M110 kipinä hukassa
M110 kipinä hukassa
Ongelmana on että 280 twincamissä ei tule kipinää kuin 1 ja 6 sylinteriin.Auto ei alun alkaen lähtenyt käyntiin, mutta puolan ja sytytyksen ohjainlaitteen uusimisella auto käynnistyi ja toimi kierroksilla hyvin mutta tyhjäkäynnillä sammui.Kun moottorin käytti lämpimäksi niin tippui ensiksi pari pyttyä pois ja sen jälkeen ei kipinää tullut kuin 1 ja 6 sylinteriin.Puolan mittasin ja on kunnossa, ensiövirta tulee ja kansi ja pyörijä ok.Osaako joku neuvoa miten tuon induktiivi anturin voi mitata?Vai voiko vika olla taas ohjainlaitteessa?
Oskilloskoopilla näkee mitä induktioanturi antaa.. Tasaista siniaaltoa pitäisi tulla.
Ei nyt ihan just siniä, mutta sinnepäin... Näkee siitä jos joku alto on pienempi kuin muut tai puuttuu kokonaan...
Huonoilla tulpilla M110 ei toimi, kai ne on uudet?
Ei nyt ihan just siniä, mutta sinnepäin... Näkee siitä jos joku alto on pienempi kuin muut tai puuttuu kokonaan...
Huonoilla tulpilla M110 ei toimi, kai ne on uudet?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nyt tuli mieleen kun ite tappelin oman 280:n käynnistyksen kanssa, aloin oikein miettimään mikä siinä oli vikana.
Tarkistin kaikki mahdolliset vikakohteet; vaihdoin tulpanjohdot, puolan, pyörijän, jakajan kannen ja ties mitä. Ei auttanut.
Sitten vaihdoin tulpat (joilla oli käytetty konetta ehkä puoli tuntia), niin alkoi pelaamaan.
Tarkistin kaikki mahdolliset vikakohteet; vaihdoin tulpanjohdot, puolan, pyörijän, jakajan kannen ja ties mitä. Ei auttanut.
Sitten vaihdoin tulpat (joilla oli käytetty konetta ehkä puoli tuntia), niin alkoi pelaamaan.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
harvemminhan se ohjain yksikkö varottelee,yleensä se on laakista vainaaGrapetree kirjoitti:Putsasin tulpat, niin nyt tuntuu että tuli pari pyttyä lisää, mutta ei vieläkään käy kaikilla.Täytyy vaihdella vielä uudet tulpat niin katsoa josko sitten toimis.Onko tuo sytytyksen ohjain sellainen että jos rikkoutuu niin rikkoutuu kerralla, ettei jätä välillä katkomatta?
onkohan siellä jakajassa joku hal-anturi jos se on rikki,anturista en tiijä onko siellä sellasta tässä vähän kuvaa.
koita saaha selvää
Minulla oli vastaava kone SLC:ssä ja se teki sellaista että hyytyi lämpimänä. Puutui ja puutui. Sitten kun käytti virtoja pois ja päälle niin heräsi kaikilla käyntiin taas muutamaks minuutiks. Auto oli seissyt pari vuotta ennen kuin ostin sen. Kylmänä lähti käyntiin hyvin, mutta 10 km ajon jälkeen hyytyi aina. Ei meinannut selvitä millään. Välillä tuntui että se on kipinästä ja välillä bensa puolella. Ostin ruiskusiittimien putsausaineen ja kaadoin sen tankkiin. Sen tankillisen jälkeen ei ollut koskaan enää suuria ongelmia. Pientä käyntihäiriötä oli vielä silloin, mutta se korjautui uusilla tulpan johdoilla. Katso pimeässä iskeekö ne läpi kanteen kipinää.
Summa summarum. Kokeileppa pistää jotain myrkkyä bensan sekaan. Ei se ainakaan pahaa tee.
Summa summarum. Kokeileppa pistää jotain myrkkyä bensan sekaan. Ei se ainakaan pahaa tee.
Itellä tuli tuollaseen m110 sellanen vika että yhtäkkiä hyyty kesken ajon ja just ja just pysty ajaan tallille, pelkästään kaasulla pysy jotenkin käynnissä.. Ensin vikaa ei meinannu löytyä mistään mutta loppupeleissä selvis että juuri tuo kuus sakarainen oli päässyt pyörähtämään virranjakajan akselilla väärään kohtaan?, eli kipinä tuli ihan millon sattuu. Tuossa laitteessa oli tosin crane camsin jälkiasennus sytkä..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Puhutaan varmaan samasta asiasta, mulla taitaa olla osat sitten vähän hukassa. Siihen solenoidiin tulee alipaineputki imusarjasta ja solenoidista lähtee alipaineputki mustaan venttiiliin.Se venttiili taas on ilmanpuhdistinkotelon ja imusarjan välissä.Eli tuo venttiili aukeaa kun solenoidi päästää alipaineen läpi.Mikähän se venttiili on jos ei lisäilmaventtiili ole?Sijaitseeko se lisäilmaventtiili imusarjan alla piilossa?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
lisäilma venttiili on imusarjan alla semmosen letkuhässäkän keskelläGrapetree kirjoitti:Puhutaan varmaan samasta asiasta, mulla taitaa olla osat sitten vähän hukassa. Siihen solenoidiin tulee alipaineputki imusarjasta ja solenoidista lähtee alipaineputki mustaan venttiiliin.Se venttiili taas on ilmanpuhdistinkotelon ja imusarjan välissä.Eli tuo venttiili aukeaa kun solenoidi päästää alipaineen läpi.Mikähän se venttiili on jos ei lisäilmaventtiili ole?Sijaitseeko se lisäilmaventtiili imusarjan alla piilossa?
tuolla se pilikistää
se on tuo pyöree ton pienemmän letkun takana
tämä venttiili toimii moottori jarrutuksen aikana ettei kone puhalla hönkiä imusarjaan
ja tämä solenoidi käyttää sitä vähän huono kuva
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jos sulla on ilma ruuvi kokonaan kiinni niin lisäilmaventtiili on jumittunut auki asentoon se venttiili on aikas kelju ottaa pois,myös nesteet on laskettava ensin pois venttiili on kahdella 8mm ruuvilla (kantit) kiinni,sitten vielä letkulemmarit irrotettava iteltä otin imusarjan ensin pois niin sitten oli helppo homma raplata loput,tarkista myös imuletkut onko murtumia mutkissa ja haara kohdissaGrapetree kirjoitti:Kiitos touhottajalle hyvistä kuvista, täytyy tarkistaa tuo lisäilmaventtiili vielä.
katoppas ottaako sun kaasu vipu kiinni mikro kytkimeen tyhjäkäynnillä se ohjaa sitä solenoidia