Mersun osat halpoja verrattuna Nissaniin
Mersun osat halpoja verrattuna Nissaniin
Häätyy vaan todeta, että vaikka huolto-osaa menee on osat kuitenkin aika edullisia. Meidän Sunnyn syyläri merkkaa reviiriään, eikä paikkausmyrkky auttanut, joten on eessä syylärin vaihto. Paikallinen varaosaliike haluaa syyläristä 195€! Romuttamolta saa "uuden" hintaan 50 -80€. Aika kallista minusta... Mitenhän tekis. Uusi syyläri on kohta 3.s osa auton hinnasta...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Ei kaikki Nissaninkaan osat kalliita ole. Kinkäpista korkkasi pakkasella työsylinterin tiivisteet, ja kun kysyin tiivisteitten hintoja, niin neuvottiin ostamaan koko sylinteri. Se kun kuulemma voi olla kohtuullisen ruostunut ja syöpynyt siellä vaihdelaatikon kupeessa. Ostaa tempaisin koko paketin uuden ja rahaa siihen piti pistää 16,80 euroa. Pääsylinteriin ostin korjaussarjan kun en pakkasella viitsinyt taivasalla ryhtyä tutkimaan kumpi siellä vuotaa. Korjaussarja maksoi n. 8 euroa. Kaveri pisti lämpimässä hallissa paikalleen kakskymppisellä. Ei minusta paha.
Persaukisena pitää valita sellaiset autot joihin ei osat paljon maksa.
Siksi minullakin on mersu ja kinkäppi.
Persaukisena pitää valita sellaiset autot joihin ei osat paljon maksa.
Siksi minullakin on mersu ja kinkäppi.
No joo... antakaas pari vinkkiä miten saan jäähdytin nesteet helepoimmin sisään syylärin vaihdon jälkeen? Auto käyntiin ja pikkuhiljaa kaatelen syylärin täyteen vai miten? Ilmatakkin vissiin pitäs välillä? Vai veiskö Dealerin pajalle koko kamppeen? Ajas auton halliin, ottas kupin kahvia ja kassan kautta ulos.
Empä taija riskeerata kun pari kertaan olen nilkuttanut pajalle ja kas, olen sieltä kävelemällä poistunut Hmm. Ideoita, vinkkejä?
Empä taija riskeerata kun pari kertaan olen nilkuttanut pajalle ja kas, olen sieltä kävelemällä poistunut Hmm. Ideoita, vinkkejä?
Ihan just niinkun sanoitkin, ei kaipaa sen kummempia kikkoja. Viime talavena tehtiin sama operaatio kaverin eksän tatsuniin.Pappi kirjoitti:No joo... antakaas pari vinkkiä miten saan jäähdytin nesteet helepoimmin sisään syylärin vaihdon jälkeen? Auto käyntiin ja pikkuhiljaa kaatelen syylärin täyteen vai miten? Ilmatakkin vissiin pitäs välillä? Vai veiskö Dealerin pajalle koko kamppeen? Ajas auton halliin, ottas kupin kahvia ja kassan kautta ulos.
Empä taija riskeerata kun pari kertaan olen nilkuttanut pajalle ja kas, olen sieltä kävelemällä poistunut Hmm. Ideoita, vinkkejä?
Rekisterivalo mersuun maksoi melkein 100€... ei yksi kallis osa mitään mutta kun mersuun niitä joutuu ostamaan nonstoppina. Japseissakin on joissakin kalliit osat mm. Mitsubishi, mutta kun niitä ei juuri tarvii ostaa.
Ei pisaralla pitkälle vaan ämpärillisellä lujaa!
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i