Vakionopeuden säädin

Vastaa Viestiin
erkka86
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2007 19:46
Paikkakunta: Vihti

Vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja erkka86 »

tiestäiskö kukaan mistähän johtuu kun vakionopeuden säädin toimiii nykimällä ja missäköhän se ohjaus yksikkö on konepellin alla. onkohan se imusarjan alla???
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Morjens Erkka !

Et kertonut mistä ajopelistä on kyse ... esimerkiksi 124-mersussa ohjainyksikkö on kojelaudan alla rattiakselin vieressä, alumiininvärinen tupakkiaskia jonkinverran isompi laatikko.
"Nykimisvika" on usein siinä.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ja se vikahan on semmonen, että ohjainyksikön kondensaattoreiden vaihdolla se usein korjaantuu.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
erkka86
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2007 19:46
Paikkakunta: Vihti

vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja erkka86 »

ei toimi 260E vakkari. pätkii siis sillee et ajo nykii. tietäskö joku, mistä moinen johtuu ja mitä voi tehdä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tai jopa pelkästään juottamalla juotokset uudelleen ko. boxin piirilevyltä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Terve Ernesti. :D

Entisessä aloittamassasi topikissa on kerrottu vastaus:

Ohjainyksikön kondensaattorit uusiksi, tai saattaa jopa piisata jos tinaat ne uudelleen. Samallahan ne vaihtaakin, kun tinaa ne uusiksi. Ne kuivuu ajan oloon :arrow: lätsä lentää vakkari päällä takapenkille noin 78krt/h. :D

Jos vika on päässyt kovin pahaksi, ja "circumstition" on tekemättä, saattaa nykiminen liikutella jopa e*sinahkaa eestaas. :shock: :lol:
erkka86
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2007 19:46
Paikkakunta: Vihti

vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja erkka86 »

mistäs sen kondensaattorin löytää? onks se kirkas metllinvärinen boxi siel ratin alla oleellinen osa vakkarii/onks se just se konkka?
Ylipäätänsä on siis varmaanki sähköinen vika. niinkö luulet?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Siellä lootassa on sisällä tämmösiä kondensaattoreita:

Kuva

Ne konkat on noita mustia pötköjä.

Ne vaihtoon.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Eip oo väyrysessä (jos alkuperäisasennettu siis) enää erillään moista ohjainyksikköä... On samassa läjässä joko moottorin- tai sitten luistoneston ohjainyksikössä... :?

Mutta ei toisaalta luulisi alkuperäismallisen nykivänkään... Että onko jälkiasennettua mallia (esim. Rostra)?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

eki kirjoitti:Eip oo väyrysessä
Eipä, toisaalta
Erkka kirjoitti:ei toimi 260E vakkari
Eip oo 260E väyrystäkään olemassa. :roll:

Täällä aloiteltiin.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

No ka sitähän mieki tässä vähän salaa ittekseni pohdiskelin... :roll: :whistle:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
erkka86
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2007 19:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja erkka86 »

en oo varman, että onko mulla jälki asennettu. kyllä näyttäs ulkoisesti katottuna, että on orkkis. mutta onhan siihen eberi asennettu jälkikäteen kaiketi, että miks ei ois samalla huitastu sit se vakkarikin. koitan ny availla sitä boxii ja katon mitä se on syöny :D
erkka86
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2007 19:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja erkka86 »

joo täytynee kurkkaa sinne boxin sisään ja kattoo onks siel kaikki ihan ok, että onkos vika jossain muualla. Pahoittlen, että jos on ollut epä selvyyksiä näis mun teksteissä tai ku en esim kertinu, että autoni on kaiketi 124W, 260E 87 vuoden. En meinaa oo tänne mese.fi kirjautunu ku vast 3 päivää sitten muistaakseni ja ei oo tullu paljoo foorumeilla selitettyy. antakaa anteeksi :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ei oo tullu paljoo foorumeilla selitettyy. antakaa anteeksi
Täällä on hyvä opetella, ei me heti hypitä silmille vaikka saatetaan hyväntahtoisesti nälväistä joskus. :wink:

Siirtelin tähän yhteen topikkiin koko aiheen ja lopuksi vielä topikin suunnilleen oikeaan paikkaan.

Jatketaan tässä. :D
erkka86
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2007 19:46
Paikkakunta: Vihti

vakkari

Viesti Kirjoittaja erkka86 »

kaivelin tossa sen piirilevyn esille. se ai vaan ollu alkuunkaan sen näkönen piiri ku tossa kuvassa oli. kaikki näytti päälle päin erinomaiselta ja luulisin, että vika ei oo siin. annoin yhen sähkö expertti kaverin käydä se läpi ja ilmotella jos jotain löytyy. mikäköhän ois toinen mahdollisuus missä se vika vois olla. tuleeko mieleen mitään esim. mekaanista vikaa. oon niin hukassa et tekis mieli panna liekkeihin koko kaara. en uskalla vaan :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Hall anturi mittariston takana, joskus on apuja kun lähentää sitä.....eli viilaa rungosta hiukan pois, etä menee syvemmälle :roll: ..tiijä sitte...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
viikinki
Viestit: 7
Liittynyt: 09.12.2007 19:50
Paikkakunta: ilomantsi

