Polttoaineen kulutus 6,0L satasella koko vuodelle laskettuna. Joka kerta mennyt katsastuksesta moitteitta läpi. Nokka pyörii ketjulla, samaten pumppu. Eilen montulla katsoin alustan läpi, eikä laittamista löytynyt. Ei myöskään ruostetta. Leimalle pitäisi taas ajaa, viidennen kerran.
Siskolla C220 Cdi Classic -99 200tkm ajettu, jota laitettu ehkä hieman enemmän. Imusarjan läpät, pakoputkisto, takapää maalattu takuuseen ruosteen vuoksi, polttoainelinjaa korjattu huonon käynnistyvyyden vuoksi, tuulilasinpyyhin jumittui -> kaikki osat uusittu, ennen joulua pukkasi jäähdytysnesteet ulos reissussa...
Ajolleen tuo mersu on kesällä ihan ok, muttei talvella. Laatu ei kyllä vakuuta, EI TODELLAKAAN
Mersun hinta uutena muistaakseni 47 te ja SAAB 35 te.
Mutta tämä vanha satalankku on kyllä vielä ihan laatuauto
Siskolla C220 Cdi Classic -99 200tkm ajettu, jota laitettu ehkä hieman enemmän. Imusarjan läpät, pakoputkisto, takapää maalattu takuuseen ruosteen vuoksi, polttoainelinjaa korjattu huonon käynnistyvyyden vuoksi, tuulilasinpyyhin jumittui -> kaikki osat uusittu, ennen joulua pukkasi jäähdytysnesteet ulos reissussa...
Ajolleen tuo mersu on kesällä ihan ok, muttei talvella. Laatu ei kyllä vakuuta, EI TODELLAKAAN
Mersun hinta uutena muistaakseni 47 te ja SAAB 35 te.
Mutta tämä vanha satalankku on kyllä vielä ihan laatuauto
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.2.2008 15:55
No olipahan kiitettävästi vastauksia. Kyllä se on vain nyt budjetti joka rajoittaa tätä hankitaa valtavasti. Ei ole todella varaa kuin juuri tuo 5k euroa + verot juuri ja juuri.
Tankkaus.com antoi puolestaan aika hyvää kuvaa autojen kulutuksista kun sieltä katselin. Pakko se on myöntää että harva mersu menee alle 5,5 litran sadalla. (smartteja ja A-sarjaa ei lasketa) Tällä hetkellä alle 5l sadalle on kuitenkin mulle arkipäivää ja siinä tekis mieli pysyä.
Pakko se on siis tyytyä VAG tuotteeseen - vaikka munkin mielestä se vetää väärästä päästä
Katselemistani Poloista Saksassa on hyvä tarjonta. Esim. Nytkin olis 66kW '01 Polo Variant 87tkm, ilmastointi. hp. 3999€ mobile.de:ssä. Tosin takakulma sisällä, mutta pikku korjaukset onnistuu kyllä ja verotusarvokin on pienempi kun ei oo ihan priima peli.
Kiitos kaikille vastauksista!
Tankkaus.com antoi puolestaan aika hyvää kuvaa autojen kulutuksista kun sieltä katselin. Pakko se on myöntää että harva mersu menee alle 5,5 litran sadalla. (smartteja ja A-sarjaa ei lasketa) Tällä hetkellä alle 5l sadalle on kuitenkin mulle arkipäivää ja siinä tekis mieli pysyä.
Pakko se on siis tyytyä VAG tuotteeseen - vaikka munkin mielestä se vetää väärästä päästä
Katselemistani Poloista Saksassa on hyvä tarjonta. Esim. Nytkin olis 66kW '01 Polo Variant 87tkm, ilmastointi. hp. 3999€ mobile.de:ssä. Tosin takakulma sisällä, mutta pikku korjaukset onnistuu kyllä ja verotusarvokin on pienempi kun ei oo ihan priima peli.
Kiitos kaikille vastauksista!
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Ääni C200D:lle,
kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin 250D, ja käytännössä tehoeroa ei edes huomaa, suurin ero on 4 ja 5 koneen käyntiäänessä, 4 konetta pitäisin jopa kestävämpänä kuin 5:sta.
ja 220D ei kannata edes harkita pumppu-syndrooman takia.
Turbot kestää tai ei kestä, epävarmempana pidän turpoa kuin vaparia tosin moottoritkin on yksilöitä, välttelisin 250TurboD:tä vaikka tehojen puolesta alkaa eron jo tuntea 200D:hen, mutta tehothan ei ollut kriteerinä.
Noissa ensimmäisissä CDI:ssä näimmä on pientä supsutusta sun muuta hermoja raastavaa pikku_kivaa
niin ja mitä tuohon hintaan tulee niin farkuista en tiedä mutta sedanina siistin ja napakan C200D saa 5k€:lla
kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin 250D, ja käytännössä tehoeroa ei edes huomaa, suurin ero on 4 ja 5 koneen käyntiäänessä, 4 konetta pitäisin jopa kestävämpänä kuin 5:sta.
ja 220D ei kannata edes harkita pumppu-syndrooman takia.
Turbot kestää tai ei kestä, epävarmempana pidän turpoa kuin vaparia tosin moottoritkin on yksilöitä, välttelisin 250TurboD:tä vaikka tehojen puolesta alkaa eron jo tuntea 200D:hen, mutta tehothan ei ollut kriteerinä.
