Pulttikone on siunaus! Olin etäältä viisas ja vanhoihin volvokokemuksiin perustuen osasin ostaa työsylinterin lisäksi myös kupariputken joka tulee sylinteriltä aina siihen taka-akselin kumiletkuun asti. Lämmitettiin, pajotettiin, liotettiin ja viimein sivareilla jarruputki poikki, hakataan hylsy jämään, pulttimopoon kierrosta ja nipat on irti... Eikä menny kun 30 min...
Noo hommahan alko vastustamaan sitten siinä vaiheessa kun uusi sylinteri oli jo paikollaan, automaattikiristin nollattu (on muuten aika lapsellinen vehje, voisin ennemmin vaikka kiristää manuaalisesti) roippeet ja kaikki jouset kasattu rummun sisään

alettiin ilmata.
Jossain vaiheessa auton alla istuessa aloin ihmetellä outoa lirinää, kaveri polkee jarrua ja mie arvelin että tähän aikaan illasta jo lirisee korvien välissä... Nooo sitten välähti ooppelin syntyä miettiessä mieleen että perkele se vasen rumpu on irti kun sieltä luntattiin miten kengät ja jouset pitää kasata. Tässä vaiheessa on sitten jo myöhäistä rykiä, sylinterit pullahtanu ulos molemmin puolin ja nestettä tulee norona kumien väleistä...
Päätettiin ykstuumaan että nyt sitten kasataan toisellekkin puolen yhtäkyytiä uudet jarruosat, olihan tässä jo kertaalleen harjoteltu kyseistä hommaa. Putsaus ja mäntien sylinteriin takaisin painelu, uudet rojut rumpuun ja taas mennään. Hyvä tuli kun mummon jalasta, tää puoli menikin paljon nopeammin kun edeltävä jossa vasta harjoteltiin oikeita työmetodeja...
Sitten se raidetangonpää, vaikka miten kynkkää hakkas lekalla niin ei vaan antaudu. 15min turaamisen jälkeen alkaa olla huumori loppu, varsinkin kun venttiilikopantiivistettä vaihtava kaveri vihjaa että tuolla hyllyssä on se puristin jolla voi sen raidetangonpään puristaa pois ilman että tarvihtee hakata...
Uuden osan paikalleen laittohan ei ollu kun napsauttaa, helppoa kun heinänteko...
Tulpat, vj-kansi, pyörijä ja etujarrupalat löysivät myös paikkansa...

Katotaan jos sitä huomenna leimalle

MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.