Viesti Kirjoittaja viikinki »

toimiiko vakkari vaijerilla mulla näyttäs puuttuvan tuo vaijeri 124 250 d
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: vakkari

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

erkka86 kirjoitti:kaivelin tossa sen piirilevyn esille. se ai vaan ollu alkuunkaan sen näkönen piiri ku tossa kuvassa oli. kaikki näytti päälle päin erinomaiselta ja luulisin, että vika ei oo siin. annoin yhen sähkö expertti kaverin käydä se läpi ja ilmotella jos jotain löytyy. mikäköhän ois toinen mahdollisuus missä se vika vois olla. tuleeko mieleen mitään esim. mekaanista vikaa. oon niin hukassa et tekis mieli panna liekkeihin koko kaara. en uskalla vaan :D
Yleensä kaikki nämä sähköexperttikaverit ovat tietynlaisia kysymysmerkkejä ainakin minulle. Anteeksi heille. :oops:
Kuten sivonen aiemmin mainitsi niin konkat on se pääasia ja niitähän et mittaamalla selvitä jos ei ole oikeata mittaria, eli vaihda kaikki elektrolyyttikondensaattorit niin pääset ainakin siitä epäilystä ja ne on halpoja. :lol:
Kysymys on aikavakiopiireistä ja jos kondensaattori on kuivunut niin se voi olla oikosulussa tai ei ota latausta vastaan.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Sawtooth
Viestit: 41
Liittynyt: 10.6.2007 21:23
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Sawtooth »

Kuva

Kuvassa olisi w124 300TDT: vakkari vuosimallia -92. Voisiko joku ystävällisesti valaista mitkä komponentit kyseisellä piirilevyllä ovat kondensaattoreita?

Toivottavasti osasin liittää kuvan mukaan. [/img]
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Klikkaa kuvaa niin suurenee.
Kuva
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

HVM kirjoitti:Siellä lootassa on sisällä tämmösiä kondensaattoreita:

Kuva

Ne konkat on noita mustia pötköjä.

Ne vaihtoon.
Onko toi vanhan tietokoneen poweri mikä sinulla on kuvassa?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Itsellänikin samaa vikaa, että vakkari humppaa aivan järkyttävästi. Vakionopeudensäädin on samanlainen kuin mersun alkuperäinen mutta jälkiasennettu eli se ohjainboksi on konehuoneessa. Auto on 300tdt -92 Oliko näin, että tuo kondensaattoreiden vaihto auttaa noihin alkuperäisiin vakkareihin eikä jälkiasennettuihin/tarvike vakkareihin?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Hokasin, että kun viiksestä yrittää "kiihdyttää" autoa niin vakkari pomppaa kokonaan pois päältä. Tämä varmaan osaltaan vaikuttaasiihen vauhdin humppaamiseen. Se ei jotenkin saa siitä vakkarin vaijerista tukevaa otetta, lipsuu pahalanen.

Tutkimukset jatkuvat.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

http://www.remanufactor.com/
lähettäkää suosista tonne...
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ajattelin kysästä kun minulla on tuossa tuossa 300DT:ssä temppuillu tuo vakkari. Etupäässä se ei ole toiminut koko aikana, mutta tänään kun kokeilin pitkästä aikaa vaan tuurilla, niin ajelin vakkarilla salosta forssaan 65km oikeastaan ilman minkäänlaisia ongelmia. Kerran heti alkuun taisi se vähän nykästä tiputtamalla kierroksia, mutta heti nousi kierrokset takas. Loppumatkan säätelin edes takas vakkaria. Lisäsin vauhtia sillä ja tiputin vauhtia ja hyvin toimi. Jätin sen myös käyttöön kun menin ylämäki ja alamäki tien osuudelle ja oikeaoppisesti toimi. Ei sekoillut.

Mahtaako tuossa nyt olla ne konkat fiinaalissa vai mistä mahtaa johtua että yhtäkkiä toimii hyvin ja välillä ei toimi ei sit mitenkään, Ei lähde vaan päälle?

Eli tarvisi vähän varmistusta siitä että vika löytyy tuosta boxista eikä muualta. Ei viitsisi ehjää boxia lähetellä mihinkään..
220.128 Black devil
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri »

Olisikohan kenelläkään valokuvaa vakkarin juotoksista?
Kävipä niin, että ryhdyin käymään kolvin kanssa läpi juotoksia ja huomasin, etten enää näe kunnolla lähelle. Nyt ei ole täyttä varmuutta menikö pari nastaa yhteen vai ei, tai siis kuuluuko niiden olla yhdessä vai ei. :shock:
Eipä se kuitenkaan toimi, että suunnatonta muutosta aiempaan ei tullut. :D
Auto 500 secci -82.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”