Vaiheltiimpa tuossa iltasella kaverin kans jakopäänketju väykkyyn.
Parisen tuntia siinä meni ja nyt on vaihettu.
Tuntuma muuttu koneessa.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tuntuu että menisi esim 80km/h pienemmällä kaasulla. Tiiä sitten. Käyntiääni muuttui ehkä aavistuksen karkeammaksi. =Ennakko kohdallaan.
Imusarjan muovit pois. Välijäähyltä tuleva ahtoputki pois Myös tuo joustava putki. Huohotinletku pois. Sitten saadaan venttiilikoppa pois.
Ketjun kiristin pois
Sitten Vanha ketju poikki ja uutta vanhan perään. Sitten kampiakselin päästä pyörittämällä uusi ketju koneen sisään.
HUOM
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Tässä vaiheessa pitää olla tarkkana että nokka-akseli pyörii varmasti uuden koneeseen syötettävän ketjun mukana. Jos ei niin jako sekoaa ja männät osuu venttiileihin. Vanha ketju pitää olla myös kokoajan tiukalla pois vedettäessä ettei hyppää kampiakselilta.
Tässä jo pähkäiltiin että miten ihmeessä saadaan tuo keskimmäinen liitoskappale painettua tappeihin.
Noh.. lopulta se meni sinne. Mutta olipa työmaa.
Prkl. unohtu ottaa kuva niitatusta liitoksesta.
Noh. vanha ketju oli sinkunut 4mm
Mitattu reiän keskeltä ketjun toiseen päähän.
Mustekynällä merkattu viiva on uuden ketjun pituus vastaavasti reiän keskelle.
Viimeiseksi ennen venttiilikopan asentelua tarkistetaan vielä että jako on pysynyt kohdallaan. Kampiakseli MYÖTÄPÄIVÄÄN pyörittämällä"OT" merkkiin ja sitten nokalta tarkistus että merkit täsmää.