Noissa ensimmäisissä CDI:ssä näimmä on pientä supsutusta sun muuta hermoja raastavaa pikku_kivaa
niin ja mitä tuohon hintaan tulee niin farkuista en tiedä mutta sedanina siistin ja napakan C200D saa 5k€:lla
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
No oisko se Golf IV ihan mahdoton ajatus. Kulutus ei hirveästi ole suurempi kuin Polossa, mutta kaikki muu siinä sitten onkin suurempaa. VAGin TDi on kohtalaisen varma laitos. MAFfin joutuu ehkä silloin tällöin vaihtamaan, mutta eipähän suuttimet kuse tai imusarjan läpät irtoileahietalahti kirjoitti: Pakko se on siis tyytyä VAG tuotteeseen - vaikka munkin mielestä se vetää väärästä päästä
Ei ne kaikki vedä väärästä päästä.ArzieX kirjoitti:No oisko se Golf IV ihan mahdoton ajatus. Kulutus ei hirveästi ole suurempi kuin Polossa, mutta kaikki muu siinä sitten onkin suurempaa. VAGin TDi on kohtalaisen varma laitos. MAFfin joutuu ehkä silloin tällöin vaihtamaan, mutta eipähän suuttimet kuse tai imusarjan läpät irtoileahietalahti kirjoitti: Pakko se on siis tyytyä VAG tuotteeseen - vaikka munkin mielestä se vetää väärästä päästä
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Pakko se on tähänkin työntää nokkansa. Porukka ihmetteli että miten kukaan edes ajaa vanhalla kun kilsoja tulee paljon. Minä ainakin ajan juuri siksi, tai no kilsoja tulee vajaa 50tkm vuodessa. Minä taas kysyn että miten on varaa ajaa uudella?
'91 124 300TDllä ajelen enkä vaihtaisi, vaikka tuo alkaakin olla vähän turhan pieni meidän perheelle. Toki kuluttaahan tuo varmasti sen 7-10 litraa satkulla mutta muut kustannukset on mitättömät. Osat on halpoja, lähes kaikki huollot/korjaukset voi tehdä itse ja huoltaminen on helppoa. Mikään ei mene vikatilaan, ei jää tielle jonkun anturin hajoamisen takia jne jne. Jos joku vika tulee niin se on suhteellisen helppo paikallistaa viimeistään tämän voorumin asiantuntijoiden avulla Tosin vielä halvemmalla pääsisi varmaan 123. Pystärilläkin pääsi halvalla mutta siihen ei enään niin helposti saa kaikkia osia. Näin vanhoissa ei tarvita sitten enään mitään täyskaskoja sun muita hömpötyksiäkään.
Toki voihan sitä ostaa uuden auton ja maksaa sitä pätkällä pois, jolloin auton arvo alenee nopeammin kuin sitä ehtii maksaa takaisin. Puhumattakaan sitten huoltojen(joita paljon ajamalla tulee useita vuodessa)/osien hinnoista ja nykyautojen laadusta tai sen puutteestä. Maksaa kalliita täyskaskoja jne jne. Esim. volkkariin kun et saa joka pikkunippeliä erikseen vaan pitää ostaa osakokonaisuuksia, eikä maksa mittään. Jos uutta/uudehkoa haluaa ja samalla kokonaisuudessaan taloudellista niin varmaan ottaisin toyotan. Volkkaria olisin joskus voinut harkita, mutta paria uutta/uudehkoa sivusta seuranneena voi vaan todeta että oikeiden volkkareiden tekeminen lopetettiin kun siirryttiin pois ilmajäähdytteisistä koneista
'91 124 300TDllä ajelen enkä vaihtaisi, vaikka tuo alkaakin olla vähän turhan pieni meidän perheelle. Toki kuluttaahan tuo varmasti sen 7-10 litraa satkulla mutta muut kustannukset on mitättömät. Osat on halpoja, lähes kaikki huollot/korjaukset voi tehdä itse ja huoltaminen on helppoa. Mikään ei mene vikatilaan, ei jää tielle jonkun anturin hajoamisen takia jne jne. Jos joku vika tulee niin se on suhteellisen helppo paikallistaa viimeistään tämän voorumin asiantuntijoiden avulla Tosin vielä halvemmalla pääsisi varmaan 123. Pystärilläkin pääsi halvalla mutta siihen ei enään niin helposti saa kaikkia osia. Näin vanhoissa ei tarvita sitten enään mitään täyskaskoja sun muita hömpötyksiäkään.
Toki voihan sitä ostaa uuden auton ja maksaa sitä pätkällä pois, jolloin auton arvo alenee nopeammin kuin sitä ehtii maksaa takaisin. Puhumattakaan sitten huoltojen(joita paljon ajamalla tulee useita vuodessa)/osien hinnoista ja nykyautojen laadusta tai sen puutteestä. Maksaa kalliita täyskaskoja jne jne. Esim. volkkariin kun et saa joka pikkunippeliä erikseen vaan pitää ostaa osakokonaisuuksia, eikä maksa mittään. Jos uutta/uudehkoa haluaa ja samalla kokonaisuudessaan taloudellista niin varmaan ottaisin toyotan. Volkkaria olisin joskus voinut harkita, mutta paria uutta/uudehkoa sivusta seuranneena voi vaan todeta että oikeiden volkkareiden tekeminen lopetettiin kun siirryttiin pois ilmajäähdytteisistä koneista
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name