W202 Kaksi viikkoa vanha alapallonivel väljä.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

W202 Kaksi viikkoa vanha alapallonivel väljä.

Viesti Kirjoittaja ml65 »

Taitaa olla lyhytikäisempiä niveliä mitä on vastaan tullut. Eilen katsastusmies kertoi että alapallonivelessä on väljää. Eipä siinä mitään ajattelin pitää sitten vaihtaa toisellekkin puolelle. Paperia katsellessa sanoin että onkohan tässä oikea ja vasen mennyt sekaisin. Ei ollut kyllä se uutuuttaan kiiltävä alapallonivel tosiaan oli väljempi kuin se vanha jonka kaksi viikkoa sitten vaihdoin. Joku valmistevika varmaan tuskin tuossa ajassa huonolaatuisinkaan nivel väljäksi kuluu. Olisko tää niitä juttuja eurolla saa euron tavaran.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niihin uusiin pompuloihin tulisi survoa lisää rasvaa ennen asennusta/ajoa, monesti käytännössä vain varastorasvat sisällä. Kaverin autoon kun joskus vaihdeltiin alapompulat, niin porailtiin pikku reiät nivelen kanteen ja varovaisesti heppailtiin mutterit niien kohille. Muttereihin sitten nipat ja rasvaa aina kun auton alla tulee käytyä, jenkkipalloissa näitä vielä on ihan tehtaalta. Toinen konsti on ruutata lääkeruiskulla pallon varren ja suojakortonkin välistä tai paksulla huumeneulalla kumin läpi mörjät, ehkä hieman öljyäkin. Viime kesänä vaihdoin omaan hukkapätkään alanupin eikä ollut mömmöneulaa tms. käsillä, ja jäi näinollen ihan omille rasvoilleen. Nyt se jo kolisee, mutta tuli sillä sentään leima vielä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ml65 »

Ei olenkaan huono konsti nippojen jälkiasennus. Mutta jos tuon homman olisin tehnyt niin tuomio olisi aivan varmasti ei näihin reikiä saa porata ja hitsailla muttereita. Katsotaan mitä sanovat kun menen uuden väljän alapallonivelen kanssa tiskille.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

No johan on menny tarvikeosat heikoiksi :roll: omalla mennään vielä tehtaan alkuperäisillä asennuksilla, mitään ei ole alustaan koskaan vaihettu, kaikki on niin tiukkaa kun olla vaan voi.
Mersuja
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ml65 »

Lähes 200tkm ajettu alkuperäisillä.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Sen nivelen voi rikkoa heti alkuunsa väärillä asennustarvikkeilla.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Eikös noissa ole jo mutterilla kiinni. Ei ihan helpolla saa rikottua asennusvaiheessa?
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ml65 »

AM kirjoitti:^Eikös noissa ole jo mutterilla kiinni. Ei ihan helpolla saa rikottua asennusvaiheessa?
Kyllä se on parilla mutterilla kiinni eikä siinä tarvitse väkivaltaa käyttää. Ihmettelen millä konstilla joku seppä sen asentaessa pystyy rikkomaan.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Joskus on tullu muissa merkeissä eteen Italialaisia niveliä, jotka on kestänyt muutaman tuhannen kilsan ja sitten väljäksi. Ei ollu yhtään rasvaa sisällä, liekö iskeny siesta, tai joku automaatti kone hajonnut linjalla.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Porailu ei taida olla kovin hyvä idea. Kestovoideltuista nivelistä puuttuu kuulema rasvaurat ja rasva ei pääse pallon yläpuolelle. Sitten kun ruuttaa reilusti rasvaa niin pallo voi lähteä kolostaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”