c 250 turbodiesel ahmii polttoainetta
c 250 turbodiesel ahmii polttoainetta
Kertokaapa miksi mun mese alkoi yhtäkkiä syömään liikaa tiisseliä, vaikka mä en mittää ole tehny sille.. en etes haukkunu ole...
ennen ajoin tankillisella 750 km (8,3l/100km seka-ajossa) ja nyt ajan vain 650km tankillisella.. olen vaihtanu polttoaine suodattimen ja laittanu vapaavirtaussuodattimen.. nehän pitäs vaikuttaa positiivisesti kulutukseen
onko tässä mallissa etes ilmamäärä mittaria, ett jos siinä ois jotaki häikkää.. ja mistään ei vuoja !
ennen ajoin tankillisella 750 km (8,3l/100km seka-ajossa) ja nyt ajan vain 650km tankillisella.. olen vaihtanu polttoaine suodattimen ja laittanu vapaavirtaussuodattimen.. nehän pitäs vaikuttaa positiivisesti kulutukseen
onko tässä mallissa etes ilmamäärä mittaria, ett jos siinä ois jotaki häikkää.. ja mistään ei vuoja !
Kovilta tuntuu kulutuslukemat. Mulla on kulutus ollu jatkuvasti alle 7 litraa sadalle, yleensä 6,5 l/100km, tosin matka-ajoa tulee aika reilusti.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Pumppuun ei ole tehty yhtään mitään säätörapauksia.. Ja kaupunkiajollakaan ei pitäisi saada noin kovia kulutus lukemia 10 litraa satasella!!!! puolet on kuitenkin matka-ajoa..
Pakokaasun kierrätys on tukittuna ollu vuoden päivät.
Mä aika vasta vaihoin imusarjan tiivisteet ku oli falskannu öljyä sieltä ni mä rupesin miettimään et voisko välijäähytin olla niin tukossa et se vaikuttais jollakin tapaa kulutukseen, kuiten oli öljynen ja karstottunut imuputket.

Pakokaasun kierrätys on tukittuna ollu vuoden päivät.
Mä aika vasta vaihoin imusarjan tiivisteet ku oli falskannu öljyä sieltä ni mä rupesin miettimään et voisko välijäähytin olla niin tukossa et se vaikuttais jollakin tapaa kulutukseen, kuiten oli öljynen ja karstottunut imuputket.
tosiaan, jos savuttaa ja syö öljyä, niin voipi olla turbo huoltokunnossa.®ÐÐ kirjoitti:savuttaako se?![]()
tuntuuko se yhtään laiskemmalle ku ennen?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Moi kaikille, uutena täällä.
Täältä löytyisi yksi lisää joka ihmettelee tuota diiselin kulutusta.
Just kävin kurkkaan autoon,tripissä 595km ja kohta syttyy opiskelijavalo..
Autossa vetoja niinkuin tartteekin,ei syö öljyä,ei savuuta hälyttävästi. Tietenki pikkusen pöläyttää täyskaasu kiihdytyksessä mutta paaaljon pahempiaki näkynyt.
Tein pikku hetki taaksepäin forten puhdistus käsittelyn polttoaine järjestelmälle, tuntuu että sen jälkeen oikeen paheni tuo syönti.Ei tuo ikinä mikään pihi ole ollut jos vertaa edellisiin, e220d:hen tai c220cdi:hin mutta rajansa kaikella...
.
Missä mättää???
Ja auto sama eli c250tdt automaatti -97
Täältä löytyisi yksi lisää joka ihmettelee tuota diiselin kulutusta.
Just kävin kurkkaan autoon,tripissä 595km ja kohta syttyy opiskelijavalo..

Autossa vetoja niinkuin tartteekin,ei syö öljyä,ei savuuta hälyttävästi. Tietenki pikkusen pöläyttää täyskaasu kiihdytyksessä mutta paaaljon pahempiaki näkynyt.
Tein pikku hetki taaksepäin forten puhdistus käsittelyn polttoaine järjestelmälle, tuntuu että sen jälkeen oikeen paheni tuo syönti.Ei tuo ikinä mikään pihi ole ollut jos vertaa edellisiin, e220d:hen tai c220cdi:hin mutta rajansa kaikella...

Missä mättää???
Ja auto sama eli c250tdt automaatti -97
Niko_69 kirjoitti: ja auto on manuaali. Ilmeisesti ihan normi kulutus?
Kyllä taitaa olla. Mullakin manuaali ja kulutus ollut 6,0 - 7,0.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kröhömmmmm... yksi asia joka voi vaikuttaa oikein pahastikin kulutukseen, on pakokaasun kierrätys systeemin venttiilin jousi.
Itse olen tulpannu joskus tuon järjestelmän tukkimalla ruuvin sinne letkuun. Nyt sit aloin epäileen et se jousi on katkennu minkä pitäisi pitää suljettuna sitä venttiiliä, eli kierrätys on koko ajan käynnissä-> vaikuttaa aivan hullun lailla diisselin syöntiin kuulema.. Mä nyt laitoin siihen laippliitokseen oikeen kunnon peltitulpan (pakosarjan ja imusarjan) välille, niin ei varmasti kierrätä. Katotaan nyt, kulutus laskenta on nyt menossa...
Itse olen tulpannu joskus tuon järjestelmän tukkimalla ruuvin sinne letkuun. Nyt sit aloin epäileen et se jousi on katkennu minkä pitäisi pitää suljettuna sitä venttiiliä, eli kierrätys on koko ajan käynnissä-> vaikuttaa aivan hullun lailla diisselin syöntiin kuulema.. Mä nyt laitoin siihen laippliitokseen oikeen kunnon peltitulpan (pakosarjan ja imusarjan) välille, niin ei varmasti kierrätä. Katotaan nyt, kulutus laskenta on nyt menossa...